Gå til innhold

Del deres erfaring med to tette barn. typ under 2 år mellom dem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var de første årene? Var dere glad for at de var så tette eller var det stress? Er de gode venner og tror dere det er fordi de er tette? 

Har en liten en på 1 mnd nå og har litt lyst til å bli gravid igjen når han er rundt 7 mnd. Da vil det bli 14 mnd mellom dem

Anonymkode: 1ed25...ba5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

17 mnd mellom Mine. Topp i begynnelsen. Skiftet allerede bleier. La de ca. likt og matet de ca. likt.  Mye mer slitsomt nå på småskolen😅 

Anonymkode: 4f714...f42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 14 mnd mellom mine to gutter. Det var fryktelig travelt første årene. De var ville, sov dårlig og jeg strakk ikke til (det glemmer du etterhvert og det går bra nok). Samtidig hadde de mye glede av hverandre, kjekt med klær osv. Nå er de nesten ungdom og har fortsatt glede av hverandre. Hjelper hverandre med lekser (mest en vei) og kan henge sammen med hverandre og også kompiser til hverandre. Det er utrolig kjekt når vi er på ferie og slikt også. 

Jeg anbefaler det, men det er ikke for alle. Jeg er glad vi ble ferdig med bleiebarn raskt.

Anonymkode: 051f5...2c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da vil det bli 14 mnd mellom dem

14 mnd mellom mine to . Aldri angret et sekund . De har alltid lekt kjempegreit sammen og nå når de er eldre er båndet like tett som da de var små ;) Husker folk spurte ofte "er det ikke stress?!" " Hvordan klarer du det ??" "når sover du?" etc etc men helt ærlig synes jeg det var helt topp . Spesielt når de andre venninnene skulle begynne med babyer.. da var jeg "ferdig" med bleiestopp og annet nesten samtidig i en omgang ,mens de måtte igjennom flere 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger. Gravid igjen, blir 12,5 mnd mellom våre yngste 🙈

Anonymkode: 3dfdc...256

Skrevet

Vi har tre tette barn. Eldste var fire og mellomste to da yngste ble født. For oss var det helt perfekt. Vi har alltid vært veldig glad for å ha tette barn. Synes det er helt fantastisk at de alltid har vært så nær i alder og vi slapp å ha barn i vilt ulike utviklingsstadier og med totalt ulike behov. De har alltid hatt mye til felles og bruker mye tid sammen, og det er enkelt å finne på noe som alle tre liker og kan være med på. Selvfølgelig vil ikke nærhet i alder automatisk føre til at søsken blir gode venner, men jeg tror absolutt det er en medvirkende årsak ja, fordi de har kunnet følge hverandre på en annen måte enn søsken med større aldersforskjell. Det var mest slitsomt da de var helt små, fram til yngste var kanskje 2-3 år gammel. Nå som alle er skolebarn er det ingen sak, det blir bare lettere, morsommere og bedre. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 16 mnd mellom 1 og 2 og mellom 2 og 3, gikk fint men travelt. Var ung og full av energi mye ute med dem.

Anonymkode: b89d2...63f

AnonymBruker
Skrevet

Har tre tette - aldri angret. Nå er de 8, 10 og 11. Veldig gode venner!

Anonymkode: 843a9...563

AnonymBruker
Skrevet

Fungerte rimelig bra, men de ble veldig forskjellige, og har lite kontakt i dag. De blir også rimelig sinna om du kaller dem 'tette'.

Anonymkode: 0112c...503

AnonymBruker
Skrevet

18 mnd i mellom mine, har aldri angret på valget om to tette. 

De har alltid hatt et tett bånd og vært gode venner. Siden de er så like i alder har de i stor grad hatt interessene for de samme tingene. Det er mye avlastning i det at de alltid har en lekekamerat. 

I tillegg kan man samkjøre så små barn: jeg hadde kveldsstell på de samtidig, la de samtidig, badet de samtidig, leverte de i barnehage samtidig osv. 

Det som kan være litt slitsomt er at de er såpass like i utvikling at de av og til skal konkurrere om å være best, så blir den ene sur og kranglingen starter. "Jeg er raskest", "Jeg skal vinne i yatzy"... Men slik er kanskje mange søsken uavhengig av alder. 

Anonymkode: d6fbd...679

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

18 mnd i mellom mine, har aldri angret på valget om to tette. 

De har alltid hatt et tett bånd og vært gode venner. Siden de er så like i alder har de i stor grad hatt interessene for de samme tingene. Det er mye avlastning i det at de alltid har en lekekamerat. 

I tillegg kan man samkjøre så små barn: jeg hadde kveldsstell på de samtidig, la de samtidig, badet de samtidig, leverte de i barnehage samtidig osv. 

Det som kan være litt slitsomt er at de er såpass like i utvikling at de av og til skal konkurrere om å være best, så blir den ene sur og kranglingen starter. "Jeg er raskest", "Jeg skal vinne i yatzy"... Men slik er kanskje mange søsken uavhengig av alder. 

De er forresten blitt ganske store nå, 8 og 10 år, og fortsatt gode venner. Blir spennende å se om båndet står like sterkt igjennom tenårene. 

AnonymBruker
Skrevet

17 mnd i mellom. Slitsomt i starten da jeg hadde begge barna hjemme(mens mannen var på jobb). Tøff start med ammeproblemer og alt som hører til. I tillegg sov ikke første barnet natta gjennom enda, noe heller ikke babyen selvsagt gjorde. 

Når babyen ble større sov de hver sin gang på dagen, så var lite "fritid" på dagtid. Men gjorde også at det ble mye en til en kontakt, som jeg tenker også er fint. 

Alt ble bedre etterhvert. Nå er de fire og fem og har ett elsk/hat forhold. De er veldig nære og jeg er veldig glad for at vi valgte å ha to tette. 

Anonymkode: 89af0...019

AnonymBruker
Skrevet

23 mnd mellom mine. Slit og strev det første året. Etter det har de hatt så mye glede av hverandre. Angrer ikke. 

Anonymkode: 33734...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis eldste er 7 mnd når du blir gravid blir det vel 16-17 mnd mellom? 
men uansett, jeg har 14 mnd mellom mine. Angrer stort sett ikke, men innimellom. Er ikke mye krangling, og de er gode venner. Og har aldri vært spesielt travelt eller stress. MEN har hatt en del dårlig samvittighet for eldste pga jeg var mye dårlig i graviditeten, og han måtte plutselig vente mye da minste ble født. Han taklet det fint, men jeg skulle ønske at han kunne vært noe eldre før om jeg hadde valgt igjen. Rett og slett fordi han hadde forstått mer. Da minste var baby var de på totalt forskjellig sted i utviklingen. Eldste ville jo helst overalt og utforske, krevde mer aktiviteter og annen stimulering. Minste måtte på en måte bare henge på. Da minste bikket året ble det lettere med tanke på hva vi kunne finne på, og at de begynte å ha glede av de samme tingene.

Anonymkode: f4696...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...