AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Barna våre er i en alder der de trenger tilsyn.. huset vårt ligger i en skrå terreng men vi har noe flatt. På vegen på nedsiden ligger folk i 80. Vi holder på å bygger gjerde og det bytter vi på med når ungene er våkne og på kvelden står vi sammen. Vi har ikke råd til å leie inn noen da min inntekt er ustabil og har bare 13,5 % fast, men prøver å få mer og heldigvis hender det at folk er syke så jeg kan få litt ekstra... vet ikke hvordan vi kan løse det med barnepass når ingen rundt oss kan? Vil selvfølgelig ikke ha hvem som helst men vurderer å ta kontakt med barnevernet for avlastning men samtidig syntes jeg det også er skummelt hvis det er ukjente.... vet ikke om vi har rett på å få deg heller 🥲 I går var 4 åringen ute med oss til kl 23(!!!) på kvelden etter mange mislykkede forsøk på å legges, og vi med følelsen av å være verdens verste foreldre men vi ønsker en trygg hage de kan vokse opp i.. var et rimelig hus vi fikk kjøpt, ca 50% av markedsverdien rundt, vi har makset ut lånet. Jeg skal være lærling i 2 år snart og etter det kan vi få oss nyere biler. Hverdagen består av å snekre gjerde og skru biler samt typiske husarbeidsoppgaver.. bare en stor frustrasjon og belastning jeg må blåse ut med.... Anonymkode: 36d2a...330
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. juni 2021 Om du jobber så lite kan du vel bygge gjerde når barna er i barnehagen? Anonymkode: 4ce46...8f0 105
got2go Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Velkommen til voksenlivet! 1 av dere jobber mens den andre passer barna. 48
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 12. juni 2021 Dere får da ikke avlastning fra det offentlige til å bygge gjerde 🙉🙈 Det å ha mye og gjøre, hører med til voksenlivet og det å ha små barn, så dere er nok ikke de eneste. Dessuten så er gjerne begge i full jobb, mens du knapt jobber. Så slutt å syt. Anonymkode: 6197d...a76 65
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Det er heldigvis frivillig å få barn. Dere har valgt det og nå får dere stå i det. Det høres ikke ut som at dere har mer å stri med enn den typiske barnefamilie. Som nevnt tidligere i tråden har vel du masse tid til overs siden du jobber så lite? Anonymkode: dd5fb...62e 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 12. juni 2021 En av dere bygger gjerde mens den andre tar med ungene på tur. Dere er en helt typisk småbarnsfamilie. Anonymkode: 97521...7a4 52
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Sånn er livet, dere valgte selv å få barn. Jeg er alene med min på 1,5 år, og har heller ingen avlastning og far har ikke samvær. Jobber 100%. Barnet må være med på alt jeg skal gjøre, det går som regel greit så lenge jeg tåler at utstyret fyker vegg i mellom, sekken med jord blir veltet osv. ting tar lenger tid, men det går. Plen blir klippet med ungen i meis, og han hjelper meg å skru opp ting med sin leke-drill. Ting han absolutt ikke kan være med på (som maling feks) må jeg enten ta etter leggetid, eller jeg må ta ut avspasering/et par feriedager og gjøre det mens han er i bhg, eller jeg må bare utsette det noen år. Sånn er det bare. Dere har selvsagt ikke krav på noe offentlig avlastning når dere er to voksne og barna ikke har adferdsdiagnoser e.l. Det du beskriver er et HELT normalt familieliv. Det er travelt. Når du i tillegg kun har 13% fast stilling bør du ha all verdens mulighet til å gjøre ting med ungene i bhg? Anonymkode: 4b2fb...ee8 21
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 Minste er ikke 1 år enda, jeg jobber ettermiddager og helger så mye jeg kan. Prøver så godt jeg kan. Tenkte ikke å syte fordi vi skal bygge oss gjerde men generelt har vi ikke tid til noe som helst, ikke en kinokveld en gang. Har ikke vært på restaurant eller kino siden 2016 uten barn.. 😪 Ts Anonymkode: 36d2a...330 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Minste er ikke 1 år enda, jeg jobber ettermiddager og helger så mye jeg kan. Prøver så godt jeg kan. Tenkte ikke å syte fordi vi skal bygge oss gjerde men generelt har vi ikke tid til noe som helst, ikke en kinokveld en gang. Har ikke vært på restaurant eller kino siden 2016 uten barn.. 😪 Ts Anonymkode: 36d2a...330 Er det så himmla viktig å gjøre aktiviteter for voksne burde dere latt være å få barn. Herre Gud dagens unge foreldre er så sentrert rundt sin egen navle at jeg 🤮. Anonymkode: 40c6f...b72 38
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Minste er ikke 1 år enda, jeg jobber ettermiddager og helger så mye jeg kan. Prøver så godt jeg kan. Tenkte ikke å syte fordi vi skal bygge oss gjerde men generelt har vi ikke tid til noe som helst, ikke en kinokveld en gang. Har ikke vært på restaurant eller kino siden 2016 uten barn.. 😪 Ts Anonymkode: 36d2a...330 Men da bør dere jo jobbe med nettverket, barnevernet er ikke rett instans her. Anonymkode: 4f4b3...d58 21
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det så himmla viktig å gjøre aktiviteter for voksne burde dere latt være å få barn. Herre Gud dagens unge foreldre er så sentrert rundt sin egen navle at jeg 🤮. Anonymkode: 40c6f...b72 Tusen takk. Hjelper veldig på depresjonen. Anonymkode: 36d2a...330 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det så himmla viktig å gjøre aktiviteter for voksne burde dere latt være å få barn. Herre Gud dagens unge foreldre er så sentrert rundt sin egen navle at jeg 🤮. Anonymkode: 40c6f...b72 Skjerp deg! Selv om man har barn kan man likevel ha behov for en kinokveld en gang i året. Av og til trenger man litt tid for seg selv selv om man er forelder! Anonymkode: 67cf0...0b4 24
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det så himmla viktig å gjøre aktiviteter for voksne burde dere latt være å få barn. Herre Gud dagens unge foreldre er så sentrert rundt sin egen navle at jeg 🤮. Anonymkode: 40c6f...b72 Tror ikke ts nødvendigvis er representativ for dagens unge foreldre. Anonymkode: 04153...88d 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Minste er ikke 1 år enda, jeg jobber ettermiddager og helger så mye jeg kan. Prøver så godt jeg kan. Tenkte ikke å syte fordi vi skal bygge oss gjerde men generelt har vi ikke tid til noe som helst, ikke en kinokveld en gang. Har ikke vært på restaurant eller kino siden 2016 uten barn.. 😪 Ts Anonymkode: 36d2a...330 Jeg har ikke vært på kino eller restaurant uten barn siden mai 2010. (Jeg kan dra alene nå, men det er kjekkere med barnet.) Jeg kunne ikke en gang handle uten at barnet måtte være med, men sånn er det som enslig forsørger. Dere er to. Det høres luksus ut spør du meg! Velkommen til voksenlivet. Småbarnsperioden går over. Nyt tiden dere har med barna nå. Sett pris på nåtiden, den kommer aldri tilbake. Tiden med så små barn er unntakstilstand. Sånn er det bare. Anonymkode: 97521...7a4 25
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk. Hjelper veldig på depresjonen. Anonymkode: 36d2a...330 Har du depresjon går du til legen og gjør noe med det. Anonymkode: 40c6f...b72 13
Hactar Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Minste er ikke 1 år enda, jeg jobber ettermiddager og helger så mye jeg kan. Prøver så godt jeg kan. Tenkte ikke å syte fordi vi skal bygge oss gjerde men generelt har vi ikke tid til noe som helst, ikke en kinokveld en gang. Har ikke vært på restaurant eller kino siden 2016 uten barn.. 😪 Ts Anonymkode: 36d2a...330 Jeg tror dere får det bedre om dere avfinner dere med at så lenge det er spedbarn i hus, er det ikke tid til stort annet enn omsorg for barn og forefallende. Hvis denne gjerdebyggingen sliter dere ut og gjør hverdagen for stressende, så legg den på is. Ja, det er fint for barna med trygg hage, men dere kan inntil videre være der ute sammen med dem og passe på. Det må dere en stund til uansett, dersom minste skal være med ut, i alle fall. Senk skuldrene og ta en dag om gangen. Vi er mange som har hatt småbarn og ingen avlastning, og nøkkelen til å ikke bli for utslitt, var i alle fall for oss å ikke ha for omfattende prosjekter på sidelinjen. 17
Hedda-78 Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Minste er ikke 1 år enda, jeg jobber ettermiddager og helger så mye jeg kan. Prøver så godt jeg kan. Tenkte ikke å syte fordi vi skal bygge oss gjerde men generelt har vi ikke tid til noe som helst, ikke en kinokveld en gang. Har ikke vært på restaurant eller kino siden 2016 uten barn.. 😪 Ts Anonymkode: 36d2a...330 Det har ikke vi heller. Vi har ikke barnevakt, og begge jobber 100%. Det er vanligere enn du tror! Når man har barn, må man gjøre om på prioriteringene. En av tingene som må lenger ned på lista, er kjærestetid utenfor huset. 12
Era Vulgaris Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 Kan dere skaffe en fast barnevakt som kan ta noen timer barnepass i blant når dere føler behov for det? Kanskje det jobber noen yngre personer i barnehagen til barna, som kan tenke seg å tjene noen kroner ekstra, og som kjenner barna?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 Undersøk om homestart familiekontakten finnes der dere bor. Frivillige, gjerne godt voksne, som stiller opp med avlastning for småbarnsfamilier i etableringsfasen en periode, for å hjelpe folk over kneika. Ellers må dere rett og slett legge innsats i å bygge nettverk. Finnes det andre barnefamilier i nabolaget? Anonymkode: 21a0e...efc 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #20 Skrevet 12. juni 2021 Dere eier hus dere fikk billig, dere har 2 biler men de er ikke «nye», dere er to voksne med 2 jobber.. tror du provoserer ganske mange inne her ved å klage på at dere ikke får bygget ferdig et gjerde. Dere har vell ferie i sommer? Bruk ferien på det. Å være småbarnsforeldre ER tungt. Anonymkode: f2525...78b 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå