Gå til innhold

Liker barna fars nye kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far til mine barn forlot meg for ei yngre dame og hun flyttet inn i det jeg flyttet ut nesten. De er nå forlovet og skal ha et barn (etter 6 mnd sammen). Ungene snakker masse om denne damen, men forteller også rare ting. Som at hun bare lager frokost til seg selv og aldri orker å bli med på lekeplasser. Kjenner jeg er litt bekymret for dette, men samtidig er det kanskje den såra delen av meg som reagerer og.

Har noen erfaringer med at det går seg til med samarbeid feks? Syns det er vanskelig å forholde seg til dem, for de har opptrådt så uansvarlig og dårlig. Men så er det jo viktig at hun behandler ungene bra og.

Anonymkode: f306c...553

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Nydamen bor foran speilet, sminker seg hele tiden og legger ut selfies på selfies. Hun er så selvopptatt at barna knapt er med henne. Hun gjør ingenting annet enn å dolle seg opp. 

Anonymkode: aa8b9...253

• Liker 2
Skrevet

Ja, det gjør de. Hun har også barn fra før av. Jeg unner far alt godt her i livet. For har far det bra, har barna det bra.🥰 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Som at hun bare lager frokost til seg selv og aldri orker å bli med på lekeplasser.

Og jeg, som ble sammen med en skilt mann, har fått kjeft for å leke mamma en gang jeg leste til barnet. 

Er det ok at pappa går på lekeplass? Må stemor være med?

Har dere forsøkt noe så døllt som en forventningsavklaring? 

Anonymkode: b5588...902

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg, som ble sammen med en skilt mann, har fått kjeft for å leke mamma en gang jeg leste til barnet. 

Er det ok at pappa går på lekeplass? Må stemor være med?

Har dere forsøkt noe så døllt som en forventningsavklaring? 

Anonymkode: b5588...902

Dette, kommunikasjon må til

Anonymkode: be32a...51f

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar har byttet ut dame noen ganger.., lurer på hvor lenge det vil vare denne gangen. Det er jo egentlig bare trist. Synes litt synd på den nye dama hans. Tror hun har et vanskelig samliv, og et vanskelig samlivsbrudd i vente. Eller blir alt så mye bedre denne gangen.. 

Anonymkode: 9a776...668

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Far til mine barn forlot meg for ei yngre dame og hun flyttet inn i det jeg flyttet ut nesten. De er nå forlovet og skal ha et barn (etter 6 mnd sammen). Ungene snakker masse om denne damen, men forteller også rare ting. Som at hun bare lager frokost til seg selv og aldri orker å bli med på lekeplasser. Kjenner jeg er litt bekymret for dette, men samtidig er det kanskje den såra delen av meg som reagerer og.

Har noen erfaringer med at det går seg til med samarbeid feks? Syns det er vanskelig å forholde seg til dem, for de har opptrådt så uansvarlig og dårlig. Men så er det jo viktig at hun behandler ungene bra og.

Hvor gamle er barna? Hvorfor lager ikke far frokost til barna hvis de er for små til å lage det selv? 🤔

Kanskje hun tenker at de trenger litt pappatid på lekeplassen? Trenger de to stykker som sitter og ser på at de graver i sandkassen? Eller mente du at far skulle slippe å passe ungene nå når han hadde fått kjæreste?

Mine har fått en ny stemor. Hun tar de med på kjekke turer. Og det er hun som tar seg av både hus og unger alene. Men det er dessverre noe kjefting. Tror kanskje hun er sliten. Var vel ikke det hun så for seg da han gjemte gifteringen og sjekket henne opp. Han fikk seg en ung, pen hushjelp og barnepike da. Ungene liker henne når hun ikke kjefter.

Anonymkode: cb9f9...9b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Som at hun bare lager frokost til seg selv og aldri orker å bli med på lekeplasser. 

Du skriver at hun er gravid, kanskje hun har et hardt svangerskap? Eller holder litt avstand for å la far vere far og ikke trå over noen grenser?  Tenker at barna skal få ha far for seg selv på lekeplassen? 

Anonymkode: 408d7...a33

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hun er gravid så det høres jo ganske vanlig ut. 

Anonymkode: 7ec90...11a

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel litt forskjellig hvordan par forholder seg til stemor-rollen. Det avhenger av samværsprosent, alder på barna, hvor gamle de var da de ble introdusert osv. Der må alle finne en balanse som fungerer. Det er viktig at stemor er grei mot barna, men det er ikke gitt hvor mye ansvar hun skal ta.

Jeg har vært med mannen og hans barn på lekeplass og det var bare hyggelig, men det er aldri forventet at jeg er det. Når han har samvær, er det jo han som har det, og de vil ha "pappatid". Hans yngste har jeg et godt forhold, hans eldste ikke så mye, men hun er nå pubertal tenåring, så hun liker for så vidt ikke mor eller far eller noen for tiden. 

Anonymkode: 73d85...aae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var den dama selv engang tidligere 😅 

Flyttet inn 3 mnd etter kjæresten gjorde det slutt med sin samboer. Ble gravid etter 8 mnd. 
Ikke planlagt overhodet 😅

Jeg var veldig engasjert med barna fra dag 1. Vi fikk et veldig godt forhold. Tok de mere med på ting enn faren deres. 

Tenker det er litt opp til hvilken person man er. Kanskje hun endrer seg når barnet kommer ? Man får bare håpe 

Anonymkode: ea767...ac0

AnonymBruker
Skrevet

Min eks-mann har heldigvis funnet seg en super dame. Som stiller opp for barna, no har de fått et barn sammen, og våre er tenåringer, så merker at hun synes det er litt mer slitsomt no. Men det visste hun jo når hun ble sammen med han. 

Anonymkode: 1e5db...d19

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine syntes stemor er helt ok. Mine stebarn er veldig glade i meg. 

Anonymkode: c24e3...a76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 12.33):

den nye damen ble vel sammen med barnefaren, ikke med barna... 

Anonymkode: 5601f...755

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 12.33):

Så trist at det ble slik. Jeg kan tenke meg det var veldig vondt og tøft. Selv er jeg sammen med en mann som forlot sin eks og de har ei datter. Jeg kom inn lenge etter bruddet, men det har likevel vært vanskelig. Kan vel si at det er vanskelig å være stemoren også. Om du kan ha det perspektivet i hodet også. Jeg vet at moren til barnet ble såret da min samboer dro fra henne. Jeg vet at hun synes det er vondt at jeg er i bildet ( noe jeg forstår). Det medfører igjen at hun nok bevisst/ ubevisst påvirker barnet til å ikke bli for hengiven og glad i meg. Jeg gjør så godt jeg kan, men kjenner det er mye vonde og vanskelige følelser involvert hos mor og barn som  følte seg sveket av min samboer.

Jeg derimot møtte bare en singel mann og ble forelsket. Spørs om jeg hadde involvert meg såpass  hadde jeg visst hvor komplisert det ble med tidligere barn og bitter eks. Håper du klarer å se begge sider. Kan være tøft å stå på andre siden også, som stemor. 

Anonymkode: ffdd6...f17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

den nye damen ble vel sammen med barnefaren, ikke med barna... 

Anonymkode: 5601f...755

Det er jeg uenig i. Du må jo nesten ta hele pakka... bør jo være interessert i å være med barna og? Ellers bør man kanskje finne en mann uten barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jeg uenig i. Du må jo nesten ta hele pakka... bør jo være interessert i å være med barna og? Ellers bør man kanskje finne en mann uten barn.

Det er på tide å erkjenne at det er veldig vanskelig å få de store følelsene for stebarn. De er ungene til ei anna kvinne og mannen du elsker. Man skal respektere dem, være snill og opptre som en omsorgsperson når de er hos sin far, men å late som man får de store følelsene er bare tull. Svært få får det og bryr seg om barna kun pga de er sammen med faren. Det er lettest å ha den innstillingen, så slipper man bli så forvirret. Du får aldri noe ekte morsfølelse for stebarn med mindre du får 100% omsorgsfulle fordi den ene forelderen er død eller noe. Dette er jeg ganske sikker på at gjelder de fleste. Hvis man ser på det slik tror jeg det blir lettere. 

Anonymkode: ffdd6...f17

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Er veldig glad de har henne, hun er en mye bedre forelder enn barnas far. Tror det er hun som holder ting gående der mens far sliter med diverse... 

Anonymkode: 75eb9...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...