Gå til innhold

Har du vært sammen med en voldtektsmann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som er eller har vært sammen med en dømt voldtektsmann, som voldtok en annen mens dere var sammen?

Isåfall hvis ja.

Hvorfor i alle verden ble du i forholdet?

Kjenner til ei som er sammen med, og fått barn med, en dømt voldtektsmann som ble tatt med buksene nede, og dømt til 4 års fengsel. Hun gikk ikke, og jeg lurer forferdelig på hva som gjør at man ikke går og velger å starte familie med en sånn mann?

Anonymkode: 86cd9...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når enkelte kvinner velger å være sammen med pedofildømte, så er det ingenting som forundrer meg lenger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke selv, men vet at mange kvinner er det ubevisst. Overgriperne mine har hatt flere damer etter at dette skjedde. 

Anonymkode: 88f98...6c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei ikke selv, men vet at mange kvinner er det ubevisst. Overgriperne mine har hatt flere damer etter at dette skjedde. 

Om de ikke vet om det, så er det igrunn unnskyldt. Tenker på de som er klar over at de er sammen med en voldtektsmann, som i tillegg voldtok noen andre mens de var i lag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Om de ikke vet om det, så er det igrunn unnskyldt. Tenker på de som er klar over at de er sammen med en voldtektsmann, som i tillegg voldtok noen andre mens de var i lag.

Da er de damene like forferdelige folk og avskum som voldtektsmannen de bevisst er sammen med. 

Anonymkode: 88f98...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Min eks er ikke dømt enda, men sliter med det å ha vært sammen med en overgrepsmann ja, enda verre å vite i ettertid at jeg har barn med en såpass syk mann. Er helt grusomt. Jeg ble ikke i forholdet, øyeblikket jeg fant ut av det ble jeg totalt knust. Og flyttet, anmeldte og har ikke sett han siden den gang. Jeg dro så snart det var tryggest mulig å dra. Det er ikke lett å stå i, ei heller komme seg ut av for man har mistet totalt retningssans/fornuftssans. 

Jeg klarte ikke la alt av følelser gi slipp på øyeblikket. Fordi det var for grusomt å ta innover seg, bruddet var så opprivende at jeg trodde jeg aldri skulle komme meg over det. Det føltes som at han døde, kanskje han gjorde det inni meg. Og jeg håper at man skjønner at det er helt ok å kjenne på det, fordi kjærlighetsbrudd/samlivsbrudd uansett årsak til brudd gir et indre sår som er vanskelig å reparere igjen. 

Å dømme noen som blir i sånne forhold tenker jeg, men vet du hva "sånne" personer kan gjøre i et forhold? At de kan være psykisk og fysisk voldelige, manipulative, utagerende, løgnere, later som de er perfekte og tar ikke på seg skyld. Frykten for alt som kan skje ved et brudd, hva som kan skje med barna ved et slikt brudd. Verden er ikke svart-hvitt og jeg ønsker heller at de som lever i forhold det er vanskelig å komme ut av, skal VÅGE å gå ut av det, ikke bli dømt ytterligere. Selv om jeg og såklart ikke skjønner de som _frivillig_ blir. Samtidig vet jeg også, basert på egne erfaringer, hvor manipulative voldekts-og overgrepspersoner er. De kan snu hele verden på hodet med sine historier/løgner. Selv ble jeg fortalt om en ufattelig trist og grusom oppvekst, opplevelser han bar med seg osv, som gjorde at sympatien kom frem. Og de som hardnakket påstår at det aldri har skjedd, selv om alle bevis taler for. Unnskyldninger, for full, alt gikk i svart, det var den andre personen som overtalte meg/voldtok meg osv. Å bli trukket inn i et edderkoppnett av løgn på løgn på løgn der man selv tilslutt er helt innviklet i nettet av løgner, og likevel ikke ser at det er løgn fordi man er totalt forvirret.. Uansett, det er vanskelig å vite en hel historie basert på én side eller med de kunnskaper/tanker man innehar selv. 

Jeg unnskylder ingen, jeg prøver bare å vinkle det fra flere sider. Det er lett å tenke på at man lett går fra "en sånn person", men det blir som med de som "velger" å bli i (alle former for) voldelige forhold, det er ikke lett å se det før man innser det, og det å VÅGE å ta steget ut er viktigere enn at andre dømmer en. 

Anonymkode: 33cb3...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...