AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Jeg har en baby på 11mnd som har både melke - og eggallergi. Trenger sårt tips om hva slags mat jeg kan gi han, det går i mye av det samme og det begynner å bli kjedelig for han. Han er i tillegg ganske sensitiv mot grove konsistenser 😅 Forslag til mat jeg kan gi han tas imot med stor takk! Anonymkode: 9dd61...649
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Du bør fortsette å tilby han mat med grovere konsistens selv om han er sensitiv for dette. Han kan jo spise alt som ikke inneholder egg og melk, altså kan du jo bake mye selv og bruke eggeerstatning, og så har vel spesialist søkt om å få dekt melkeerstatning via helfo slik at du får dette på resept? Da er det isåfall bare å bruke det i stedet. Anonymkode: aec7c...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 Alt av frukt og grønt, det meste av brød, pasta, ris, linser, poteter osv går jo fint. Rent kjøtt, fisk, kylling. Kan spise masse, selvom mer kanskje må lages fra bunnen av. Anonymkode: d26ae...596
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Er han sensitiv for grove konsistenser som i mos med biter? Eller noe annet?Hva skjer hvis han får spise feks banan, avokado, myke brødbiter, ristede brødbiter eller sprø toast? Fisk? Ville rett og slett prøvd alt mulig som ikke inneholder egg eller melk, i alle mulige konsistenser Anonymkode: 69f53...692
Pølsevann Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Hva pleier han å spise da? Som han er lei av? På den alderen ga vi stort sett vanlig mat, ikke egen mat til baby. F.eks elsket hun spareribs, thai red curry, indiske gryter o.l. Hun likte mat med mye smak bedre enn typisk barnemat. Lagde også grøt med havremelk til frokost eller lunsj, havreyoghurt/kokosyoghurt med musli. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå