AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Del Skrevet 11. juni 2021 Har ligget i kaloriunderskudd og trent styrke et par måneder nå, går sakte men jevnt ned i vekt så føler jeg gjør noe riktig😊 De siste gangene jeg har trent har jeg hatt litt dårlig tid, og har derfor gjort ting med en ny vri. Jeg gjør alt mellom 2-4 øvelser etter hverandre og dropper pausene mellom hvert sett. Feks: Knebøy med kettleball x 10, rett over på benkpress x 10 og så feks skulderpress x 10. Tar en liten pause før jeg begynner på første øvelse igjen. Gjør totalt 3 runder. Er dette en OK måte å trene på? Føler jeg får gjort så mye mer på kort tid da og blir i tillegg litt god og svett. Trener 2-3 ganger i uka, hele kroppen hver gang. Målet er ikke å bli kjempetrent, ligger som sagt i underskudd og har jo lest det ikke er mulig å få muskler på underskudd. Så håper på å bare bli litt sterkere, ikke miste muskelmasse og kanskje bli litt strammere🤷♀️ I tilegg til styrketreningen går jeg tur hver eneste dag pga. har hund. Har 10 kg igjen til målvekt😊 tror jeg skal fokusere på å bygge litt muskler når jeg er mer fornøyd med vekta og er innenfor normal bmi. Anonymkode: 48a8f...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Del Skrevet 11. juni 2021 Om du skal bygge muskler bør du begynne å trene mer fokusrettet på muskelgruppene. En økt med mage/rygg, en med bein/rumpe og en med armer/skuldre. Bruk tunge vekter. Slit deg ut. Anonymkode: a4ee4...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om du skal bygge muskler bør du begynne å trene mer fokusrettet på muskelgruppene. En økt med mage/rygg, en med bein/rumpe og en med armer/skuldre. Bruk tunge vekter. Slit deg ut. Anonymkode: a4ee4...88b Målet er ikke å bygge muskler siden jeg er på kaloriunderskudd. Er det i det hele tatt mulig? Målet i første omgang er å bevare muskelmasse/bli litt strammere. Vil heller fokusere på å bygge muskler når jeg har gått ned i vekt. Anonymkode: 48a8f...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 12. juni 2021 #4 Del Skrevet 12. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 7.07): Målet er ikke å bygge muskler siden jeg er på kaloriunderskudd. Er det i det hele tatt mulig? Målet i første omgang er å bevare muskelmasse/bli litt strammere. Vil heller fokusere på å bygge muskler når jeg har gått ned i vekt. Anonymkode: 48a8f...182 Det er forsåvidt mulig å bygge muskler i kaloriunderskudd (spesielt hvis du er utrent/har lite muskelmasse i utgangspunktet). Å trene (relativt) tung styrketrening er uansett så viktig for å bevare den muskelmassen du har, at jeg ville fokusert på å trene med nok vektbelastning/volum (volum= antall sett, repitisjoner), ikke på å bli "god og svett". Når det er sagt, bruker jeg mye supersett (som å gå fra øvelse til øvelse uten pause slik er). Jeg kombinerer imidlertid ofte øvelser som fokuserer på forskjellige muskelgrupper i øvelser etter hverandre —hvis jeg tok benkpress rett før skuldepress uten pause, hadde jeg ikke kunnet ta skulderpress med optimal belastning. Noe du kunne gjøre er å legge øvelsene opp annerledes, f.eks benkpress, så KB squats, så skulderpress, deretter pause. For eksempel. Da får overkroppen hvile litt mens du gjør squats. Endret 14. juni 2021 av Hot mess 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 12. juni 2021 #5 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om du skal bygge muskler bør du begynne å trene mer fokusrettet på muskelgruppene. En økt med mage/rygg, en med bein/rumpe og en med armer/skuldre. Bruk tunge vekter. Slit deg ut. Anonymkode: a4ee4...88b At split-program er nødvendig for å bygge muskler er rimelig utdatert info. Man kan fint bygge muskler effektivt med f.eks 3 fullkroppsøkter i uka. Det som må til er, som du også sier, å trene tungt og også å få trent muskelgrupper ofte nok. Fullkroppsøkter 3-4 ganger i uka fungerer helt utmerket for mange, også de med endel erfaring/muskelmasse i utgangspunktet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå