AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Har skrevet litt med en fyr i kanskje 10 dager. Tidligere i uken spurte han meg om jeg skulle noe i helgen. Var egentlig allerede opptatt, men så åpnet det seg, så jeg spurte han om han kunne på lørdag. Det kunne han, men han var der og da opptatt med noe annet, så skulle komme tilbake til planleggingen. Hørte ingenting på torsdag. I går ettermiddag sendte han meg en melding. Ikke om planlegging, men egentlig bare hvordan dagen hadde gått. Jeg svarte, ingen av oss har tatt initiativ til noe mer planlegging. Jeg kan vel nå anta at det ikke blir noe møte i dag? Altså kjøpe meg smågodt på butikken, droppe dusj og kjøpe take-away sushi? For meg gjør det ikke noe at det ikke blir noe i dag. Er bare redd for at jeg mistolker hele situasjonen, og at jeg får melding senere på dagen i dag om hva vi skal finne på. Er ikke fryktelig spontan av meg. I mitt hode innbiller jeg meg at det er en slags usagt "enighet" om at det ikke blir noe i dag siden det ikke har blitt avtalt noe mer konkret, men er ikke sikkert han er samme type der. Anonymkode: 466f5...37d
Zooey Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 ...send ham melding og spør da vel?! Du trenger ikke å vente på at han skal ta initiativ. Spør om han fremdeles vil møtes i dag. 9
Måneskinn Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Ville også sendt melding og spurt, når skulle vi møtes i dag? Da får du enten et klart svar, eller stillhet..
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg ville tolket det som at han ikke var så interessert. Anonymkode: e2188...351 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Jeg og my man kan finne på å avtale rett før, det har vi gjort fra første møte egentlig. Litt sånn; jeg: ble hjemme alene jeg plutselig. Han: åja, vil du ha besøk kanskje ? Anonymkode: 3c4b4...e15
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Han vil ikke treffe deg. Anonymkode: 501b6...337 2
Stoltskeiv Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Er jo bare å sende en melding og spørre om det tidspunktet passer? ingen av dere virker egentlig så interessert i å møtes? Siden ingen har tatt mer intitiativ
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 2 hours ago, Traktorlesba96 said: Er jo bare å sende en melding og spørre om det tidspunktet passer? ingen av dere virker egentlig så interessert i å møtes? Siden ingen har tatt mer intitiativ TS. Jeg ønsket å møte han, men av erfaring så viser jeg ikke noe mer initiativ enn det han viser. Jeg ber f.eks. aldri menn ut selv, men har ikke noe problem med å sende den første meldingen. Nå er smågodtet uansett kjøpt inn, så det blir ikke noe av. (Har ikke hørt noe mer fra han heller, så). Anonymkode: 466f5...37d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 Det er da bare å sende en melding, kanskje han sitter og venter også. Eller sendte han deg bare en melding på fredag om helt trivielle ting som hva han hadde til middag og null interesse for deg, ingen spørsmål, i såtilfelle ville jeg og gitt blanke i å sende en melding og spist godtet mitt jeg og. Anonymkode: 53988...20e 5
Majer Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Glad jeg aldri har holdt på med nettdating. Hele greia virker så tafatt og useriøst 😂 Dere må jo bare ta kontakt med hverandre. Kanskje han føler på det samme som deg. Endret 12. juni 2021 av Majer 2
Stoltskeiv Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS. Jeg ønsket å møte han, men av erfaring så viser jeg ikke noe mer initiativ enn det han viser. Jeg ber f.eks. aldri menn ut selv, men har ikke noe problem med å sende den første meldingen. Nå er smågodtet uansett kjøpt inn, så det blir ikke noe av. (Har ikke hørt noe mer fra han heller, så). Anonymkode: 466f5...37d Hvis du aldri ber ut menn selv, så er du i utgangspunktet ikke interessert. Du viser jo ikke tegn til noe interesse da. Og du foreslo lørdag? Da er det spesielt du som skal avtale tid og sted. Den som ber ut har som oftest en formening om tid også. Den som avtaler å møtes kommer også med forslag til tid. Kan hende han har vært like usikker som deg og ventet på noe mer informasjon. Ja, han også kunne ha sendt melding. Men nå var det du som foreslo en dag og da kunne du ha foreslått tid og sted også i samme slengen, istede for å vente på neste trekk som denne gangen ikke kom, noe som oftest skjer når man lager halvferdige planer. Synes litt synd på han hvis han har holdt av hele dagen og aldri hørt noe mer. Som sagt kunne han også sendt melding, men kan hende han også trodde at du egentlig ikke var så interessert likevel at han ikke ville trenge seg på. Jeg er ihvertfall sånn hvis noen bare lager halvferdig planer. Fordi jeg har blitt så mye avvist før at det sitter så dypt i meg at jeg ikke tør å ta så mange sjanser. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 Majer skrev (2 timer siden): Glad jeg aldri har holdt på med nettdating. Hele greia virker så tafatt og useriøst 😂 Dere må jo bare ta kontakt med hverandre. Kanskje han føler på det samme som deg. Da må han manne seg opp og vise tydelig at han vil ha henne. Problemet er at norske menn er ikke menn. Anonymkode: 501b6...337 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 2 hours ago, Traktorlesba96 said: Hvis du aldri ber ut menn selv, så er du i utgangspunktet ikke interessert. Du viser jo ikke tegn til noe interesse da. Og du foreslo lørdag? Da er det spesielt du som skal avtale tid og sted. Den som ber ut har som oftest en formening om tid også. Den som avtaler å møtes kommer også med forslag til tid. Kan hende han har vært like usikker som deg og ventet på noe mer informasjon. Ja, han også kunne ha sendt melding. Men nå var det du som foreslo en dag og da kunne du ha foreslått tid og sted også i samme slengen, istede for å vente på neste trekk som denne gangen ikke kom, noe som oftest skjer når man lager halvferdige planer. Synes litt synd på han hvis han har holdt av hele dagen og aldri hørt noe mer. Som sagt kunne han også sendt melding, men kan hende han også trodde at du egentlig ikke var så interessert likevel at han ikke ville trenge seg på. Jeg er ihvertfall sånn hvis noen bare lager halvferdig planer. Fordi jeg har blitt så mye avvist før at det sitter så dypt i meg at jeg ikke tør å ta så mange sjanser. Det er ikke synd på ham. Han sendte meg til slutt melding om at han egentlig allerede dater noen andre, og at han ikke burde bedt meg ut. Og ja, jeg ber ikke ut menn. Jeg kan hinte om det, og f.eks. si at de må si ifra om de vil finne på noe en dag, men jeg gjør det aldri direkte. Min erfaring er at mange menn som blir bedt ut gjerne sier ja til en date, i håp om at det skal skje noe mer, selv om de egentlig allerede har konkludert med at jeg ikke er en de ønsker å date. (Det er helt ok, så klart). Det var han som var opptatt da jeg spurte, og sa at vi skulle komme tilbake til planleggingen. Så for meg da var det naturlig å ikke selv ta initiativ til det. Når jeg ikke hørte noe regnet jeg med at han ikke ønsket det lenger, og det viste seg til slutt også å stemme. Anonymkode: 466f5...37d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke synd på ham. Han sendte meg til slutt melding om at han egentlig allerede dater noen andre, og at han ikke burde bedt meg ut. Og ja, jeg ber ikke ut menn. Jeg kan hinte om det, og f.eks. si at de må si ifra om de vil finne på noe en dag, men jeg gjør det aldri direkte. Min erfaring er at mange menn som blir bedt ut gjerne sier ja til en date, i håp om at det skal skje noe mer, selv om de egentlig allerede har konkludert med at jeg ikke er en de ønsker å date. (Det er helt ok, så klart). Det var han som var opptatt da jeg spurte, og sa at vi skulle komme tilbake til planleggingen. Så for meg da var det naturlig å ikke selv ta initiativ til det. Når jeg ikke hørte noe regnet jeg med at han ikke ønsket det lenger, og det viste seg til slutt også å stemme. Anonymkode: 466f5...37d Kjedelig å høre ts, håper du klarer å kose deg i kveld med smågodt likevel. Min erfaring er også at hvis jeg ikke hører noe har de ombestemt seg og håpet jeg skal ta hintet, har likevel hendt jeg har lekt ignorant og sendt melding for å «arrestere» dem litt, typ «hei, hva tenkte du vi skulle finne på i kveld?🥰». Har da fått noen seigpinte svar hvor de tydeligvis føler seg ille til mote 😎 Anonymkode: 4ce5b...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kjedelig å høre ts, håper du klarer å kose deg i kveld med smågodt likevel. Min erfaring er også at hvis jeg ikke hører noe har de ombestemt seg og håpet jeg skal ta hintet, har likevel hendt jeg har lekt ignorant og sendt melding for å «arrestere» dem litt, typ «hei, hva tenkte du vi skulle finne på i kveld?🥰». Har da fått noen seigpinte svar hvor de tydeligvis føler seg ille til mote 😎 Anonymkode: 4ce5b...8d3 Ja, det går helt fint! Jeg antok fra før av at det ikke ble noe mer, men ble plutselig usikker på om andre ville ha tenkt det samme som meg i samme situasjon. Anonymkode: 466f5...37d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det går helt fint! Jeg antok fra før av at det ikke ble noe mer, men ble plutselig usikker på om andre ville ha tenkt det samme som meg i samme situasjon. Anonymkode: 466f5...37d Jeg har bare opplevd èn gang i hele mitt liv at fyren ventet på at jeg skulle sende. Èn gang. Så det er nærmest en fast regel at hvis mannen ikke skriver har han ombestemt seg. Anonymkode: 4ce5b...8d3 3
Majer Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da må han manne seg opp og vise tydelig at han vil ha henne. Problemet er at norske menn er ikke menn. Anonymkode: 501b6...337 Vi lever i et likestilt samfunn. Det er mer enn nok potensielle dater til at jeg gidder å ta mer initiativ enn den andre. Viser hun ikke tydelig at hun vil date meg så går jeg videre og finner noen som ønsker mer likestilling.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 11 minutter siden, Majer said: Vi lever i et likestilt samfunn. Det er mer enn nok potensielle dater til at jeg gidder å ta mer initiativ enn den andre. Viser hun ikke tydelig at hun vil date meg så går jeg videre og finner noen som ønsker mer likestilling. Og fra mitt perspektiv; jeg orker ikke flere dater med menn som egentlig ikke ser på meg som datingmateriale, men som sa ja fordi jeg spurte, og håper at de får seg noe. Når vi lever i et samfunn der menn, av flere grunner, nesten swiper til høyre på alt, så må i alle fall oppleve at han tar det steget. Jeg sender de første meldingene, jeg holder samtalen i gang, jeg kan hinte ganske kraftig om at vi kan finne på noe. Men akkurat den siste delen, den tar jeg av erfaring ikke. Anonymkode: 466f5...37d 4
Majer Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og fra mitt perspektiv; jeg orker ikke flere dater med menn som egentlig ikke ser på meg som datingmateriale, men som sa ja fordi jeg spurte, og håper at de får seg noe. Når vi lever i et samfunn der menn, av flere grunner, nesten swiper til høyre på alt, så må i alle fall oppleve at han tar det steget. Jeg sender de første meldingene, jeg holder samtalen i gang, jeg kan hinte ganske kraftig om at vi kan finne på noe. Men akkurat den siste delen, den tar jeg av erfaring ikke. Anonymkode: 466f5...37d Jeg leste det sånn første gangen og. Det var ingen kritikk mot deg. Du har rett i at de fleste menn sveiper ja på alt 1
Stoltskeiv Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ikke synd på ham. Han sendte meg til slutt melding om at han egentlig allerede dater noen andre, og at han ikke burde bedt meg ut. Og ja, jeg ber ikke ut menn. Jeg kan hinte om det, og f.eks. si at de må si ifra om de vil finne på noe en dag, men jeg gjør det aldri direkte. Min erfaring er at mange menn som blir bedt ut gjerne sier ja til en date, i håp om at det skal skje noe mer, selv om de egentlig allerede har konkludert med at jeg ikke er en de ønsker å date. (Det er helt ok, så klart). Det var han som var opptatt da jeg spurte, og sa at vi skulle komme tilbake til planleggingen. Så for meg da var det naturlig å ikke selv ta initiativ til det. Når jeg ikke hørte noe regnet jeg med at han ikke ønsket det lenger, og det viste seg til slutt også å stemme. Anonymkode: 466f5...37d Åja. Det er noe dritt og veldig useriøst fra han sin side. Nå vet ikke jeg hvordan "heterodating" funker. Men hadde jeg alltid ventet på den andre sin initiativ, så hadde det aldri blitt noe mer enn et bekjentskap på meg. Er jeg heldig så kanskje vennskap. Det handler om balansering her mener jeg. Ber man inn til bursdags selskap, så må man også komme med tid og ikke forvente at andre skal ta initiativ til resten. Og han er kanskje ikke forplikta til noen andre enda selvom han dater. Han kunne ha fått øyene mer opp for deg om du bare hadde tatt steget videre og faktisk møtt han. Spørs jo hvor lenge han har drevet med å treffe ei annen selvfølgelig. I starten er det ikke uvanlig å ha par man treffer fra tinder. Men det handler om å ta sjanser. Om han er en drittsekk hadde du forhåpentligvis funnet ut av fort uansett 😄 Datingslivet er å ta masse sjanser. Våg å bli avvist, selvom det er vanskelig. Drit i spillereglene. Du finner uansett ut om personen er en drittsekk. Våg å send den meldingen. Er da du kommer lengst. Ærlighet 😄 Endret 13. juni 2021 av Traktorlesba96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå