Gå til innhold

Halsinfeksjon nå i juni?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På onsdag (etter å ha sovet med åpent vindu som den idioten jeg er) våknet jeg med litt sår hals, halsen ble enda sårere på torsdag, på fredag merket jeg litt feber og var generelt veldig sliten, men i dag er jeg fullt opplagt, men med enda vondere hals som gjør svelging nokså ubehagelig. Lymfeknuten på den ene siden av halsen er også kjempestore og stikker ut, men den er ikke vond å ta på. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Jeg tviler på at det er streptokokker og tenker at dette bare er en vanlig halsinfeksjon. Får vel heller ikke kommet meg til lege eller legevakt uten å testes for corona først.

Så ja, noen som har opplevd dette før og har noen gode tips? :) 

Anonymkode: a4546...b1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nettopp bihulebetennelse selv til tross for sol og varme her når i 3 uker.

Høres ut som en halsbetennelse du har fått. Går over av seg selv. Varm drikke med sitron, ingefær og honning 👍 Ta en corona-test så fort som mulig. Hold sengen og plei deg selv.

God bedring.

Anonymkode: 059bf...be5

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo også symptomene på korona. I alle fall for meg var det nøyaktig slik det utarter seg, så selvsagt bør du jo ta en covidtest først for å eventuelt utelukke det..? Hvorfor skulle du ikke ta covidtest? 

Anonymkode: 6d077...564

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette er jo også symptomene på korona. I alle fall for meg var det nøyaktig slik det utarter seg, så selvsagt bør du jo ta en covidtest først for å eventuelt utelukke det..? Hvorfor skulle du ikke ta covidtest? 

Jeg har alltid slitt med halsbetennelser, spesielt når det blir varmere eller kaldere i været. Sover jeg med et vindu åpent så våkner jeg nærmest garantert med en sår hals. Jeg sliter ikke med hoste eller pusten i det hele tatt. Lukt og smak er som før, og jeg har heller ikke nedsatt allmenntilstand (med unntak av en kort periode på fredagen, men dette opplever jeg også alltid når jeg får halsbetennelse). 

Eneste som skiller seg ut denne gangen sammenlignet med tidligere halsbestennelser er lymfeknuten på halsen og at det er ekstremt vondt å svelge. Dette er ikke covid-symptomer på noen måte. 

Jeg har holdt meg innendørs siden jeg fikk symptomer på halsbetennelsen min og holder meg inne til jeg føler meg ok i halsen til å ta covid-test. Med tanke på hvor ubehagelig det er å testes for covid så er det helt uaktuelt å ta testen nå med mindre jeg faktisk har streptokokker. 

Men ja, har noen erfaring med store lymfeknuter og noen tips? :) 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Å la være å ta testen ved første mulighet høres ut som et svært dårlig valg. Dersom det skulle vise seg å være korona har dine nærkontakter kunnet gå rundt og smitte folk unødvendig lenge. Vil du virkelig ha det på samvittigheten?

Anonymkode: 5a3aa...931

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å la være å ta testen ved første mulighet høres ut som et svært dårlig valg. Dersom det skulle vise seg å være korona har dine nærkontakter kunnet gå rundt og smitte folk unødvendig lenge. Vil du virkelig ha det på samvittigheten?

Anonymkode: 5a3aa...931

Jeg har hatt eksamen siden mai og flyttet hit som student i 2020 (mao jeg har ikke et sosialt nettverk som jeg fysisk kan møte pga corona). Jeg har ingen nærkontakter og har holdt meg innendørs for å lese til/avholde eksamen.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke unormalt.

Du kan teste deg etter 4-5 dager evt.

I dag roper jo alle corona bare man hoster litt dessverre, er normalt å være forkjølet.

Anonymkode: ce77c...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner vanligvis med vond hals i pollensesongen, og det kan lett bli værre utover dagen. Har tenkt det er pga mye slim og at jeg puster mer med munnen. Så det der høres ut som meg og min allergi. Du bør vel uansett ta en test for å sjekke at det ikke er corona. 

Antihistaminer biter forresten ikke på meg, så jeg har også vansker med å anbefale at folk skal prøve dette i noen dager for å se om det er allergi. 

Anonymkode: 73572...e8f

AnonymBruker
Skrevet

Flere barn i barnehagen hvor jeg jobber har halsbetennelse nå, så det er ikke uvanlig, selv om det er sommer. Jeg våkner også med vond hals om morgenen, men tror det handler om at det er ekstremt med pollenspredning nå, og jeg sover med åpent vindu. Føler meg ikke syk ellers.

Anonymkode: 3c03b...d8a

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har alltid slitt med halsbetennelser, spesielt når det blir varmere eller kaldere i været. Sover jeg med et vindu åpent så våkner jeg nærmest garantert med en sår hals. Jeg sliter ikke med hoste eller pusten i det hele tatt. Lukt og smak er som før, og jeg har heller ikke nedsatt allmenntilstand (med unntak av en kort periode på fredagen, men dette opplever jeg også alltid når jeg får halsbetennelse). 

Eneste som skiller seg ut denne gangen sammenlignet med tidligere halsbestennelser er lymfeknuten på halsen og at det er ekstremt vondt å svelge. Dette er ikke covid-symptomer på noen måte. 

Jeg har holdt meg innendørs siden jeg fikk symptomer på halsbetennelsen min og holder meg inne til jeg føler meg ok i halsen til å ta covid-test. Med tanke på hvor ubehagelig det er å testes for covid så er det helt uaktuelt å ta testen nå med mindre jeg faktisk har streptokokker. 

ts

Har du tatt test tidligere? Jeg har tatt test totalt sju ganger og kun én av dem var nokså ubehagelig. De andre var helt overkommelige uten å lage grimaser eller noe, altså helt i orden.

Med tanke på at vi gjennomgår en pandemi er det ekstremt uansvarlig å ikke i det minste ta en test, selv om halsbetennelse ikke er unormalt på sommeren. Det koster deg ingenting å ta en test. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært skikkelig forkjølet nå i to uker. (ikke korona). Begynte med veldig vondt i halsen. Jeg pleier ikke å ha vondt i halsen, så jeg ble overrasket. Fikk feber og vondt i kroppen også. Nå på slutten er det hoste og nesa som henger igjen.

Anonymkode: 759f0...872

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ts

Ubehagelig å testes? Vi fikk kun en pinne i halsen.

Smen, da regner jeg med at du holder deg unna andre til du er symptomfri..... Og du VET jo ikke om du har streptokokker FØR du har vært til lege....

Anonymkode: 22fc2...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...