Gå til innhold

Tror du gråting i filmer og tv serier er oftest urealistiske

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kanskje eneste realistiske jeg har sett. Er "H2O just add water" Hvis du ser her

18:19 - 18:44

Folk realistisk holder det for seg selv, men om du ser på fjeset så ser du tårer. Så er slikt folk flest gråter egentlig. Veldig små unger er mer unntak fordi de viser følelsene sine av sinne eller misnøye før de blir gamlere.

Men oftest i filmer og tv serie så brøler de ut tårer oftest.

Det er en norsk film som har litt av den realismen som er Lasse og Geir filmen, når de er i fengsel og blir slått av politiet. Men det er ikke sånn den filmen "Stand by me" som er veldig urealistisk. Tror det var den med River Phoenix. Men dette er mer hva som er ekte.

Endret av Bummelong
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være tull. Alle reagerer veldig ulikt på ting. Noen gråter masse og hulker, andre ikke. Jeg er av typen som ikke holder det for seg selv, og strigråter til samboer om noe er trist nok. Tårer kan man lett legge på ansiktet i film. Så det kan også være filmtriks. 

Så er det jo kontekst. Noen overspiller jo, men sett det i kontekst av hva som har skjedd. Det er helt vanlig feks at noen hyler og skriker intenst og utrøstelig hvis de får beskjed om at noen nær er døde. Mens andre ting, feller man bare en tåre. Det kommer an på. 

Anonymkode: 11bd4...4e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var det mest realistiske du har sett? Da tror jeg du kan utvide "dvd-samlinga" litt, eller få et bredere perspektiv på hvordan folk gråter. Jeg kan finne på å hulke med lyd mens jeg er helt alene, og det kommer snørr og tårer. I en annen setting kan det trille en tåre, i en annen setting holder jeg alt tilbake. Helt forskjellige reaksjoner hos meg uten at årsaken har så mye å si. Har opplevd endel vondt da, og med ptsd så er det mange vonde minner i hodet som får tårene frem noen ganger.

Anonymkode: d78c6...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...