AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Vår snart 5-åring har fått en vorte på fingeren sin og jeg lurer på hva vi kan gjøre med den. Vi har kjøpt og brukt vorteplaster, men enn så lenge ser det ikke ut som at det har fungert? Er gått en uke siden vi sluttet med de, vet ikke hvor lang tid etter man ser resultater av det. Hen er litt pysete og skriker og vrir seg unna før hen har prøvd, så helst noe som ikke krever at hen må sitte lenge stille eller noe som er vondt, men som likevel funker? Anonymkode: 0c144...ed0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 For det første, vorter er ikke farlig. Det eneste som har fungert her, er vortepen https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/fot/scholl-wart-pen,5010051/ Har også fått to vorter fryst bort på sykehuset, men det synes barnet var veldig vondt så blir ikke gjentatt. Vortepen er ikke vondt, og skal kun ta på i noen dager. Gjorde det i forbindelse med kveldsstellet. Anonymkode: 7cdc2...b28
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): For det første, vorter er ikke farlig. Det eneste som har fungert her, er vortepen https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/fot/scholl-wart-pen,5010051/ Har også fått to vorter fryst bort på sykehuset, men det synes barnet var veldig vondt så blir ikke gjentatt. Vortepen er ikke vondt, og skal kun ta på i noen dager. Gjorde det i forbindelse med kveldsstellet. Anonymkode: 7cdc2...b28 Tusen takk, da kjøper vi en sånn og prøver. Ja, nei vet at vorter ikke er farlig og at de også kan gå bort av seg selv, men den stikker så opp av fingeren. Tenker det beste vil være å få den vekk før den smitter andre steder eller blir i veien for hen😊 Anonymkode: 0c144...ed0
RockyRose Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Uff, minner tilbake til mi vorte på fingeren i barneskulealderen 😶 Den brydde meg voldsomt mykje, så sjølv om det ikkje er farleg, er det ikkje kjekt. Vi prøvde alt i fleire år. Ulike kjerringråd, vortemiddel som skulle tørke ut og deretter skrape vekk med barberhøvel, frysemiddel kjøpt på apotek, fryse ned med legen(nokså vondt, så sikkert ikkje å anbefale for 5åring). Ingenting fungerte. Til slutt måtte vi operere vekk, då den alltid kom tilbake. Då forsvann den for godt. Eg sit att med arr på fingeren, men alt anna enn vorte 😂 Håpar vortemiddelet fungera for dykk 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Morgenurin er det som funker! høres ekkelt ut desverre, men jeg slet med vorter under føttene mine hele barneskolen, skammet meg så mye. Hadde prøvd alle kjerringråd og vært hos spesialist som mente jeg måtte operere bort veldig mye hud under foten.. så var det en bekjent som sa at morgenurin var trikset. Ta urin på vorta og la det trekke inn, hver morgen til det er borte. Vortene jeg slet med i 7 år, ble plutselig borte! Anbefaler det virkelig. Anonymkode: e5b49...64e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vår snart 5-åring har fått en vorte på fingeren sin og jeg lurer på hva vi kan gjøre med den. Vi har kjøpt og brukt vorteplaster, men enn så lenge ser det ikke ut som at det har fungert? Er gått en uke siden vi sluttet med de, vet ikke hvor lang tid etter man ser resultater av det. Hen er litt pysete og skriker og vrir seg unna før hen har prøvd, så helst noe som ikke krever at hen må sitte lenge stille eller noe som er vondt, men som likevel funker? Anonymkode: 0c144...ed0 Tiss på vorten. Det fungerer mot vorter Anonymkode: b8ccc...5a7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Remasan på helsekostbutikker! Anonymkode: df969...22f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Bruk pennen Wortie fra apoteket! Den er bedre enn andre, fordi den fryser kun på vorta, treffer ikke frisk hud rundt, så gjør ikke særlig vondt. 2 runder med den, og vorta var drept. Anonymkode: 30ba3...9cf
Ulrikke Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Høres skikkelig teit ut, men det som hjalp her var bananskall plastret på vorten noen netter på rad. Skar til bananskall så det dekket vorten pluss litt, la det med innsiden av skallet ned, og lot ungen sove med det noen netter. Det funket på de tre vortene hun fikk i bhg-alder, og hun fikk aldri flere. Hun er 15 nå. Prøvde det bare fordi jeg fikk tips og det var noe ungene gikk med på å prøve fordi det ikke var vondt. Trodde aldri at det skulle funke, men borte ble de hver gang....
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Takk for alle svar her! Samme dagen var jeg på apoteket og kjøpte sånn penn med blå gel i (tips over her) og allerede etter første dagen så man at noe skjedde. Så er veldig spent på hva som skjer videre. Hvis ikke har vi mye vi kan prøve ut her. Akkurat urin tror jeg nok vi dropper, men takker for alle tips😊 Hen har ikke virket spesielt plaget med den, nevner den aldri, men når hen så at noe faktisk hadde skjedd og at vorten kommer til å bli borte var det full jubel her, så håper den forsvinner nå😊 Anonymkode: 0c144...ed0
Rosehoneymoon Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 17.04): Takk for alle svar her! Samme dagen var jeg på apoteket og kjøpte sånn penn med blå gel i (tips over her) og allerede etter første dagen så man at noe skjedde. Så er veldig spent på hva som skjer videre. Hvis ikke har vi mye vi kan prøve ut her. Akkurat urin tror jeg nok vi dropper, men takker for alle tips😊 Hen har ikke virket spesielt plaget med den, nevner den aldri, men når hen så at noe faktisk hadde skjedd og at vorten kommer til å bli borte var det full jubel her, så håper den forsvinner nå😊 Anonymkode: 0c144...ed0 Forsvant vorten med pennen?
Rosehoneymoon Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 Rosehoneymoon skrev (Akkurat nå): Forsvant vorten med pennen? Kan du emaile meg svaret ditt på [email protected], siden det er så gammel tråd ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå