AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Hvordan bor du? Har inntrykk av at mange eldre lærere bor ganske bra. Men er det fordi boligprisene var annerledes på 80-tallet? Og lærerlønningene var ikke så lave sammenlignet med andre? Anonymkode: 98f1a...502
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Det finnes ekstremt mange lærere i Oslo, med mange ulike bakgrunner, aldre osv, så er ikke så lett å si noe generelt 😊 Jeg er lærer, har flyttet fra Oslo nylig, men jeg bodde i et pent og rolig, men ikke veldig dyrt strøk i Groruddalen. Bodde ikke i nærheten av skolen jeg jobbet på. Helt bevisst, hadde ikke lyst å møte elever og foreldre på fritiden hele tiden! Har kollegaer som bor veldig pent og sentralt, som bor ute på landet, som bor i store hu, som bor i små, trange leide leiligheter og alt innimellom. Lærere er ikke akkurat en homogen gruppe. Anonymkode: 8d59b...f48 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 Jeg bor i en annen bydel, men likevel ikke veldig langt unna. Ca. 30 min å gå. Det passer meg perfekt, jeg vil helst ikke møte på elever og foreldrene hele tiden. Det er koselig en gang i blant, men det blir fort mye prat om barnets trivsel på skolen på matbutikken en lørdag formiddag, og det blir litt mye. Jeg eier en leilighet på 52kvm med samboeren min. I likhet med AB over her, bor kollegaene mine i alt fra store hus et stykke utenfor byen, til små kollektiv på Grünerløkka. Anonymkode: cde24...767 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Jeg er lærer og bor i en bolig til 9,5 mill. Samboeren min tjener 3x min inntekt, hadde ikke klart å bo her alene. Anonymkode: e113d...3bc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Jeg bor i bydelen ved siden av (av samme grunn som de over her). På grunn av arv og en mann som tjener godt, så bor jeg i et stort fint hus. Anonymkode: 467de...636 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Tror mange lærere er gift med noen som tjener godt og som kanskje har satset mer på karriere. Læreryrket har jo tradisjonelt sett vært et litt «kvinneyrke» som lar seg kombinere med barn og sånn Anonymkode: e59c8...0bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå