AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Noen som vet om det er trygt å bruke nesespray som gravid? Vanlig Otrivin, eventuelt Otrivin med mentol. Anonymkode: 73b9d...329
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Sitat Jeg har tett nese. Hva kan jeg bruke? Saltvannssprayer kan brukes så mye og lenge du ønsker. Hvis å skylle nesen med saltvann ikke er nok finnes det flere typer nesesprayer mot tett nese som er trygge å bruke for gravide, for eksempel nesesprayer som inneholder xylometazolin (blant annet Otrivin, Zymelin og Dexyl) og oksymetazolin (Rhinox). Disse sprayene virker bare i nesen og tas i svært liten grad opp i kroppen din. Den vil derfor heller ikke påvirke barnet ditt. Du bør likevel ikke bruke nesesprayen i større doser enn det som er anbefalt i pakningsvedlegget. Det vil si én dose i hvert nesebor 2-3 ganger daglig i maks 10 dager. Det bør også gå minst 2 uker før du eventuelt bruker nesesprayen igjen. Årsaken til dette er at slimhinnene i nesen blir irritert, og over tid kan man bli avhengig av slike typer nesesprayer. https://www.apotek1.no/graviditet/graviditet-vanlige-sporsmaal Anonymkode: 21c3c...c7d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som vet om det er trygt å bruke nesespray som gravid? Vanlig Otrivin, eventuelt Otrivin med mentol. Anonymkode: 73b9d...329 Ja, Otrivin er trygt å bruke Men følg bruksanvisningen, ikke bruk lenger enn man skal. Otrivin med mentol anbefales det at man unngår. https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/tett-nese-2/ Anonymkode: 3bc4d...124 3
B87C Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Kjør på, helt trygt. Men ikke! bruk i mer enn anbefalt dager 🤣 hilsen nesespray avhengig på 15 året 😬😬 Tips. Hvis du ikke er vandt med nesespray til vanlig så anbefaler eg å bruke den til barn, den gir deg mindre doser, og er litt mer skånsom mot nesen din 😆 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Takk dere, nå ble jeg glad! Blir veldig tett i nesa av varme, og bruker derfor noen sprut på de varmeste dagene. Da får jeg lov til å puste denne sommeren også! 😅 Anonymkode: 73b9d...329 1
B87C Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk dere, nå ble jeg glad! Blir veldig tett i nesa av varme, og bruker derfor noen sprut på de varmeste dagene. Da får jeg lov til å puste denne sommeren også! 😅 Anonymkode: 73b9d...329 Ofte blir det forverret av graviditeten og, så nesespray er viktig 😆 og brukt av maaaange gravide 😉 god sommer med åpne neseganger 🤪 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk dere, nå ble jeg glad! Blir veldig tett i nesa av varme, og bruker derfor noen sprut på de varmeste dagene. Da får jeg lov til å puste denne sommeren også! 😅 Anonymkode: 73b9d...329 👍 Bare pass på å ikke overforbruke så du blir avhengig, som allerede nevnt! Jeg har vært forkjøla så mange ganger i dette svangerskapet, slimhinnene hovner lettere opp som gravid, men jeg har vært nøye med å ikke bruke nesespray mer enn antall dager og pause innimellom. Husk at du uansett kan bruke saltvannspray og nesehorn hver dag, de saltvannsprayene med jet-sprut syntes jeg hjelper litt Anonymkode: 3bc4d...124
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 B87C skrev (1 time siden): Ofte blir det forverret av graviditeten og, så nesespray er viktig 😆 og brukt av maaaange gravide 😉 god sommer med åpne neseganger 🤪 Åneeeii.. Takk! 🙈 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 👍 Bare pass på å ikke overforbruke så du blir avhengig, som allerede nevnt! Jeg har vært forkjøla så mange ganger i dette svangerskapet, slimhinnene hovner lettere opp som gravid, men jeg har vært nøye med å ikke bruke nesespray mer enn antall dager og pause innimellom. Husk at du uansett kan bruke saltvannspray og nesehorn hver dag, de saltvannsprayene med jet-sprut syntes jeg hjelper litt Anonymkode: 3bc4d...124 Godt tips! Hadde helt glemt av de der. Anonymkode: 73b9d...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå