Gå til innhold

Hvor heller man ut vaskevann med mye jord og småstein?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i leilighet med veranda, og verandagulvet mitt trenger desperat en vask 😬

Det er fullt av jord og forskjellig, og når jeg har vaska det før har vannet blitt til gjørme med stein. Jeg har fortrengt hva jeg har gjort med vannet før. Jeg tror jeg har vaska en liten bit av gangen, over flere uker, og så helt det i do. Men nå vil jeg bare bli ferdig med det i helga. 

Er det trygt å helle det i do?

Jeg kan ikke tømme det utfor verandaen, da havner det på ganske nyvaska fellestaket. Jeg kan også bare bruke begrensa mengder vann før det renner utover taket. 

Jeg bor midt i sentrum og det er ingenting grønt rundt her. Jeg kan vel ikke bare tømme det ut på gata heller. 

Tips? 

Anonymkode: f6f01...538

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde helt det i do. Hvorfor skulle ikke det være trygt? 

Anonymkode: 100b4...24c

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du kan finne sånn rennestein (?) hvor regnvann renner bort fra gata og tømme der. 

Anonymkode: c22ce...a3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde helt det i do. Hvorfor skulle ikke det være trygt? 

Anonymkode: 100b4...24c

Stein og grums som tetter rørene?

Jeg vet ikke, har hatt tette avløp før og er veldig redd for det igjen. Men hvis KG sier det er trygt, så går jeg for det 😁

AnonymBruker
Skrevet

Du feier opp det som er av stein og sand. Så vasker du og heller da det møkkete, men stenfri, vannet i do.

Anonymkode: e3059...c73

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du kan finne sånn rennestein (?) hvor regnvann renner bort fra gata og tømme der. 

Anonymkode: c22ce...a3f

Men da tetter jeg den jo igjen ...

Må gjøre det i natt da, i så fall :ninja:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men da tetter jeg den jo igjen ...

Må gjøre det i natt da, i så fall :ninja:

Hvor mye stein og grums har du egentlig på verandaen? 

Hvis det er så forferdelig mye stein og grums bør du feie opp mesteparten først før du vasker.

Anonymkode: 6502d...736

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du burde feie før du vasker! Det du har feid opp kan du kaste i vanlig restavfall (søppel). Deretter bør det ikke bli mer grums i vannet enn at du trygt kan helle det i do. 

Anonymkode: 61be8...a78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forstå at en balkong i byen kan bli SÅ skitten vil gjerne se bilde 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke koste opp jord og stein før du vasker? :klo:

Anonymkode: 50caf...4b2

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle innspill, har vaska nå. 
Jeg helte i do. KG pleier å være så nazi på at det bare er tiss, bæsj og dopapir som skal der, men jeg tok sjansen siden igjen her protesterte. 
Nå er det badet mitt som desperat trenger en vask 😝

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke forstå at en balkong i byen kan bli SÅ skitten vil gjerne se bilde 😄

Versågod. 

Jeg vet ikke hvorfor den blir så skitten. Naboene sine er ikke det, og jeg ser aldri at de vasker :klo:
Men det er ikke tak på min og det regner mye. Har dårlige solforhold også, så det er ganske fuktig. Jeg har masse planter, tror det kommer jord og grønske fra dem og "impregnerer" tregolvet. Får sikkert en del veistøv fra gata nedenfor også, og det blåser rusk ned fra verandaene over meg. 

Men det hadde sikkert ikke vært noe problem å vaske hvis jeg kunne brukt hageslange å skylle med. 

Jeg koster (selvfølgelig) opp rusket først. Men det sitter jord og grums og løv og barnåler fast i gulvet, og de løsner ikke før jeg begynner å skrubbe. Og da blir skrubben full av gjørme og gørr. Så må jeg dyppe den i bøtta før jeg kan skrubbe videre, Og da havner alt grumset i bøtta. 

Hvis det finnes en bedre måte å gjøre det på, så vil jeg gjerne vite det 😁

IMG_8056.JPG

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller vannet i do, men heller det gjennom en sil, og kaster rusket i søppelet etterpå :)

Anonymkode: fd9a2...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...