AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Kjenner flere. Naboer, perifere kolleger, bekjente men ikke nære venner (av åpenbare grunner). Hva er det mes folk som må skyte inn både snikskryt og åpenbar skryt hele tiden? Er det for å hevde seg selv? Jeg jatter med og gidder ikke stille oppfølgingsspørsmål, blir bare litt interessert i hvilke mekanismer som ligger til grunne? Hva synes DERE om skytete mennesker? Hvordan takler dere de, jatter dere med, eller sier dere i fra? Det er jobikke mine nærmeste, så det er kleint å skulle avbryte og be de droppe skrytet. Det er skryt om penger, karriere, barn, evner osv. Og jeg er ikke misunnelig og har ikke komplekser, jeg har det veldig bra bpde økonomisk og personlig, jeg er bare ikke oppdratt til å skryte uhemmet av meg selv. Er jeg fanget av jantelov? Anonymkode: 4731f...5b6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Sikker på at du ikke blander det å være oppglødd over eget liv, med å skryte? Anonymkode: a4d02...39a 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sikker på at du ikke blander det å være oppglødd over eget liv, med å skryte? Tror ikke det. Det er jo ikke slik at alle jeg møter skryter, da måtte jeg gått i meg selv😅 Har diskutert det med mannen min og vi er begge enige, så jeg tror ikke det bare er jeg som mistolker samtalene. Anonymkode: 4731f...5b6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Enig Ts. Slitsomt å forholde seg til. Har selv kuttet ut et familiemedlem som konstant skrøt uhemmet av seg og barna sine og materielle verdier og statusjag. Alt skulle være tipp topp til enhver tid. Alt handlet om å skaffe seg det beste og det er ikke forenlig med mine verdier så det må jeg si er en lettelse å slippe å forholde meg til lenger. Anonymkode: e8746...50b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner flere. Naboer, perifere kolleger, bekjente men ikke nære venner (av åpenbare grunner). Hva er det mes folk som må skyte inn både snikskryt og åpenbar skryt hele tiden? Er det for å hevde seg selv? Jeg jatter med og gidder ikke stille oppfølgingsspørsmål, blir bare litt interessert i hvilke mekanismer som ligger til grunne? Hva synes DERE om skytete mennesker? Hvordan takler dere de, jatter dere med, eller sier dere i fra? Det er jobikke mine nærmeste, så det er kleint å skulle avbryte og be de droppe skrytet. Det er skryt om penger, karriere, barn, evner osv. Og jeg er ikke misunnelig og har ikke komplekser, jeg har det veldig bra bpde økonomisk og personlig, jeg er bare ikke oppdratt til å skryte uhemmet av meg selv. Er jeg fanget av jantelov? Anonymkode: 4731f...5b6 Er det bedre med folk som snakker seg selv ned? Anonymkode: 50994...11e 5
skreppamedleppa Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 "Alle har et syskenbån på gjøvik" og alle har vist noen de misliker oppførselen til på kg. Enten så er alle de andre deprimerte og bare snakker seg selv ned og stjeler energien på den måten, eller så skryter de uhemmet og stjeler energi den veien, ellers er de sjalu garantert sykelig.. Ellers så er de "giftige", eller så har de for lange neser og blander seg i alt eller så har de for korte både neser og antenner.. Altså jeg vet ikke jeg ts, jeg kjenner de ikke men selvskryt er velskryt som det heter.. Gjør det noe sånn i bunn og grunn? Blir ditt liv noe bedre eller være av dette? Og når du bare jatter med fremfor å prøve å vri samtalen inn på noe annet så kan de kanskje få inntrykk av at du er inntresert i det de prater om vil jeg anta.. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Skjønner ikke problemet. Det er da bedre å snakke om det han er stolt av og fornøyd med, enn å klage og sitte å være negativ? At folk kutter ut venner som skryter? Verste… da bør en gå inn i seg selv, og se på hva det er som gjør det så vanskelig for deg at folk skryter. ser jo bare på KG om noen skriver noe de er glad for eller stolt av er kommentarene: hva så? Ok? Hva ville du med tråden? lover deg.. om du ikke tåler at andre er glade over noe så har du det ikke godt med deg selv. Anonymkode: 8bbf7...77a 2
Knirke Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Har en kollega som er sånn. Han er best, vet alltid best, han har bare det beste av det beste osv... Mitt "gamle jeg" ville blitt irritert, men mitt nåværende jeg er såpass trygg på meg selv at jeg bare jatter med. Han har ikke én eneste ting eller ferdighet jeg misunner ham for uansett. Skulle det eventuelt vært noe, så skulle jeg gjerne hatt litt av hans struttende selvtillit.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Heller skryte enn å være negativ. Anonymkode: da41a...208 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Jeg tror det i mange tilfeller er for bekreftelse, man skryter seg selv opp siden selvbildet er veldig lavt. Usikkerhet over seg selv. Jeg er dessverre en sånn person som ikke orker å mate dette. Men jeg skryter gjerne av de rundt meg når de ser bra ut, har gjort noe bra eller er flink til noe. Anonymkode: b4eb4...fd3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heller skryte enn å være negativ. Anonymkode: da41a...208 Som om det ene utelukker det andre Anonymkode: e8746...50b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå