Gå til innhold

Korona test ved rennende nese?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tester man seg ved rennende nese? 13 åringen er snørrete. Lite smitte i byen nå og ingen i vår krets. Teste eller vente en dag eller to?

Anonymkode: 5b32b...b2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ville testet. Har testet meg 3 ganger nå, pga. litt sår hals. Ønsker ikke utsette noen andre for smitte, om jeg har fått en mild form for corona.

Test i dag, så får du svar før uken begynner. Lite stress å måtte være i test-karantene i helgen.

Anonymkode: 5dae0...453

AnonymBruker
Skrevet
Vanlige symptomer:
feber
tørrhoste
tretthet

Mindre vanlige symptomer:
verk og smerter i kroppen
sår hals
diaré
øyekatarr
hodepine
tap av smaks- eller luktesans
utslett på huden eller misfarging av fingre eller tær

Alvorlige symptomer:
pustevansker eller andpustenhet
brystsmerter eller trykk i brystet
tap av tale- eller bevegelsesevne

Rennende nese er jo ikke et symptom på korona?

Anonymkode: 6d37e...69b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest og lest om korona og snørr mange ganger, og er fortsatt ikke helt klok. Barna mine har flere ganger, inkludert nå, hatt luftveisinfeksjoner med bare rennende snørr og tett neste. Nå er de så tette at det er ikke noen vil om at det er en infeksjon, men topp allmenntilstand, ingen feber og ingen hoste (det kan jo fortsatt komme lenger ut i forløpet denne gangen da). Egentlig syns jeg de er mer eller mindre snørrete nesten hele tiden, men med pauser, slik at vi med jevne mellomrom må si det er nyoppstått. 

Vi har som regel tatt test, vi bor på et sted hvor det jevnt over har vært en del smitte. Jeg vet også om barn som har fått positiv test uten å ha annet enn litt hoste og litt antydning til snørr (de ble testet pga. nærkontakt med smittede). Men jeg har fått motstridende beskjeder fra helsepersonell og på teststasjonen i kommunen, og vet fortsatt ikke om det er nødvendig.

Her kan man ikke teste seg i helgene, så jeg krysser fingrene for at snørra forsvinner til mandag. 

Anonymkode: d52f3...1ef

AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke testet med mindre en reise eller sammenkomst med mange andre hadde vært nært forestående. Men hadde vært obs på flere symptomer og ekstra nøye med hygienen.

Anonymkode: 1bef8...fd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...