Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste øktene fått ut 50ml til sammen for begge bryst. I dag prøvde jeg å massere og fikk da 70ml til sammen. Synes det er litt lite? Fatter ikke hvordan de som fullpumper klarer det, får de tid til noe som helst annet enn å pumpe og å koke flasker og pumpedeler innimellom slaga?😅

Anonymkode: 74e1b...9e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde MYE melk. Pumpet ut rundt 200ml fra HVERT bryst hver tredje time. Pumpet da rundt 5 Minutt på hver side. Fullpumpet i 3,5 mnd første gang og 2 mnd andre gang. Skylte delene som hadde berøring med melka med kaldt vann, la i luftett boks i kjøleskapet. Vasket det utstyret og flaskene i vaskemaskinen hver kveld, og hadde dampsterilisator. Følte ikke det tok så all verden med tid, jeg.. hadde nok utstyr til 2,5 dager hvis vi var borte over natta eller andre ting som gjorde at vi ikke fikk vasket.

Anonymkode: 0c13c...c22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å få ut mellom 60-100ml på superpuppen, og mellom 20-60 ml på dustepuppen. Pumpet ca 2 ganger om dagen bare, for å ha nok melk tilgjengelig slik at pappaen kunne gi. 

Det kan hjelpe å bytte trakt og huske å slappe av, se på bilder av baby, eller kose med faktisk baby for å få i gang utdriving.

Gode tips her! https://ammehjelpen.no/pumping/

Anonymkode: 6c863...d93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde MYE melk. Pumpet ut rundt 200ml fra HVERT bryst hver tredje time. Pumpet da rundt 5 Minutt på hver side. Fullpumpet i 3,5 mnd første gang og 2 mnd andre gang. Skylte delene som hadde berøring med melka med kaldt vann, la i luftett boks i kjøleskapet. Vasket det utstyret og flaskene i vaskemaskinen hver kveld, og hadde dampsterilisator. Følte ikke det tok så all verden med tid, jeg.. hadde nok utstyr til 2,5 dager hvis vi var borte over natta eller andre ting som gjorde at vi ikke fikk vasket.

Anonymkode: 0c13c...c22

Åå, må man ikke koke alt sammen etter ett bruk? Er det hygienisk nok å bare skylle? Da er det jo mye mer overkommelig å pumpe flere ganger om dagen. Kanskje jeg skal prøve det. Kan hende jeg får ut mer per økt hvis jeg gjør det oftere også?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg pleide å få ut mellom 60-100ml på superpuppen, og mellom 20-60 ml på dustepuppen. Pumpet ca 2 ganger om dagen bare, for å ha nok melk tilgjengelig slik at pappaen kunne gi. 

Det kan hjelpe å bytte trakt og huske å slappe av, se på bilder av baby, eller kose med faktisk baby for å få i gang utdriving.

Gode tips her! https://ammehjelpen.no/pumping/

Anonymkode: 6c863...d93

Ja, litt tendenser til dustepupp her også. Skal se om en annen traktstørrelse blir bedre, takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Ca 50 ml på gladpuppen, og 200 ml på sinnapuppen på 6 minutter. 

Men har ikke veldig mye melk. 

Anonymkode: b0fdd...419

AnonymBruker
Skrevet

Rekorden min var 100 ml til sammen. Vanligvis var det halvparten eller til og med under det. Mine pupper lot seg dårlig pumpe, men hadde mer enn nok melk og fullammer to barn i 6 måneder. Så da måtte jeg bare holde meg hjemme, siden jeg aldri fikk ut nok til at andre kunne mate. Hvis du er avhengig av å pumpe, så kan det være verdt å prøve den nesesprayen som hjelper for utdrivning. 

Anonymkode: b98a8...a2a

Skrevet

Mine pupper hater pumpe. De ble spente og hovne, og fikk sjelden ut mer enn kanskje 75 ml til sammen. Det som fungerte best var naturebond, da kom jeg kanskje opp i 100-120 tilsammen. 

Har mer enn nok melk sånn ellers. Hadde også slitt med å fullpumpe!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ut ca.20 ml til vanlig. 😅 Da måtte jeg også holde på en stund. Jeg hadde nok melk til å fullamme, men så godt som ingenting til overs til pumping. 

Anonymkode: 8ca3f...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Eg fekk ut 100 ml tilsammen... pumpa kvar 3 time i 12 veker.

Anonymkode: 7c518...4f1

AnonymBruker
Skrevet

Ca 10 ml på den dumme puppen og opptil 100ml på den gode puppen. Da pumper jeg ca 30 minutt på fulle pupper eller hvis jeg power pumper. 

Anonymkode: 089c3...656

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...