AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #21 Skrevet 12. juni 2021 Magen din så ut som min, og jeg måtte dekke det selv Men det er vanskelig å si, gå til fastlegen og spør, og snakk litt om det? Anonymkode: 5354a...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #22 Skrevet 12. juni 2021 addict skrev (2 minutter siden): Hei Jeg har tatt bukplastikk, brystreduksjon og lårplastikk etter vekttap det siste året og har lenge vært i "miljø" med andre som har gjort dette samt hatt mye dialog med både kirurg og lege. Kravene finner du her: https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-plastikkirurgisk-forening/fag/retningslinjer/Retningslinjer-for-plastikkirurgi-i-offentlig-regi/#49899 BMI skal være under 27 med noe unntak for de som har gått ned veldig nye og har betydelig med oveflldig hud. Kravet er 5 cm heng stående og fysiske plager. Ser noen skriver at du bare kan si at du sliter psykisk, men det stemmer ikke. Det er flere som kan få unntak fra kirurger uten 5 cm heng, men da er det fordi de feks har soppinfeksjoner i navle fordi den har kollapset, soppinfeksjoner i henget som er mindre enn 5 cm, delte magenuskler som gir fysiske ryggplager ect. Ikke psykiske plager i seg selv, akkurat det kan jeg garantere. Her er bilde av magen min som ble dekket helt i grenseland, da på grunnlag av at jeg hadde infeksjon i navlen med verk samt mye rødhet og kløe under henget. Selve henget var for lite i seg selv, men jeg hadde også mye hud over navlen. De fjernet 3,8 kilo fra magen under operasjonen. Magen din TS er nok dessverre veldig langt unna dekning såfremt du ikke har stor diastase som gir vesentlige problemer og har blitt behandlet hos fysio i lengre tid. Om du skal ta det privat eller ikke er noe du må finne ut av selv, men jeg kan ihvertfall si at jeg absolutt anbefaler det om det plager deg 😊 det er fantastisk å være stolt av magen sin. Bare spør om du lurer på noe. Tusen takk for et langt og utfyllende svar 😊. Himmel og hav for et fantastisk resultat du har fått 🤩. Hvor lenge har man vondt etter en sånn operasjon og blir man sykemeldt, eller må man ta ulønnet fri (og i så fall hvor lenge)? Jeg jobber i barnehage, så det er en relativt fysisk jobb. Hvis jeg må ta ulønnet permisjon, må jeg legge det inn i regnskapet mitt. Må virkelig si at jeg ble enda mer tent på å gjøre dette her nå! TAKK ❤️ Anonymkode: 57893...726
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #23 Skrevet 12. juni 2021 addict skrev (6 minutter siden): Hei Jeg har tatt bukplastikk, brystreduksjon og lårplastikk etter vekttap det siste året og har lenge vært i "miljø" med andre som har gjort dette samt hatt mye dialog med både kirurg og lege. Kravene finner du her: https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-plastikkirurgisk-forening/fag/retningslinjer/Retningslinjer-for-plastikkirurgi-i-offentlig-regi/#49899 BMI skal være under 27 med noe unntak for de som har gått ned veldig nye og har betydelig med oveflldig hud. Kravet er 5 cm heng stående og fysiske plager. Ser noen skriver at du bare kan si at du sliter psykisk, men det stemmer ikke. Det er flere som kan få unntak fra kirurger uten 5 cm heng, men da er det fordi de feks har soppinfeksjoner i navle fordi den har kollapset, soppinfeksjoner i henget som er mindre enn 5 cm, delte magenuskler som gir fysiske ryggplager eller at kroppen fraviker stort fra alder og livssituasjon (ung uten barn feks) ect. Ikke psykiske plager i seg selv, akkurat det kan jeg garantere. Her er bilde av magen min som ble dekket helt i grenseland, da på grunnlag av at jeg hadde infeksjon i navlen med verk samt mye rødhet og kløe under henget. Selve henget var for lite i seg selv, men jeg hadde også mye hud over navlen. De fjernet 3,8 kilo fra magen under operasjonen. Magen din TS er nok dessverre veldig langt unna dekning såfremt du ikke har stor diastase som gir vesentlige problemer og har blitt behandlet hos fysio i lengre tid. Om du skal ta det privat eller ikke er noe du må finne ut av selv, men jeg kan ihvertfall si at jeg absolutt anbefaler det om det plager deg 😊 det er fantastisk å være stolt av magen sin. Bare spør om du lurer på noe. Du kan forresten også lese om hele reisen i dagboken min under Treningsdagbok, du finner den fort der 😊 Jeg synes du var flott før operasjonen også😊 Men skjønner at du er mer fornøyd nå. K48 med strekkmerkebollemage. Anonymkode: d2098...76c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #24 Skrevet 12. juni 2021 addict skrev (5 minutter siden): Du kan ikke bare skylde på ryggen, det krever lang tid med behandling og trening for problemene før de kan konkludere med at å sy magemusklene er utveien. Der igjen har de også begynt å sy de med kikhullsoperasjon uten bukplastikk. Jeg har sett damer med 7cm diastase som har fått avslag. Så det er ikke bare å "skylde på ryggen". Jeg forstår at det er en lang prosess i tilfelle. Ei venninne av meg hadde 7 cm mellomrom, og opererte privat. Hun hadde lenge hatt ryggsmerter men visste ikke at dette hadde sammenheng med magen. Hun ble helt bra i ryggen etter operasjonen, og var i ettertid irritert på at hun måtte ta det privat. Penger har hun nok av, men for henne var det en prinsippsak om at hun hadde reelle problemer, og ikke fikk hjelp. Anonymkode: 98ac8...45c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #25 Skrevet 12. juni 2021 Den magen der er en helt normal "mammamage" og ikke noe du får dekket offentlig. Diastase kan dekkes, men det er altså ikke sånn at man bare kan lyge på seg vondt i ryggen. Det blir målt i forkant og må være over en viss str for at det skal bli gjort noe med, og da er det primært for å sy sammen diastasen, ikke for å fjerne hud. Du kan ta operasjonen privat, pris varierer nok fra sted til sted og etter type operasjon. Du får ikke sykepenger når det er en kosmetisk operasjon, så det lureste er å gjøre det før f.eks sommerferien hvis du ikke vil ta ulønnet permisjon. Hvor lenge du trenger hvile avhenger av hvilket inngrep som gjøres, men 3-6 uker må du regne med. Anonymkode: 6a5cf...399 3
addict Skrevet 12. juni 2021 #26 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes du var flott før operasjonen også😊 Men skjønner at du er mer fornøyd nå. K48 med strekkmerkebollemage. Anonymkode: d2098...76c Jeg ble ikke operert av kosmetiske grunner så det er ikke så veldig relevant 😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #27 Skrevet 12. juni 2021 Jeg valgte å operere privat fordi jeg fikk avslag fra offentlig sykehus. Kirurgen utførte kun nedre bukplastikk på meg (under navlen), dermed ble det ikke like dyrt som full bukplastikk. Resultatet ble veldig fint, men jeg har jo fått et stort arr som går tvers over magen. Det plager meg likevel ingenting. Før jeg tok operasjon turde jeg ikke engang ha kjæreste eller ha sex, jeg følte meg så jævlig. Anonymkode: 9e53d...c0e
addict Skrevet 12. juni 2021 #28 Skrevet 12. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tusen takk for et langt og utfyllende svar 😊. Himmel og hav for et fantastisk resultat du har fått 🤩. Hvor lenge har man vondt etter en sånn operasjon og blir man sykemeldt, eller må man ta ulønnet fri (og i så fall hvor lenge)? Jeg jobber i barnehage, så det er en relativt fysisk jobb. Hvis jeg må ta ulønnet permisjon, må jeg legge det inn i regnskapet mitt. Må virkelig si at jeg ble enda mer tent på å gjøre dette her nå! TAKK ❤️ Anonymkode: 57893...726 Bare hyggelig! 😊 Jeg ble sykemeldt fordi operasjonen ikke var kosmetisk men på medisinsk grunnlag. Om man kun gjør det pga kosmetiske grunner så kvalifiserer man ikke til sykemelding (men jeg har jaggu sett de som har klart å få det likevel). Var sykemeldt i 4 eller 5 uker mener jeg. Smertene var helt ok, men jeg tåler mye smerte sånn sett. Brukte opiater i kanskje 4 dager også litt paracet bare. Gikk krokrygget i 14 dager og var øm lenge. Nå tok jeg brystreduksjon 7 uker etterpå der igjen så da startet jeg så og si på nytt igjen. En ting du skal være veldig klar over hvis du velger å ta operasjonen er at man ikke ser resultatet før det har gått et år, kanskje mer. De 2 årene jeg har vært i "miljøet" så har jeg sett så utrooooolig mange som har hatt totalt urealistiske forventninger til operasjonen i tiden etterpå, men sannheten er at man er hoven i lang lang tid og samler mye vann i kroppen. Tror jeg begynte å stabilisere meg etter 8 mnd og har fortsatt perioder hvor jeg hovner veldig opp. Men sånn er det bare, og jeg elsker resultatet uansett og jeg var veldig forberedr på det. Jeg synes det er viktig og si fordi det er utrolig synd å se de som ikke har satt seg skikkelig inn i hva det innebærer og hva det krever av kroppen og som blir overrasket over at de ikke er bikiniklare (slik de ser for seg at bikiniklar ser ut) etter 3 uker. Det betyr ikke at man ikke fungerer i hverdagen at man er hoven og det er heller ikke vondt, det bare ser veldig pløsete og bollete ut 😊 skal se om jeg finner bilde. Edit: Alle disse bildene er tatt samme dag 😊 Endret 12. juni 2021 av addict 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #29 Skrevet 13. juni 2021 addict skrev (På 12.6.2021 den 13.39): Bare hyggelig! 😊 Jeg ble sykemeldt fordi operasjonen ikke var kosmetisk men på medisinsk grunnlag. Om man kun gjør det pga kosmetiske grunner så kvalifiserer man ikke til sykemelding (men jeg har jaggu sett de som har klart å få det likevel). Var sykemeldt i 4 eller 5 uker mener jeg. Smertene var helt ok, men jeg tåler mye smerte sånn sett. Brukte opiater i kanskje 4 dager også litt paracet bare. Gikk krokrygget i 14 dager og var øm lenge. Nå tok jeg brystreduksjon 7 uker etterpå der igjen så da startet jeg så og si på nytt igjen. En ting du skal være veldig klar over hvis du velger å ta operasjonen er at man ikke ser resultatet før det har gått et år, kanskje mer. De 2 årene jeg har vært i "miljøet" så har jeg sett så utrooooolig mange som har hatt totalt urealistiske forventninger til operasjonen i tiden etterpå, men sannheten er at man er hoven i lang lang tid og samler mye vann i kroppen. Tror jeg begynte å stabilisere meg etter 8 mnd og har fortsatt perioder hvor jeg hovner veldig opp. Men sånn er det bare, og jeg elsker resultatet uansett og jeg var veldig forberedr på det. Jeg synes det er viktig og si fordi det er utrolig synd å se de som ikke har satt seg skikkelig inn i hva det innebærer og hva det krever av kroppen og som blir overrasket over at de ikke er bikiniklare (slik de ser for seg at bikiniklar ser ut) etter 3 uker. Det betyr ikke at man ikke fungerer i hverdagen at man er hoven og det er heller ikke vondt, det bare ser veldig pløsete og bollete ut 😊 skal se om jeg finner bilde. Edit: Alle disse bildene er tatt samme dag 😊 Jeg har virkelig fått noe å tenke på kjenner jeg. På den ene siden har jeg veldig lyst til å få en mage jeg ikke føler jeg må skjule. På den andre siden er jeg usikker på om jeg er villig til å gå gjennom så mye og bruke så mye penger på å få det. Kanskje bare jobbe med meg selv og akseptere at magen min er som den er og det er godt nok ❤️ Anonymkode: 57893...726 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #30 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 13.10): Hvis magemusklene dine er delte, så kan det skape ryggproblemer. Kanskje du kan få hjelp hvis du skylder på ryggen? Anonymkode: 98ac8...45c Delte magemuskler dekkes ikke i norsk helsevesen uansett hvor store plager man har. Å få en bukplastikk dekket vil uansett ikke inkludere sammensying av delte magemuskler. Anonymkode: ded2b...ae3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #31 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 13.23): Jeg forstår at det er en lang prosess i tilfelle. Ei venninne av meg hadde 7 cm mellomrom, og opererte privat. Hun hadde lenge hatt ryggsmerter men visste ikke at dette hadde sammenheng med magen. Hun ble helt bra i ryggen etter operasjonen, og var i ettertid irritert på at hun måtte ta det privat. Penger har hun nok av, men for henne var det en prinsippsak om at hun hadde reelle problemer, og ikke fikk hjelp. Anonymkode: 98ac8...45c Jeg har 18 cm og får det heller ikke dekket... Dette er en helseproblem de rett og slett har bestemt seg for å ikke ta i her i landet. Anonymkode: ded2b...ae3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #32 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har 18 cm og får det heller ikke dekket... Dette er en helseproblem de rett og slett har bestemt seg for å ikke ta i her i landet. Anonymkode: ded2b...ae Jeg blir rett og slett sjokkert av å lese det du skriver. At man ikke får det dekket når det er så gale forstår jeg ikke.. Har du tenkt å operer privat, eller har du akseptert situasjonen sånn den er nå? Anonymkode: 98ac8...45c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #33 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 13.08): TS; kan jeg spørre hvor mye det koster med bukplastikk? Jeg er heller ikke særlig fornøyd med magen etter barnefødsler, og nytter ikke trene det bort. Jeg betaler gladelig for det selv da jeg har økonomi til det. Men skjønner det ikke er slik for alle. Anonymkode: 63965...396 Full bukplastikk er fra 50-70 000 kr. Anonymkode: 8c2ff...60e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #34 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 13.27): Den magen der er en helt normal "mammamage" og ikke noe du får dekket offentlig. Diastase kan dekkes, men det er altså ikke sånn at man bare kan lyge på seg vondt i ryggen. Det blir målt i forkant og må være over en viss str for at det skal bli gjort noe med, og da er det primært for å sy sammen diastasen, ikke for å fjerne hud. Du kan ta operasjonen privat, pris varierer nok fra sted til sted og etter type operasjon. Du får ikke sykepenger når det er en kosmetisk operasjon, så det lureste er å gjøre det før f.eks sommerferien hvis du ikke vil ta ulønnet permisjon. Hvor lenge du trenger hvile avhenger av hvilket inngrep som gjøres, men 3-6 uker må du regne med. Anonymkode: 6a5cf...399 Jeg fikk 3 uker sykemelding da jeg byttet ut silikon i brystene, var delvis medisinsk fordi jeg hadde endel smerter i det ene brystet. Anonymkode: 8c2ff...60e
Gjest Middelmådig Skrevet 13. juni 2021 #35 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 12.19): Har fått fire barn, relativt tett og magen min er helt ødelagt 😔. Yngste er nå 5 år, så ikke noe håp om at huden trekker seg mer sammen. Jeg trener, er ikke overvektig (173 cm og 62 kg). Resten av kroppen er grei, men denne magen plager meg virkelig. Ikke søren om du får se meg i bikini! Har sjekket ut bukplastikk, men det er jo så dyrt! Hva skal til for å få det dekket, er dette nok? Anonymkode: 57893...726 Min mage ser omtrent sånn ut også. Jeg har penger nok til å ta bukplastikk, men faen heller om jeg gidder. Kjøper heller en sexy badedrakt! Makan til å måtte være perfekt i alle Bauer og kanter om man ikke skal kunne gå rundt med en mage som har vært gravid. Utsette kroppen sin for en kjempestor operasjon, være immobil i mange uker, ikke vite om resultatet blir bra. Det er mye lettere å bare drite i det. Det er litt ekstra hud på en mange. Who cares! 😁 Tenk på alle som har hudplager, svære arr, akne, strekkmerker fra fedme, psoriasis osv osv. mennesker er mennesker. Aksepter deg selv og vær glad magen din har skapt barn 😘
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #36 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Delte magemuskler dekkes ikke i norsk helsevesen uansett hvor store plager man har. Å få en bukplastikk dekket vil uansett ikke inkludere sammensying av delte magemuskler. Anonymkode: ded2b...ae3 Det der er bare tull, hvorfor skriver du noe som ikke er sant? Rectus diastase dekkes av det offentlige etter angitte retningslinjer, bl.a. BMI under 27, diastase over 7 cm med utposning av bukvegg, fysiske plager/smerter, minst to år siden forrige graviditet og ingen komorbiditet. Mange som får dekket rectus diastase fjerner hud i samme slengen, så det blir en bukplastikk hvor mengden hud som fjernes primært avhenger av størrelsen på diastasen. Anonymkode: 6a5cf...399 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 13. juni 2021 #37 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har virkelig fått noe å tenke på kjenner jeg. På den ene siden har jeg veldig lyst til å få en mage jeg ikke føler jeg må skjule. På den andre siden er jeg usikker på om jeg er villig til å gå gjennom så mye og bruke så mye penger på å få det. Kanskje bare jobbe med meg selv og akseptere at magen min er som den er og det er godt nok ❤️ Anonymkode: 57893...726 Du har helt normal og fin mage altså, og om du skjems i bikini får du lett skjult huden med badedrakt. Du har jo smal midje 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #38 Skrevet 13. juni 2021 Fnuggolina skrev (10 minutter siden): Du har helt normal og fin mage altså, og om du skjems i bikini får du lett skjult huden med badedrakt. Du har jo smal midje 🤷♀️ Takk, det var hyggelig sagt ❤️ Anonymkode: 57893...726
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #39 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har virkelig fått noe å tenke på kjenner jeg. På den ene siden har jeg veldig lyst til å få en mage jeg ikke føler jeg må skjule. På den andre siden er jeg usikker på om jeg er villig til å gå gjennom så mye og bruke så mye penger på å få det. Kanskje bare jobbe med meg selv og akseptere at magen min er som den er og det er godt nok ❤️ Anonymkode: 57893...726 Jeg har operert magen av andre grunner. Har lipødem, og må operere 70% av kroppen for å få et levelig liv. Det er ingen quick fix og ganske smertefullt etter plastiske operasjoner, og jeg hadde aldri gjort det frivillig og kun for det kosmetiske. Anonymkode: 251f2...b72 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #40 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir rett og slett sjokkert av å lese det du skriver. At man ikke får det dekket når det er så gale forstår jeg ikke.. Har du tenkt å operer privat, eller har du akseptert situasjonen sånn den er nå? Anonymkode: 98ac8...45c Jeg har ikke penger til det. Så enkelt er det i grunn. Anonymkode: ded2b...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå