AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Ekte mennesker som ser livet slik det egentlig er, gjerne mennesker som har jobber med mindre utdannelse. Yrkesfag etc, som har kontakt med virkeligheten. Jobber på "gølvet" også. Du har også ledere som har klatret hele veien fra bunn, disse har ofte en helt annen mentalitet enn de som kommer rett fra skolebenken inn i en høy stilling. Så har du disse akademiske som kan ha 5-6år på skolen, som lever etter samfunnets falske fasade der alt skal være politisk korrekt. Aldri ytrer egen mening, men helst enig med saueflokken. Anonymkode: a5e3f...9a1 2
Pappi Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 Du har tegnet deg opp litt av et verdensbilde 😂 29
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Pappi skrev (Akkurat nå): Du har tegnet deg opp litt av et verdensbilde 😂 Forteller bare hvordan ting kan være. Etter 22år i arbeidslivet. Anonymkode: a5e3f...9a1 1
parmanoia Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 For en oppdeling… går ikke an å svare på spørsmålet ditt. 11
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Ekte, selvfølgelig. Kjenner dessverre kun 1-2 av dem. De aller fleste er pk, redde for å si hva de egentlig mener. Anonymkode: fd6fc...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ekte, selvfølgelig. Kjenner dessverre kun 1-2 av dem. De aller fleste er pk, redde for å si hva de egentlig mener. Anonymkode: fd6fc...9a5 Mistet mange venner selv pga jeg ikker PK. I dag tenker jeg selv, få mennesker gjør det. Spesielt PK-mennesker. Anonymkode: a5e3f...9a1 1
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Greie mennesker. Internett har gode og dårlige sider. Men noen er autoritære "Sosialist" andre bryr seg ikke "konservativ". Tror ikke det er noen 100% fasit svar. Du lever med at du hater og liker. Og at fjellturer er best. Så kan man prøve å gjøre nytte for seg ved å vise gode sider.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 Foretrekker mennesker som er oppriktige, har selvinnsikt, som ikke er falske, snille og gode mennesker.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 Jeg tror alle er ekte mennesker av kjøtt og blod. Anonymkode: 4d224...e45 5
herzeleid Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 Oppriktighet og "ektehet" er selvfølgelig bra, men det er en tid og et sted for alt. Det er mulig at det er med på å forme trådstarters inntrykk av akademikere som særskilt politisk korrekte. Om en ikke har noen omgang med slike mennesker utenom situasjoner der de befinner seg "høyere" på arbeidsplassen bør en nok ikke ta for gitt at de egentlig er så "politisk korrekte", men at de rett og slett ikke anser de arenaene en har felles som naturlige arenaer å lufte eller diskutere kontroversielle meninger og tema. 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mistet mange venner selv pga jeg ikker PK. I dag tenker jeg selv, få mennesker gjør det. Spesielt PK-mennesker. Anonymkode: a5e3f...9a1 Unnskyld min uvitenhet, men jeg vet ikke hva PK betyr. Noen som kan si det? Takk.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden): Unnskyld min uvitenhet, men jeg vet ikke hva PK betyr. Noen som kan si det? Takk. politisk korrekt Anonymkode: eded7...0c6 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): politisk korrekt Anonymkode: eded7...0c6 Åååhh, ok, takk 😀
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 Kan noen forklare meg hva "politisk korrekt " egentlig er. Jeg opplever gang på gang at meningene mine blir avfeid fordi de er såkalt politisk korrekte. Det kan så være, men det er likevel meningen min. Anonymkode: 32a02...e74 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 Hvorfor tenker du at akademisk utdannelse hindrer egen tenkning og egne meninger? Akademikere kan være rasende uenig i alt mulig mellom himmel og jord. Jeg har selv akademisk utdannelse innenfor samfunnsvitenskap, men jeg har mange politisk ukorrekte meninger. En god utdannelse handler jo nettopp om evnen til selvstendig tenkning, kritisk tenkning, samt det å kunne se en sak fra ulike perspektiver og argumentere for det man selv står for. Ditt syn på mennesker ville jeg derimot skygget unna. Det finnes kloke mennesker i alle leire, både blant akademikere og arbeidere, så jeg skjønner ikke hva du mener, må jeg innrømme... Anonymkode: 5cbbb...ad2 12
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Ekte mennesker som ser livet slik det egentlig er, gjerne mennesker som har jobber med mindre utdannelse. Yrkesfag etc, som har kontakt med virkeligheten. Jobber på "gølvet" også. Du har også ledere som har klatret hele veien fra bunn, disse har ofte en helt annen mentalitet enn de som kommer rett fra skolebenken inn i en høy stilling. Så har du disse akademiske som kan ha 5-6år på skolen, som lever etter samfunnets falske fasade der alt skal være politisk korrekt. Aldri ytrer egen mening, men helst enig med saueflokken. Anonymkode: a5e3f...9a1 Det er flokkmentaliteten og de ytrer aldri hva de mener eller sørger for å ha minst like fin hekk som naboen fordi de er redd for å bli utstøtt fra det gode selskap og havne lenger ned på den sosiale rangstigen. De er det moderne svaret på det gamle borgerskapet som forakter harrykultur og ekte arbeidsfolk som indirekte sørger for at de beholder de irrelavante jobbene sine. Anonymkode: 6d98c...05b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 Fordelingen du har satt opp er særdeles kunstig og viser et veldig enkelt syn på mennesker. Men skulle jeg velge utfra hva du har satt opp der, så hadde jeg valgt de siste. Anonymkode: 570fb...788 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #18 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordelingen du har satt opp er særdeles kunstig og viser et veldig enkelt syn på mennesker. Men skulle jeg velge utfra hva du har satt opp der, så hadde jeg valgt de siste. Anonymkode: 570fb...788 Mennesker er jo stort sett enkle da. Uansett utdannelse, der de leser lære i en bok. Noe de fleste kan. Anonymkode: a5e3f...9a1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor tenker du at akademisk utdannelse hindrer egen tenkning og egne meninger? Akademikere kan være rasende uenig i alt mulig mellom himmel og jord. Jeg har selv akademisk utdannelse innenfor samfunnsvitenskap, men jeg har mange politisk ukorrekte meninger. En god utdannelse handler jo nettopp om evnen til selvstendig tenkning, kritisk tenkning, samt det å kunne se en sak fra ulike perspektiver og argumentere for det man selv står for. Ditt syn på mennesker ville jeg derimot skygget unna. Det finnes kloke mennesker i alle leire, både blant akademikere og arbeidere, så jeg skjønner ikke hva du mener, må jeg innrømme... Anonymkode: 5cbbb...ad2 Fint observert. Men er jo få som kan tenke selv, de siterer jo ting de har lest. Som er skrevet av andre, en annen sin mening. Hele psykologien er jo basert på det, se på den analytiske. Tanker fra Carl Gustav Jung, er det virkelig noe vi skal leve etter? Bare et spørsmål. Anonymkode: a5e3f...9a1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan noen forklare meg hva "politisk korrekt " egentlig er. Jeg opplever gang på gang at meningene mine blir avfeid fordi de er såkalt politisk korrekte. Det kan så være, men det er likevel meningen min. Anonymkode: 32a02...e74 Det er fremdeles ingen som kan forklare meg hva "politisk korrekt" egentlig betyr? Anonymkode: 32a02...e74 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå