Frustrert husfrue Skrevet 11. juni 2021 #21 Skrevet 11. juni 2021 MDG, SV og Rødt. Ikke så overrasket egentlig. 3
GammelKaktus Skrevet 11. juni 2021 #22 Skrevet 11. juni 2021 Vera skrev (31 minutter siden): Jepp, samme med meg. FrP kommer opp fordi jeg er for en mer restriktiv asylpolitikk - men å stemme FrP..det kommer ALDRI til å skje 😬😬 Føler for å forklare hvorfor jeg vil ha restriktiv asylpolitikk: Vi har overhodet ikke kapasitet til å ta i mot mennesker i ytterste krise. Vi har ikke engang kapasitet til å behandle norske statsborgere i ytterste krise. Å ta inn mennesker som trenger behandling - uten å gi dem behandling er oppskriften på katastrofe. Integreringspolitikken suger forøvrig også..akkurat nå legger asylpolitikken opp til «oss og dem». Det blir det også katastrofe av. Jeg helt enig. Vi må faktisk ta å integrere de som allerede er her før vi tar inn mer. 3
Doge Skrevet 11. juni 2021 #23 Skrevet 11. juni 2021 Fikk Rødt, SV og MDG. Føler jeg er uenig med De Grønne om det meste de sier i media 🤔
Imariuz Skrevet 12. juni 2021 #24 Skrevet 12. juni 2021 (endret) FrP: 78% SP og Høyre: 64% Ingen av disse er aktuelle, men resultatet anbefalte også å se på et av de mindre partiene blant annet Partiet De Kristne, som er dem jeg trolig ender opp med å stemme på. De har en streng innvandringspolitikk, vil kutte skattene, redusere byråkratiet, forsvare Israel, si nei til EU og EØS, og styrke de tradisjonelle verdiene slik som to kjønn, det tradisjonelle ekteskapet og rettslig vern for det ufødte liv. Endret 12. juni 2021 av Imariuz
Villa2000 Skrevet 12. juni 2021 #25 Skrevet 12. juni 2021 Fikk 68 prosent på både Frp og høyre. Frp er uaktuelt etter at Listhaug ble leder. Høyre passer veldig fint inn i hva jeg tenker å stemme. Kunne tenkt meg flere spørsmål og muligheten til å si at noen saker bryr jeg meg rett og slett ikke om. 1
Snabeltann Skrevet 12. juni 2021 #27 Skrevet 12. juni 2021 Tamsi skrev (16 timer siden): Fikk KRF på førsteplass, og det skjønner jeg ingenting av. Trodde jeg hadde satt meg maksimalt imot hva og si alt de står for. Ikke bevisst selvsagt, men jeg tar generelt stor avstand fra det meste det partiet driver med, iallefall det de uttaler seg om. Godt dette ikke er noen fasit. Samme her!
Zooey Skrevet 12. juni 2021 #28 Skrevet 12. juni 2021 SV, Rødt og så MdG. Ingen overraskelser der. Og ja, både håper og tror Venstre og KrF ender under sperregrensen. Rødt tror jeg vil gjøre et bedre valg i år. 1
Stonegiant Skrevet 12. juni 2021 #29 Skrevet 12. juni 2021 1: MDG 2: Rødt 3: SV Jeg skal stemme Rødt. Litt rart med MDG på første, da jeg sa jeg var helt uenig i at vi skulle stoppe å lete etter mer olje. 1
Kålfrid Skrevet 12. juni 2021 #30 Skrevet 12. juni 2021 Jeg har tatt den og fikk SV på første, Rødt på andre og MDG på tredje. Kommer til å stemme Rødt, som jeg også tror kommer til å gjøre sitt beste valg noen sinne. 1
must Skrevet 12. juni 2021 #31 Skrevet 12. juni 2021 SP, AP (forventet) og KrF av alle ting. Kommer til å stemme AP tror jeg, siden jeg ønsker regjeringsskifte.
Stonegiant Skrevet 12. juni 2021 #32 Skrevet 12. juni 2021 (endret) 7 minutter siden, Kålfrid said: Jeg har tatt den og fikk SV på første, Rødt på andre og MDG på tredje. Kommer til å stemme Rødt, som jeg også tror kommer til å gjøre sitt beste valg noen sinne. At Rødt kommer til å gjøre sitt beste valg noensinne er det absolutt ingen tvil om. Det er på høy tid at de kommer inn i varmen. Deres enorme fremgang er helt og holdent den sittende regjeringen sin skyld. Men, så er det selvsagt også slik at det er ekstremt lett å sitte i opposisjon å klage. Akkurat slik som FrP gjorde. Mange elsket FrP fordi de aldri trengte å forsvare ordene sine. Men når de fikk sjansen så skuffet de noe enormt. Av den grunn prøver jeg å holde litt tilbake på mine forventninger til Rødt. (Og selv om de kommer over sperregrensen, som de helt sikkert kommer til å gjøre, så er det ikke sikkert de andre på venstresiden vil har noe med dem å gjøre. AP har jo bevegd seg så langt til høyre at jeg ikke lenger kjenner dem igjen.) Endret 12. juni 2021 av Stonegiant 2
2ro Skrevet 12. juni 2021 #33 Skrevet 12. juni 2021 Hos meg stemte det 100%. Alle 3 partiene i riktig rekkefølge. Er allikevel ikke helt sikker pga enkeltsaker.
Kålfrid Skrevet 12. juni 2021 #34 Skrevet 12. juni 2021 Stonegiant skrev (13 minutter siden): At Rødt kommer til å gjøre sitt beste valg noensinne er det absolutt ingen tvil om. Det er på høy tid at de kommer inn i varmen. Deres enorme fremgang er helt og holdent den sittende regjeringen sin skyld. Men, så er det selvsagt også slik at det er ekstremt lett å sitte i opposisjon å klage. Akkurat slik som FrP gjorde. Mange elsket FrP fordi de aldri trengte å forsvare ordene sine. Men når de fikk sjansen så skuffet de noe enormt. Av den grunn prøver jeg å holde litt tilbake på mine forventninger til Rødt. (Og selv om de kommer over sperregrensen, som de helt sikkert kommer til å gjøre, så er det ikke sikkert de andre på venstresiden vil har noe med dem å gjøre. AP har jo bevegd seg så langt til høyre at jeg ikke lenger kjenner dem igjen.) Enig med deg, forventer ikke all verden. Jeg er også redd for at de andre partiene på venstresiden kan komme til å nekte å ta dem inn i varmen, men at de kommer til å bli en sterkt motstemme, er jeg helt sikker på, og det blir spennende å se resultatet. Uansett, er jeg glad for at det kommer en sterk venstreside, enig med at Ap har flyttet seg for langt mot høyre.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juni 2021 #35 Skrevet 12. juni 2021 Vera skrev (20 timer siden): Hos meg: SP Kommer du til å stemme det valgomaten sier? Jeg: Forferdelig usikker! Så usikker tror jeg aldri jeg har vært ved et stortingsvalg. Men, jeg vet at jeg inderlig ønsker et regjeringsskifte. Det som holder meg igjen; Kan SP ta en helomvending og støtte seg til Høyre? Hvis ikke - blir SP en samarbeidspartner til MDG? For meg er det mer aktuelt å spise sure strømper, enn å ha MDG i regjering. Det er også mer aktuelt å drikke klumpete, utgått på dato-melk enn å få Høyre i ny regjering. Hvilket parti tror du kommer til å gjøre et brakvalg? Og hvilket parti ender opp med surleppe? Tror du noen av «småpartiene» som KrF, Venstre, Rødt, MDG kommer under sperregrensen? Jeg ble mest enig med Rødt. For aller første gang i historien. Jeg skal i alle fall gjøre mitt aller beste for at det blir regjeringsskifte og jeg var helt sikker på at jeg kom til å havne på SP. Jeg frykter at SP svinser og svanser og lefler med den som kan gi dem makt og derfor blir det ikke dem uansett hva valgomatene sier.
Rumle Skrevet 12. juni 2021 #36 Skrevet 12. juni 2021 Jeg pleier å få Rødt, men denne gangen ble det SV på topp gitt.
Bie-damen Skrevet 13. juni 2021 #38 Skrevet 13. juni 2021 Vær kritisk til den slags tester. NRK har sin egen politiske agenda. Les på partienes egne sider og tenk selv! 2
Gjest loveli Skrevet 17. juni 2021 #39 Skrevet 17. juni 2021 (endret) SP 64% AP 57% KRF 55% Rødt 53 % Sosialistisk venstreparti 49% Miljøpartiet de grønne 49 % Fremskrittspartiet 49 % Høyre 48 % Venstre 46 % Hvor mye mer på midten av alt og alle går det egentlig an å bli? 🤣🤣🤣 Får bli blankt da kanskje? Endret 17. juni 2021 av loveli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå