AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Hei. Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år og bodd sammen i 2. Den siste mnd har han fortalt meg opptil flere ganger at han er så blakk fordi han har investert penger, men han vet at det kommer mer inn på slutten av sommeren. Han sier at han er i minus på kortene sine, men at det vil gå fint fordi det kommer mer inn snart. Han har alltid vært flink med penger generelt og det er en god grunn til at han har investert pengene. Jeg har tenkt nå siden han har litt lite bidrar jeg litt ekstra til tross for at jeg er student. Han har også sagt dette at jeg bør ta i ett ekstra tak.. Vi begge er 26 år. Her om dagen fortalte han meg at han skulle bestille guttetur til italia. Vi på den andre siden har ikke bestilt noe ferie til oss, vi har kun snakket om hva vi evt kan gjøre. Han sa han ikke hadde tid i Juli, men gutteturen har blitt plassert i juli. Oppå dette var jeg syk med halsbetennelse (smittsom variant) og kjæresten skulle sove på soffaen, han klaget voldsomt og spurte om jeg kunne kjøpe en madrass til han.. (betale halvparten mente han i ettertid) fordi han syntes det er forferdelig å sove på soffaen i to netter. Sa at jeg kan sove på soffaen da, siden det har vi ikke råd til.. Da sa han nei, at det var greit. Han kan sove på soffaen. I går gulper han frem i det vi snakker om bursdagsgave til en felles venn, at han nesten ikke har råd til min bursdagsgave. "Mer på tull" sier han i ettertid. Jeg konfronterte han etter å ha fått noen minutter på meg. Sa at jeg syntes det er ganske merkelig at han har penger til å dra på guttetur til italia, når han har spurt meg om å ta et ekstra tak, at han nesten ikke har penger til min bursdagsgave og oppå dette klager konstant over å ha lite penger. Da blir han sur og sier at det virker som jeg ikke vil at han skal dra på guttetur. Jeg svarer med at det er bare veldig forvirrende for meg, når du tilsynelatende har så dårlig råd. Vi diskuterer i sikkert 1,5 time. Blir ferdig med diskusjonen. I dag morges er han i kjempe dårlig humør fordi jeg valgte å ta ett glass vin til tross for at jeg går på antibiotika, og mener at jeg aldri "hører på han". Jeg fortalte han at det er min kropp og jeg bestemmer selv om jeg vil ta et glass vin til tross for at jeg går på antibiotika (4 dag inn i kuren av 5 dager). Han er sur og sier at han ikke vet om jeg hadde klart å slutte å snuse om jeg noen gang ble gravid. Dette ender opp med en ny diskusjon. Han mener at jeg aldri tar råd av han. Hele situasjonen gjør meg trist, vi krangler hele tiden. Når jeg konfronterer han mener han at jeg skaper stress. Jeg vet ikke om jeg orker dette mer til tross for at vi er veldig glad i hverandre.. Er det noen råd.. Noen som har vært borti lignende sta mann? Jente 26 Anonymkode: c1522...354 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. juni 2021 Enda en tråd som får meg til å lure på hvorfor kvinner finner seg i så mye dritt... Anonymkode: ee3f4...03a 85
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 12. juni 2021 Han skal leve på deg mens han venter på "avkastning av investeringene", og bare sutrer og klager mens han snylter? Nei, vet du hva ts, hiv ut den fyren der. Jeg mener det. Fins tusen ganger bedre mannfolk der ute. Anonymkode: 6b2c0...beb 77
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Ikke vært borti noe sånn nei, men dette høres veldig slitsomt ut 😕 En som ikke vil ta to netter på sofaen, men må ha madrass? Og ikke råd til bursdagsgave? Men guttetur er prioritert. Hva vil ikke det koste... Nei her må du ta en liten sjekk og kjenne etter. Å være glad i noen betyr ikke at man skal holde ut hva som helst... Her var det mange minus etter hverandre Anonymkode: 9b043...41c 33
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Altså, hvorfor er dere sammen? Slik du beskriver denne mannen (gutten), så virker han til å være korttenkt og uansvarlig. Det er nesten så en skulle tro at han bor hjemme hos moren sin og krever ting som er uakseptabelt. Helt ærlig så tror jeg at du kan finne noen som passer deg bedre. Anonymkode: 3de9d...73d 21
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Jeg skjønner ikke hvor dere finner alle disse tullingene og hvorfor i all verden dere blir sammen med dem? Anonymkode: fef7e...c79 26
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Så han setter inn penger til investering, også lever han på deg?? Er du helt dum?? Han er jo alt annet enn blakk! Han utnytter deg, enkelt og greit. Man kan faktisk drikke på antibiotikakur, det er gammelt at man ikke kunne det. Anonymkode: 40750...9a0 43
Rotemor Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Enda en tråd som får meg til å lure på hvorfor kvinner finner seg i så mye dritt... Anonymkode: ee3f4...03a Jepp. 3
Truly Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 Høres nesten ut som om han vil ut av forholdet, men vil at du skal ta avgjørelsen. 15
Rotemor Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvor dere finner alle disse tullingene og hvorfor i all verden dere blir sammen med dem? Anonymkode: fef7e...c79 Jeg lurer også. 3
Zooey Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 Han fremstår selvsentrert og er dårlig på å prioritere. Dette hadde jeg ikke giddet, TS. Det finnes faktisk bedre menn der ute. 14
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han skal leve på deg mens han venter på "avkastning av investeringene", og bare sutrer og klager mens han snylter? Nei, vet du hva ts, hiv ut den fyren der. Jeg mener det. Fins tusen ganger bedre mannfolk der ute. Anonymkode: 6b2c0...beb Det er ikke helt sånn. Han har også tatt i litt ekstra når jeg som student har hatt det veldig tynt. Så for meg var det i seg selv helt greit, da jeg vet at denne investeringen var noe han egentlig måtte. Uten å si for mye, så hadde han ikke noe valg.. ikke en vanlig investering.Mer en overføring han måtte gjøre for å redde en tidligere investering/arbeid. Men det jeg reagerer mest på er turen til Italia til tross for hans situasjon og at angriper meg i dag morges fordi han vil finne noe på meg også.. Anonymkode: c1522...354 1
Chiyo Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Jeg hadde ikke holdt ut med en sånn tulling. Hvis du har dårlig råd, så har du dårlig råd. Hvis du ikke kan reise på ferie med kjæresten din i juli, da kan du ikke reise på ferie i juli. Hvis du ikke har penger til en liten bursdagsgave til kjæresten din, og du ber kjæresten din om å hjelpe til mer økonomisk fordi du har så sykt lite penger, da kan du ikke reise på noe guttetur til Italia. Det har en ikke penger til! Og man ber ikke kjæresten sin kjøpe en madrass fordi han må sove to netter på sofaen! Jeg blir sint bare av å lese om slik idioti. Endret 12. juni 2021 av Chiyo 25
Zooey Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Enda en tråd som får meg til å lure på hvorfor kvinner finner seg i så mye dritt... Anonymkode: ee3f4...03a Det kan sitte langt inne å akseptere at en du er glad i ikke behandler deg bra. Jeg er mere forundret over folk som er i forhold og tror de kan behandle partneren dårlig. En kjæreste er en du skal være glad i og derfor behandle bra, folk som gjør det motsatte har virkelig et forskrudd forhold til kjærlighet og andre mennesker. 14
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke helt sånn. Han har også tatt i litt ekstra når jeg som student har hatt det veldig tynt. Så for meg var det i seg selv helt greit, da jeg vet at denne investeringen var noe han egentlig måtte. Uten å si for mye, så hadde han ikke noe valg.. ikke en vanlig investering.Mer en overføring han måtte gjøre for å redde en tidligere investering/arbeid. Men det jeg reagerer mest på er turen til Italia til tross for hans situasjon og at angriper meg i dag morges fordi han vil finne noe på meg også.. Anonymkode: c1522...354 En emisjon altså? Guttetur er tydeligvis viktigere enn noe annet. Økonomisk dumt å gjøre når han ligger på minus og penger ikke kommer før på slutten av sommeren. Det viser ikke god økonomisk sans. Du kan ikke forandre på en sta mann, han må selv ønske en endring. Han vil at du skal høre på han, men han vil ikke høre på deg virker det som. Han bruker store ord da, som ‘aldri’. Ikke har han troen på deg heller. Men pengene dine liker han. Han angriper deg når du spør om hans vurdering ang gutteturen. Angrep er beste forsvar hos han. Dårlig tegn. Anonymkode: 40750...9a0 17
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 Chiyo skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ikke holdt ut med en sånn tulling. Hvis du har dårlig råd, så har du dårlig råd. Hvis du ikke kan reise på ferie med kjæresten din i juli, da kan du ikke reise på ferie i juli. Hvis du ikke har penger til en liten bursdagsgave til kjæresten din, og du ber kjæresten din om å hjelpe til meg økonomisk fordi du har så sykt lite penger, da kan du ikke reise på noe guttetur til Italia. Det har en ikke penger til! Og man ber ikke kjæresten sin kjøpe en madrass fordi han må sove to netter på sofaen! Jeg blir sint bare av å lese om slik idioti. Ja , det som er mest sårende med dette er at på grunn av dette vet jeg at han kommer til å bruke mindre på vår ferie.. Fordi han ikke har råd til ta en ordentlig ferie med meg.. Jeg hadde aldri prioritert slik. Jeg hadde sagt til venninne mine at du jeg har lyst til å ta en ordentlig ferie med samboeren min i sommer så jeg må stå over, og det hadde de forstått. Men han vil ikke forteller kompisene sine at han har dårlig råd 🙄 TS Anonymkode: c1522...354 2
Gjest O.G. Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 Ts. Denne fyren snylter bevist på deg. Hvorfor lar du det skje?
Chiyo Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja , det som er mest sårende med dette er at på grunn av dette vet jeg at han kommer til å bruke mindre på vår ferie.. Fordi han ikke har råd til ta en ordentlig ferie med meg.. Jeg hadde aldri prioritert slik. Jeg hadde sagt til venninne mine at du jeg har lyst til å ta en ordentlig ferie med samboeren min i sommer så jeg må stå over, og det hadde de forstått. Men han vil ikke forteller kompisene sine at han har dårlig råd 🙄 TS Anonymkode: c1522...354 Men det skal ikke gå ut over din økonomi at han er dårlig til å prioritere. Så dere får heller dele som dere vanligvis gjør, så får han være ekstra nøye med sparingen av sine penger da han er den som skal på guttetur. 8
Momma Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Noen som har vært borti lignende sta mann? Jente 26 Anonymkode: c1522...354 Sta? Han er en egoistisk drittsekk. 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #20 Skrevet 12. juni 2021 Dette er en variant av luksusfellen, som kalles kvinnefellen. Hadde ikke orket og ha det sånn. Anonymkode: 2487a...76d 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå