Supersnupp Skrevet 2. oktober 2002 #1 Skrevet 2. oktober 2002 Så har det skjedd da! Jeg har også fått sopp ( i underlivet - for som en venninne så hunoristisk sa: man kan jo få sopp andre steder og!)(jada men....) Har noen spørsmål da.... 1. Bør man dra til lege? Høres teit ut, men har det så sykt travelt på jobb om dagen (kan det være stress smo utløser TRO?????). Skal ta en sånn 6-dagers kur, merker jeg ingen forskjell må jeg jo naturligvis dra men.... 2. Har kjøpt canesten-kombo-kur, med salve og stikkpiller. Er det bare meg eller er disse pillene HESLIGE? Det kommer jo ut masse.....gørr? Kjenner ingen som har brukt disse pillene, lurer derfor på om det 'skal være sånn' eller hur..... 3. Sex.... Naturligvis skjer dette DENNE uka hvor jeg hade øynet litt ekstra kontakt med kjæresten.... KAN man ha sex under en slik infeksjon uten at det er fullstendig uansvarlig? Vi bruker kondom til vanlig og gjør naturligvis det denne gangen og..... og han er jo selvfølgelig informert om 'tilstanden'. Håper noen kan hjlep med litt svar. Har søkt på emnet her inne, men fant ikke noe som dekket akkurat det JEG lurte på Klemz!
*Lillian* Skrevet 2. oktober 2002 #2 Skrevet 2. oktober 2002 1. Bør man dra til lege? Høres teit ut, men har det så sykt travelt på jobb om dagen (kan det være stress smo utløser TRO?????). Skal ta en sånn 6-dagers kur, merker jeg ingen forskjell må jeg jo naturligvis dra men.... Du trenger ikke gå til lege hvis du er helt sikker på at det er sopp du har og ikke f.eks. klamydia (symptomene kan være ganske like). Ta kuren, og er det ingen bedring reiser du sporenstreks til legen da vettu. Det kan godt være stresset som utløser soppen, det er mange ting som kan gi underlivssopp. 2. Har kjøpt canesten-kombo-kur, med salve og stikkpiller. Er det bare meg eller er disse pillene HESLIGE? Det kommer jo ut masse.....gørr? Kjenner ingen som har brukt disse pillene, lurer derfor på om det 'skal være sånn' eller hur..... Jeg opplevde også at det kom ut igjen små små partikler av stikkpillen, ikke sinnsykt mye, men nok til at jeg syntes det var ganske heslig og disgusting. Tror nok det er normalt at det kommer ut igjen litt... 3. Sex.... Naturligvis skjer dette DENNE uka hvor jeg hade øynet litt ekstra kontakt med kjæresten.... KAN man ha sex under en slik infeksjon uten at det er fullstendig uansvarlig? Vi bruker kondom til vanlig og gjør naturligvis det denne gangen og..... og han er jo selvfølgelig informert om 'tilstanden'. Selvsagt kan du ha sex selv om du har sopp! For det første, du skriver jo selv at dere pleier å bruke kondom. For det andre, selv om mange tror det så er ikke underlivssopp en seksuelt overførbar sykdom! Så dere kan bare ha så mye sex dere bare vil! :D Men det er kanskje ikke så lekkert for ham å slikke deg da... "God bedring" :blunke:
Gjest Janna Skrevet 2. oktober 2002 #3 Skrevet 2. oktober 2002 Sopp har jeg hatt et par ganger. Tror alle seksuelt aktive kvinner får det, før eller senere. Første gangen ble jeg lynende sint på sambo og beskylte han nesten for å ikke ha fortalt meg noe eeeh, viktig som jeg burde vite før jeg hoppet i høyet med han uten kondom :oops: "DU har hatt sex før, IKKE jeg!!!!" Ser det for meg... *ler* Dro straks til legen og han undersøkte, og ba meg prøve Canesten salve og stikkpiller. Det hjalp etter 4 dager. Gikk i over ei uke med den helvetes infeksjonen :evil: Var vondt å sitte, stå og gå. Men sopp, det var det Med stikktablettene så kom det ut en hvitaktig, kornete masse etter at den hadde sittet i skjeden over natta. Helt normalt og ikke skadelig. De virker likevel :blunke: Sex hadde jeg ikke da, som sagt før var det vondt å bare sitte, og jeg gråt mine modige tårer hver gang jeg var på do eller skulle sette inn pille/smøre salve på... Det sveeeeeeeeed :cry: Å ha en finger inni der var kjempevondt. Alt var opphovnet, rødt, sårt og blemmete.... Over hele underlivet faktisk.... Bakover og fremover, og inni... Jeg må ha hatt en MEGA infeksjon Og det VAR faktisk vanlig underlivssopp, 2 leger undersøkte meg og sa det samme. Det var en meget kraftig omgang jeg fikk da... Den andre gangen jeg fikk sopp kverket jeg det med Canestensalve før det hadde gått to dager. Og siden har jeg ikke hatt det, og alt er helt normalt der nede Sopp er ikke godt, føler sånn med deg! Klem fra meg
anett2 Skrevet 2. oktober 2002 #4 Skrevet 2. oktober 2002 Hei Du trenger ikke å oppsøke lege for å behandle en underlivssopp. Du kan bruke reseptfrie kurer fra apoteket (Canesten,Pevaryl osv) Rester av stikkpillene kommer ut, derfor er det gunstig å ta de på kvelden. Da er man jo i ro på natten og det kurerer bedre. Angående sex, jo du kan ha sex, men vil vel råde til å ikke ha det, det er jo irriterende hud i slimhinnen som er ekstra følsom og kløe , med sex og "mye pelling" så vil jo ikke akkurat dette gjøre det bedre. Ved underlivssopp som ikke kureres bort ved bruk av reseptfrie stikkpiller/kremer, så finnes det et medikament som heter Diflucan, dette er en engangs dose , en tabelett man svelger. Her må man til lege for å ta en prøve av underlives og dyrker den, da det påvises sopp så kurerer Diflucan videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå