Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri smakt sardiner før, og tror jeg nå skjønner hvorfor det aldri har blitt foreslått av noen. Skjønner også hvorfor det var så billig.

Kjøpte en boks Eldorado Sardiner i solsikkeolje i dag. Jeg elsker all slags fiskepålegg og er langt ifra kresen, så gledet meg veldig. Åpnet nå nettopp boksen og fikk vann i munnen av lukta og hvor godt det så ut. "Store, fine filetbiter" tenkte jeg.

Plukker opp en bit med gaffelen og der ramler biten fra hverandre, med mørke innvoller overalt. Plukker opp enda en bit og ser en ryggrad som stikker ut. Altså HÆ, er dette normalt? Hvorfor renser de ikke fisken? Skjønner at det ikke er en kjempefisk det er snakk om, men det må da gå an å skrape ut det meste av innvoller og ryggrad før man kaster det i en boks, klar til å spises?

Smakte litt på selve fisken, og den smakte helt greit. Hadde nok godt kunne satt meg ned for å spise selve fisken, hvis jeg slapp å spise innvoller og ryggvirvler i tillegg.

Er det meningen man skal rense fisken selv? På pakken står det ingenting om rensing av fisken, bare at den kan spises som den er eller varmes opp.

Dette må være dagens skuff. Finnes det ordentlig renset sardiner å få tak i her i Norge? Kjenner jeg har liten lyst til å kjøpe andre merker i blinde og prøve de, selv om de ikke koster all verden... Jeg spiser mye rart, alt fra halvgammel yogurt til tørrstekt biff, men innvoller og bein det spiser jeg ikke. ☹️

Anonymkode: b83c7...2e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt vanlig å spise fiskebein når de er så små at man ikke merker dem. De har også mye kalsium.

Sardinene i olivenolje fra king oscar synes jeg er best.

Anonymkode: b1eeb...158

• Liker 3
Skrevet

Ja er vanlig,  ekkelt?  Også ja.

Skrevet

Alt utenom boksen er spiselig og veldig godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på sardiner, men du får ansjos som ikke er renset, og de renser man selv. Husker min far alltid renset en og en ansjos 🤭

Anonymkode: b6f16...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Ansjos renser en, men sardiner spiser en som de er

Anonymkode: c56aa...451

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt vanlig. 

Bestill en fish fry neste gang du er i Frankrike. Der får du hele, små, fisk, i alle varianter. Også hele små blekksprut. Fantastisk godt. 

Anonymkode: 55452...476

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig ja og veldig veldig sunt, hvis du kjøper den i olivenolje. Inneholder mye tryptofan. Jeg liker det ikke så godt,men spiser ei boks i uka fordi kroppen har godt av det....har det på knekkebrød med agruk oppå

Anonymkode: 54102...448

AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

Ja, det er helt vanlig! 😊 

Anonymkode: 195a8...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...