Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift i 6 år. Vi har aldri diskutert hvor mye vi veier osv. Hun har jo spurt meg, men ellers har jeg ikke tenkt på det. Hun er 177 cm. Idag så jeg at hun veide seg når jeg kom ut av dusjen. Hun veide 91! Kg. Jeg veier selv 102 kg og er 197 cm. Jeg sa ingenting men DET HADDE JEG ALDRI GJETTET. Hun er så flott. Hadde hun sagt hun veide 72kg hadde jeg gått fem på. Jeg løfter 90kg mer enn henne i benkpress og skjønner ikke hvordan det er mulig at vi er så nærme i vekt. Har kvinner 5 kg i hvert bryst eller noe? 

Anonymkode: 6e593...1b5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 179 cm og veier 99 kg, og ingen tipper det, altså jeg går ikke å plaprer om det til alle, men de som vet blir veldig overrasket. Jeg tror det er fordi man har et bilde i hodet på hvordan 60 kg 80 kg 100 kg osv ser ut, og man tenker da uavhengig av høyde og kjønn. Jeg ser naturligvis ikke ut som en sylfide, men ikke som en hval heller.

Anonymkode: 36db6...5e0

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 179 cm og veier 99 kg, og ingen tipper det, altså jeg går ikke å plaprer om det til alle, men de som vet blir veldig overrasket. Jeg tror det er fordi man har et bilde i hodet på hvordan 60 kg 80 kg 100 kg osv ser ut, og man tenker da uavhengig av høyde og kjønn. Jeg ser naturligvis ikke ut som en sylfide, men ikke som en hval heller.

Anonymkode: 36db6...5e0

Jeg skjønner jo at kropper er forskjellig skrudd sammen. Jeg har levd hele livet i den tro at kvinner veier 50-75 kg. Jeg hadde tydeligvis tapt med glans på "gjett vekten min konkurranse". Men likevel skjønner jeg det ikke! Min underarm er enorm sett i forhold til hennes. Det betyr jo selvfølgelig ingenting, men nå ble jeg jaggu nysgjerrig på hva søsteren min på 182 cm veier. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg er 181 og veier 72-75 kg. Jeg er slank, men ikke tynn, Vekt er en unøyaktig pekepinn på hvordan du ser ut. Og høye kvinner veier selfølgelig betydelig mer enn lave. har du mye muskler er du tung. Sånn er kvinner lik menn.

Anonymkode: 53a63...e39

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg veier rundt 100 kg og min beste venninne sier hun veier rundt 80. Likevel bruker vi sammen størrelser i klær. Det er ikke alltid at det er helt samsvar mellom vekt og størrelse. 

Forskjellen på henne og meg er trolig at mens hun har det meste av fettet på magen, har jeg også fett på baken, lårene og brystene. I tillegg er jeg også ca. fem cm høyere enn henne. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg på 181 veier 75. Kvinne. Har timeglassfasong, men er veldig trent.Er veldig slank i livet, flat mage, synlige muskler. Men rumpe og lår.

Kjæresten er like høy som deg, også slank og trent, men veier 20 kg mer enn deg. 

Ti kg overvekt på en dame høres mye ut, men jevnt fordelt blir det jo ikke det. 

Anonymkode: 9cbf2...8cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg på 181 veier 75. Kvinne. Har timeglassfasong, men er veldig trent.Er veldig slank i livet, flat mage, synlige muskler. Men rumpe og lår.

Kjæresten er like høy som deg, også slank og trent, men veier 20 kg mer enn deg. 

Ti kg overvekt på en dame høres mye ut, men jevnt fordelt blir det jo ikke det. 

Anonymkode: 9cbf2...8cf

Jeg veide 116 kg når vi ble sammen, og hun har sikkert også gått ned 5 kg (aner ikke). Hun har timeglassfassong som deg. Vet hun var hos legen i våres for å sjekke om hun hadde noe ødtem? (husker ikke) i beina. Legen sa hun ikke hadde det. Hun har synlige kravebein og har litt "pærefasong". Hun er nydelig :) Jeg gir opp kvinner og gjette vekt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har levd hele livet i den tro at kvinner veier 50-75 kg.

Her har du svaret. Når dette er utgangspunkt ditt, klarer du ikke å vurdere kvinners vekt. 

Anonymkode: a0ec7...00b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn tror kvinner veier 50-60 kg. Når sannheten er at det er bare de lave og/eller veldig smalbygde som gjør det. Jeg er 168 høy, og kan ikke veie 50-55, jeg hadde sett syk ut. 

Anonymkode: 131bb...53b

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg veide 116 kg når vi ble sammen, og hun har sikkert også gått ned 5 kg (aner ikke). Hun har timeglassfassong som deg. Vet hun var hos legen i våres for å sjekke om hun hadde noe ødtem? (husker ikke) i beina. Legen sa hun ikke hadde det. Hun har synlige kravebein og har litt "pærefasong". Hun er nydelig :) Jeg gir opp kvinner og gjette vekt.

Hun er "sjekket" for lipødem sikkert. Kan godt hende hun har det selv om legen sa noe annet. Lite kompetanse rundt om, selv om det blir bedre. Normalt at vekta er høy i så fall. 

Anonymkode: 0025b...50d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 167/168, da jeg veide 58-60kg så jeg sykelig tynn ut. Mens venninner på samme høyde ser bra ut med den vekta. Nå veier jeg ca 10 kg mer. Kjæresten min synes jeg er finere nå en da. Men her er det jevnt fordelt, så sånn sett er jeg heldig. :)

Vekt er bare en pekepinn, hvordan det blir bært er veldig forskjellig. 

Anonymkode: 109f2...2db

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mange menn tror kvinner veier 50-60 kg. Når sannheten er at det er bare de lave og/eller veldig smalbygde som gjør det. Jeg er 168 høy, og kan ikke veie 50-55, jeg hadde sett syk ut. 

Norske kvinner flest veier ikke helt ned til 50 kg - da skal man være veldig lav.

Jeg er 1.74 og ser syk ut når jeg kommer på 60 kg og mindre. 

Anonymkode: 61cc5...dd0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men dette gjelder DEG. Jeg er 168 cm og 51 kg og ser langt fra syk ut. Er ikke «smalbygd» 

Anonymkode: 50769...165

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er 168 og veier 53. Ser heldigvis ikke syk ut. Lever sundt. 

Anonymkode: cbaee...267

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er 163 og kan heller ikke veie 55 kg. Da får jeg synlige ribbein på ryggen og kantete skuldre 😅

Anonymkode: 0d554...c09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For de fleste høres det jo helt enormt ut med 100 kg, og 91 kg er liksom ikke så langt unna på en måte. Jeg er selv 177 høy og har veid helt opp i 101 kg, men veier nå tett oppunder 89 kg. Jeg var ingen hval da jeg veide 101 kg, men var jo synlig overvektig og følte meg litt ubekvem i klærne. Antakelig fordi jeg var helt utrent i tillegg. Om jeg hadde vært fastere i fisken, hadde jeg vel sett mindre feit ut også.

Mange skandinaviske damer er typisk høye med brede skuldre og hofter, og da har man en større/bredere ramme å fordele vekta på. Dermed tåler man mer vekt før man ser skikkelig feit ut.

Anonymkode: 44791...797

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Norske kvinner flest veier ikke helt ned til 50 kg - da skal man være veldig lav.

Jeg er 1.74 og ser syk ut når jeg kommer på 60 kg og mindre. 

Jeg er like høy som deg, 1.74, og jeg veier 61kg. Jeg har en god og myk mage med "love handles" på siden, lårene mine og rumpa disser masse etter covid med usunn mat og mindre aktivitet. Når jeg spiser sunt og trener normalt, ligger jeg på 56-58 og ser veldig flott ut. Jeg har aldri fått kommentarer på at jeg ser syk ut eller forsøk på å bli matet av familiemedlemmer osv, selv om de definitivt er av typen til å kommentere kropp og vekt. 

Anonymkode: 9eaf6...4b3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er like høy som deg, 1.74, og jeg veier 61kg. Jeg har en god og myk mage med "love handles" på siden, lårene mine og rumpa disser masse etter covid med usunn mat og mindre aktivitet. Når jeg spiser sunt og trener normalt, ligger jeg på 56-58 og ser veldig flott ut. Jeg har aldri fått kommentarer på at jeg ser syk ut eller forsøk på å bli matet av familiemedlemmer osv, selv om de definitivt er av typen til å kommentere kropp og vekt. 

Du har vel en helt annen kroppstype da. Det er ikke bare høyde som spiller inn - men skjellet. 

Jeg er som hun du siterer. Jeg ser også syk ut når jeg veier 58 -60kg. Alt av bein synes tydelig. Kragebein, hoftekam, ribbein. Og ikke et spor av fett på magen. Folk er forskjellig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat samme her.

Jeg er 174 og kler best 55-60 kg.

Veier 69 nå, og har stor mage, fete lår og armer🙈

Anonymkode: 1081b...855

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt nysgjerrig på hvordan ting kan disse med den vekta 😅

Men ja, jeg får kommentarer på lav vekt da.

Har mest rundt midjen - så den blir ikke spesielt tynn. Men alt annet ser mer regelrett tynt enn slankt ut.

Jeg synes selv jeg tåler 58 kg, men når jeg ser bilder i ettertid var jeg veldig veldig smal. 

Det peneste på meg er mellom 62-66 kg synes jeg selv. Da kommer litt pupp og rumpe tilbake, litt mindre markant ansikt osv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...