Gå til innhold

Marihøna prøver på nr. 2 🐞

*Marihøna*

Anbefalte innlegg

Da er vi igang med prøving på en liten lillebror eller lillesøster. Spennende og skummelt. Spennende fordi vi aldri hadde denne "opplevelsen" med første som var et arbeidsuhell som var veldig velkomment og ønsket  ❤️

Skummelt fordi vi ikke har lyst å miste hodet helt, men fortsatt vanskelig å ikke tenke så mye på det. Føler egentlig mannen stresser mer enn meg akkurat nå, men er sikker på at det snur seg om denne prøvingen drar ut :fnise: 

Anyways, dette blir spennende! Opprettet egentlig denne boka for å skrive ned ting for meg selv, få input  fra andre og for å ikke eventuelt spamme mannen 😅

Nå er vi inne i prøveperiode 1, første dag i siste mens var 31 mai, har ca 28-30 dagers sykluser, men sist gikk jeg 1 uke over 🙄 håper vi slipper sånt tull! 

Ikke tenkt å teste for EL i starten hvertfall, men følger womanlog sin pekepinn og tar utgangspunkt i det. 

EL på mandag 14 juni, ikm rundt 28 juni. Håper vi er heldige og treffer denne PP da vi er borte rundt EL i juli (hos familie, og da deler vi seng med 2,5åringen 😅) og rundt EL i august står vi midt oppi hektisk flytting 😬

Vi har lagt inn aksjer onsdag, torsdag og igår. Tror det blir en liten pause idag :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La inn aksjer igår, og idag er det EL ifølge Flo og womanlog, så blir garantert lagt inn aksjer ikveld også. 

Mannen har troa på at det går denne første prøveperioden, for da får han positiv test til bursdagen sin omtrent,  er søtt å se hvor engasjert han er i EL datoer ol 💗. Han har egentlig vært mest der at han synes det er nok med en, men for noen måneder siden begynte han å snakke om nr 2, jeg var ikke hard å be 🙈.

Har ikke kjent noen symptomer på EL, kanskje noen stikk her og der, men usikker på om det bare er jeg som tror det. 

Ellers kjenner jeg plutselig på en stor trang til å bestille graviditetstester 🤭 Teste noen dager før forventet mens, men hadde egentlig blitt enige om å ikke begynne å teste før mensen uteble. Blir lenge å vente kjenner jeg 🙄 hvor har dere bestilt tidlig tester, som er ok i pris, og bra? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hadde jo vært veldig gøy om det klaffet første prøveperioden da! 🤩 Jeg bestilte mine tester fra billige-tester.no. Jeg brukte tidligtester, men angrer egentlig på det. Det viste seg at de vanlige testene (stripsene) viste sterkere strek enn tidligtestene da jeg ble gravid 🙈 

Krysser fingrene for full klaff hos dere! 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (2 timer siden):

Spennende! Hadde jo vært veldig gøy om det klaffet første prøveperioden da! 🤩 Jeg bestilte mine tester fra billige-tester.no. Jeg brukte tidligtester, men angrer egentlig på det. Det viste seg at de vanlige testene (stripsene) viste sterkere strek enn tidligtestene da jeg ble gravid 🙈 

Krysser fingrene for full klaff hos dere! 🤞🏻

Det er noe litt optimistisk, men hadde vært så fint 🥰 Da resten av sommeren blir litt hektisk, og tror det kan bli vrient å få lagt inn aksjer. I tillegg begynner jeg å stresse litt med aldersforskjellen på 1 og 2.. Har en treåring på sensommeren.

Ah, kanskje jeg skal bestille noen av de selvom mannen mente at vi bare trengte en 🙈 men kjenner litt på at testingen er halve spenningen 😅 hvor tidlig testet du? Og er du gravid nå? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (11 minutter siden):

Det er noe litt optimistisk, men hadde vært så fint 🥰 Da resten av sommeren blir litt hektisk, og tror det kan bli vrient å få lagt inn aksjer. I tillegg begynner jeg å stresse litt med aldersforskjellen på 1 og 2.. Har en treåring på sensommeren.

Ah, kanskje jeg skal bestille noen av de selvom mannen mente at vi bare trengte en 🙈 men kjenner litt på at testingen er halve spenningen 😅 hvor tidlig testet du? Og er du gravid nå? 🥰

Jeg tenker det er bra å være optimistisk jeg! Det er jo så absolutt mulig med klaff første forsøk. Og hvis det ikke klaffer så har man gjerne kost seg med å prøve i det minste ☺️ 

Jeg storkoste meg med å teste! Men viste aldri testelageret til samboeren 🙈 Jeg pleide å begynne 8 dpo, noe som egentlig var litt tull, da de færreste tester positivt da uansett. Første gangen jeg kunne skimte noe var kvelden 10 dpo. Jeg er ikke gravid nå, jenta mi er 7 uker 😍 Men jeg elsker å følge med her inne fremdeles, og gleder meg allerede til neste gang jeg selv skal starte prøvedagbok 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (39 minutter siden):

Jeg tenker det er bra å være optimistisk jeg! Det er jo så absolutt mulig med klaff første forsøk. Og hvis det ikke klaffer så har man gjerne kost seg med å prøve i det minste ☺️ 

Jeg storkoste meg med å teste! Men viste aldri testelageret til samboeren 🙈 Jeg pleide å begynne 8 dpo, noe som egentlig var litt tull, da de færreste tester positivt da uansett. Første gangen jeg kunne skimte noe var kvelden 10 dpo. Jeg er ikke gravid nå, jenta mi er 7 uker 😍 Men jeg elsker å følge med her inne fremdeles, og gleder meg allerede til neste gang jeg selv skal starte prøvedagbok 🤩

Har absolutt vært en hyggelig prøveperiode 🥰 Sist jeg ble gravid så blingset vi litt på "sikre/usikre" dager, og da var det nok med det ene ligget uten kondom 😏 

Haha, ja, testingen er jo halve morroa :fnise: Var ei uke over mensen sist, mannen som mente jeg burde ta en test, tok den på utvannet urin på kvelden og fikk raskt 2 sterke streker 🥰 ble en 3-4 tester til påfølgende uke, heh. 

Blir det ikke klaff denne måneden så tror jeg at jeg også skal ordne meg ett testelager. Det de vet har de ikke godt av å vite 🤷🏼‍♀️

Åh, så koselig ❤️ gratulerer så mye med bebi! Akk, savner tida med en godluktende, sovende baby på brystet ❤️ 

Endret av *Marihøna*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske sikker på at eggløsningen har vært nå. Inntil igår har det vært lite utflod, sånn generelt og under sex. Igår var det tydelig "eggehvite" slim når vi hadde sex, og litt idag i trusa. 

Har vært unormalt sliten i kveld, sovet på sofaen siden lille sovna, og våkna med en rar uggen/"tung" følelse i magen. Denne venteperioden frem til mensen blir laaaang. Herregud 😂 

Blir ingen aksjer idag, men føler vi har gjort det vi kan, så får vi nesten bare se hvordan det går. 

Endret av *Marihøna*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5 DPO: økt hvit utflod. Har hatt endel menssmerter idag og litt av og på de siste dagene. 

Venter på en pakke i posten med tidlig tester, og til jeg er rundt 10 DPO før jeg fyrer av en test. Ønsker så hardt at vi har truffet denne mnd ❤️

Endret av *Marihøna*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 8 dpo. Dagene går treeegt :fnise:

"Heldigvis" har ikke testene kommet i posten enda. Selvom det ikke er vits å teste så hadde jeg nok gjort det imorgen 😅🤦🏼‍♀️ torsdag så blir det nok fyrt av en test. Og evt søndag 🤷🏼‍♀️.

Akk, lengselen etter nummer to altså. Jeg har vært klar ei stund, mens mannen har vært av og på, og vi måtte først bli ferdig med å selge leiligheten og kjøpe hus. Nå er tiden faktisk 100% perfekt, og da ønsker man å bli gravid med engang 🤰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...