Gå til innhold

Har en 4 år gammel jente som har startet å få utflod. Noen mødre med erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har sånn lyst utflod litt sånn gulaktig eller lys hvit på truse, som flekk ikke mye. 
mer dette normalt?

Skal kontakte legen også. 

Anonymkode: 57b38...9fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er klokt at du tar kontakt med legen. Det er ikke normalt.

Anonymkode: 967b3...bdc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri oppdaget det hos mine jenter. 

Fint med en legetur. 

Min første tanke var at det kanskje skyldes noe rifter eller sandkorn el. Ser min fireåring får mye rart i trusa etter en dag i sandkassen i sommertøy. Lett at noe da skaper irritasjon. 

Anonymkode: d5bcf...e6b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dette er noe som oppstår om noe er blitt ført inn i skjeden. Ble overgrepet som barn av både hender, gjenstander og mannlig kjønn, og hadde mye utflod. Noen gang blodig, men ikke alltid. Nå sier jeg ikke at hun har opplevd noe slikt, men det er normalt at barn utforsker egen kropp, så kan jo være noe sånt har skjedd.

Anonymkode: 7faff...7f9

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fint med en legetur. 

Min første tanke var at det kanskje skyldes noe rifter eller sandkorn el. Ser min fireåring får mye rart i trusa etter en dag i sandkassen i sommertøy. Lett at noe da skaper irritasjon. 

Sannsynligvis er dette årsaken, da underlivet ønsker å støte vekk fremmedlegemer, uavhengig om vi er voksen eller barn. 
Kontakt lege, og ikke FINN PÅ å ta til deg disse vaksinepåstandene!! Det er bare påstander til det motsatte er bevist.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige innlegg,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 4
Gjest Melise__87
Skrevet

kanskje det kan være en sopp infeksjon :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kan være sopp. Så lurt m legetime. 
hadde selv myeurinvegsinfeksjon som barn (aldri utsatt for overgrep) og hadde da endel utflod i forb med det. Husker det fordi det var så vondt. 

Anonymkode: 81143...78d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun har sånn lyst utflod litt sånn gulaktig eller lys hvit på truse, som flekk ikke mye. 
mer dette normalt?

Skal kontakte legen også. 

Antakelig irritasjon/litt infeksjon, men viktig å få utelukket for tidlig pubertet (usannsynlig, kan behandles, men viktig å få utelukket.) Lykke til. 🙂 

Anonymkode: e44eb...054

Skrevet

Kan høres ut som en soppinfeksjon, sleit selv en del med dette som liten 😊 desverre blir ikke engang så små skånet for dette og noen har lettere for å få soppinfeksjon enn andre. Også fort gjort å få sand feks i badetøyet nå i varmen hvor man kanskje ikke har så mye klær som en barriere. Fint med en legetime ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Fremmedlegeme? Seksuelt overgrep? 

Anonymkode: aaaeb...35b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fint med en legetur. 

Hun har tidligere hatt sopp infeksjon i skjeden, rett etter hun sluttet med bleie, etter det hun får litt utflod. Vært hos legen og fikk anbefalt å bruke Canesten krem.  

AnonymBruker
Skrevet

Min datter hadde også utflod fra 4-års alder. Ble sjekket hos lege og fikk beskjed om at det var helt normalt.

Anonymkode: 4f6a4...e34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, dette er ikke aktuell i vårt tilfelle, er alene mamma, bor langt fra familie, barnet er kun i barnehage og hjemme med meg. Og ansatte er bare damer i denne bhg. 

Skrevet

Utflod har vi jo fra skjeden hele livet. Men ta det gjerne opp med legen hvis du er bekymret.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Måtte jo kommme :murvegg:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, dette er ikke aktuell i vårt tilfelle, er alene mamma, bor langt fra familie, barnet er kun i barnehage og hjemme med meg. Og ansatte er bare damer i denne bhg. 

Ikke for å skremme, men damer kan gjøre overgrep og barn eksprimenterer på hverandre.
men jeg holder med sandkorn i trusa teorien.  

Anonymkode: c3213...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...