Gå til innhold

Ektemann som jobber hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har alltid vært glad i å jobbe, og trives godt i jobben sin. Nå har det imidlertid blitt helt ekstremt. Han er virkelig aldri hjemme. Sover hjemme kanskje 2-3 ganger i uka, og er vi heldige er han kanskje hjemme en hel lørdag. 

Han mener det er ekstra mye å gjøre nå, og at vi bare må holde ut. Jeg jobber også 100%, og tar fult ansvar for barn, hjem og bil. Jeg begynner å bli ganske sliten. Samtidig så er jo han også sliten, og jeg føler at alle er så imponert over han til en hver tid, for hvor hardt han jobber. Og ja, jeg er glad for at jeg har en hardtarbeidende mann, men kan ikke noe for å føle at jeg og barna blir nedprioritert. 

Han er en god pappa og ektemann når han er sammen med oss, selvom jeg merker at han er sliten og irritabel titt og ofte. 

Hva kan jeg gjøre? Han sier vi bare må holde ut. Jeg vil jo ikke splitte familien heller, men dette er en kjip tilværelse. 

Noen som har vært i lignende situasjon, som har noen råd?

Anonymkode: d7959...0e7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvor lenge skal dere holde ut? Har han en dato? 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (39 minutter siden):

Hvor lenge skal dere holde ut? Har han en dato? 

Ikke spesifikk dato nei, men han mener det blir mindre jobb ut mot høsten. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo enten sette ned foten skikkelig eller bare holde ut da! Vi som har barn alene og jobber 100% har ikke no valg, vi klarer det, da gjør du også! Bli strengere med han. 

Anonymkode: 9400f...6e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Han lar seg selv bli spist opp på jobb og fraskriver seg ansvaret hjemme. Såfremt dere ikke enige om det, så er det faktisk ikke greit. Du har det mye mer utfordrende som må sjonglere full jobb, barn og alt det praktiske det medfører - praktiske talt alene. 

Endret av PM75
  • Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For du er sikker på at det er jobb?

Anonymkode: bdcc7...5d5

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du ser på kontoen at han er på jobb? Hva slags jobb har han som gjør at han ikke kan sove hjemme? Ugler i mosen spør du meg. 

Anonymkode: 7659f...8cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en ektemann som jobber hele tiden. Han prioriterer jobben ovenfor meg og ungene, og det til stadighet. Han kommer alltid med unnskyldninger om at det er så mye som foregår på jobb. Jeg prøver å fortelle at da må sjefen anskaffe flere ansatte og ta mer ansvar. Å jobbe 65 timer på fire dager er jo ikke normalt. Og jeg vet han er på jobb, men han er en arbeidskar og mener jobben går for alt annet. Jeg har flere ganger vært på randen til å gå. Jeg forstår din situasjon veldig godt, jeg jobber også 100% + barn og hus/hjem. Jeg er så sliten til tider at jeg ikke vet mine arme råd. 

Anonymkode: 1c317...ca0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må jo enten sette ned foten skikkelig eller bare holde ut da! Vi som har barn alene og jobber 100% har ikke no valg, vi klarer det, da gjør du også! Bli strengere med han. 

Anonymkode: 9400f...6e7

Nei, ikke nødvendigvis. Når du regner med en annen og det ikke skjer, blir det mye ekstra arbeid. Eller det føles mye mer. Men når man faktisk er alene, er det mye lettere for du legger opp livet etter evne. 

Har jeg planlagt noe med barna uten mannen, er det en bonus om han blir med. Er det noe vi skulle ha gjort sammen og han plutselig blir fraværende,er alt mye mer stress. Sånn er det litt når man er alenemor i et ekteskap også.. 

Anonymkode: eea55...d65

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke nødvendigvis. Når du regner med en annen og det ikke skjer, blir det mye ekstra arbeid. Eller det føles mye mer. Men når man faktisk er alene, er det mye lettere for du legger opp livet etter evne. 

Har jeg planlagt noe med barna uten mannen, er det en bonus om han blir med. Er det noe vi skulle ha gjort sammen og han plutselig blir fraværende,er alt mye mer stress. Sånn er det litt når man er alenemor i et ekteskap også.. 

Enig i det du skriver her. 

Anonymkode: 1c317...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff, dette høres jo bare trist ut 

Anonymkode: e76eb...8e3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke spesifikk dato nei, men han mener det blir mindre jobb ut mot høsten. 

Så han har planlagt å avslutte forholdet med elskerinnen sin til høsten? Det var jo gode nyheter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff, dette høres jo bare trist ut 

Anonymkode: e76eb...8e3

Er jo ikke det. Det er jo bare hyggelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får dere økonomisk uttelling for  overtiden og all jobbingen han gjør? 

Anonymkode: 6485b...ff4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden jobber han med som ikke kan sove hjemme? Riktignok jobber min samboer mye, men han sover hjemme hver natt. Men selv om han kan ha lange dager, og lite søvn innimellom,  så greier han å koble fra i helgene.

Anonymkode: 81cb1...1de

• Liker 3
Skrevet

Jeg måtte faktisk forlate min mann før han skjønte alvoret. Han insisterte på å ha barna 50/50 etter bruddet, og gjett hva.. da var plutselig kollegaer og ledere veldig forståelsesfull for at han var utilgjengelig på ettermiddag og helger annenhver uke. Jeg vil ikke akkurat kalle meg feminist, men akkurat det det irriterer meg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke at han jobber så mye...Wake up. 

Anonymkode: ae869...fd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber han med siden han ikke kan sove hjemme? Mannen her jobber også veldig mye om dagen, men han kommer iallefall hjem på kvelden. Han drar etter at barna er dratt på skole og barnehage så han bidrar da, men er ofte hjemme etter leggetiden dems. Jeg er 100% for å støtte den man elsker i tykt og tynt, men jeg hadde aldri akseptert om han drev å sov vekke, med mindre det var en type jobb der man sover på jobb .. ? 

Anonymkode: 2529a...d95

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt enig. Sove vekke over halve uken ???! Hvilken jobb er det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva i all verden jobber han med som ikke kan sove hjemme? Riktignok jobber min samboer mye, men han sover hjemme hver natt. Men selv om han kan ha lange dager, og lite søvn innimellom,  så greier han å koble fra i helgene.

Anonymkode: 81cb1...1de

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva jobber han med siden han ikke kan sove hjemme? Mannen her jobber også veldig mye om dagen, men han kommer iallefall hjem på kvelden. Han drar etter at barna er dratt på skole og barnehage så han bidrar da, men er ofte hjemme etter leggetiden dems. Jeg er 100% for å støtte den man elsker i tykt og tynt, men jeg hadde aldri akseptert om han drev å sov vekke, med mindre det var en type jobb der man sover på jobb .. ? 

Anonymkode: 2529a...d95

vestavind skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Sove vekke over halve uken ???! Hvilken jobb er det?

TS, er det noe du vil fortelle oss? 

Anonymkode: ae869...fd8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...