Gå til innhold

Erfaringer med spironolakton

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har erfaringer å dele med bruk av spironolakton som vanndrivende og/eller sebumkontrollerende medisin? Positive som negative? Negative bivirkninger? Uventede positive virkninger?

Anonymkode: f35c4...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser du vil ha erfaringer rundt det samme som jeg spurte om her om dagen. Skal begynne på Spirix og slik jeg forstår så er det noenlunde samme greia. Håper du får mer svar enn meg da. :P 

Hvorfor skal du starte opp?

Anonymkode: 8a67a...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser du vil ha erfaringer rundt det samme som jeg spurte om her om dagen. Skal begynne på Spirix og slik jeg forstår så er det noenlunde samme greia. Håper du får mer svar enn meg da. :P 

Hvorfor skal du starte opp?

Aha! 

Jeg tok mine to første piller i dag. Delvis som oppfølging etter en vellykket isotretinoin-kur (mot uren og fet hud) og delvis pga. væske i kroppen gjennom menstruasjonssyklusen. 

Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aha! 

Jeg tok mine to første piller i dag. Delvis som oppfølging etter en vellykket isotretinoin-kur (mot uren og fet hud) og delvis pga. væske i kroppen gjennom menstruasjonssyklusen. 

Hva med deg? 

Litt av hvert, har PCOS og håret blir tynnere mens jeg blir tjukkere. :P Dessuten har jeg vann i kroppen, litt forhøyet blodtrykk og tidvis slike fæle cystekviser. Så denne pillen blir jo bedre enn et kinderegg. 😄 Neida, hovedsakelig var det på grunn av håret, men når jeg leste meg opp på den så jeg at den kan hjelpe på alt det andre og. Så jeg tenker å starte opp nå på mandag, er så pysete med medisiner og slikt så jeg utsetter det så langt jeg kan. :P Blir spennende å se om den hjelper på noe av det. Litt rart at jeg ikke er blitt tilbudt den før egentlig.🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Litt av hvert, har PCOS og håret blir tynnere mens jeg blir tjukkere. :P Dessuten har jeg vann i kroppen, litt forhøyet blodtrykk og tidvis slike fæle cystekviser. Så denne pillen blir jo bedre enn et kinderegg. 😄 Neida, hovedsakelig var det på grunn av håret, men når jeg leste meg opp på den så jeg at den kan hjelpe på alt det andre og. Så jeg tenker å starte opp nå på mandag, er så pysete med medisiner og slikt så jeg utsetter det så langt jeg kan. :P Blir spennende å se om den hjelper på noe av det. Litt rart at jeg ikke er blitt tilbudt den før egentlig.🙄

Oiameg, du var midt i blinken for spiro, ja! Håper det blir en mirakelmedisin for deg, det ser jo faktisk ut som om den kan være det for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Oiameg, du var midt i blinken for spiro, ja! Håper det blir en mirakelmedisin for deg, det ser jo faktisk ut som om den kan være det for noen. 

Håper den funker på noe da, går på den laveste dosen som er mulig slik at blodtrykket ikke skal bli for lavt men håper allikevel den hjelper på de andre tingene. 

Du har ikke merket noe til økt tissing på første dagen? En venninne sa hun måtte på do en gang i timen når hun begynte:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Håper den funker på noe da, går på den laveste dosen som er mulig slik at blodtrykket ikke skal bli for lavt men håper allikevel den hjelper på de andre tingene. 

Du har ikke merket noe til økt tissing på første dagen? En venninne sa hun måtte på do en gang i timen når hun begynte:sukk:

Jeg skal si jeg tisset! Er en halv kilo lettere i dag enn på lenge. Var oppe på do i natt og tisset helt sykt lenge. Det føltes som om jeg bare åpnet krana og tømte meg helt. Merkelig følelse. 

Forresten: Etter hvert skal jeg ta en tablett morgen og kveld, men legen min sa at morgen og lunsj er bedre de første par ukene slik at vanndrivingseffekten ikke er på topp om natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg skal si jeg tisset! Er en halv kilo lettere i dag enn på lenge. Var oppe på do i natt og tisset helt sykt lenge. Det føltes som om jeg bare åpnet krana og tømte meg helt. Merkelig følelse. 

Forresten: Etter hvert skal jeg ta en tablett morgen og kveld, men legen min sa at morgen og lunsj er bedre de første par ukene slik at vanndrivingseffekten ikke er på topp om natten. 

Oi, blir spennende å se på mandag da, skal kanskje ikke ta den lengste turen da, synd hvis jeg blir sittende fast i skogen fordi jeg må tisse.:fnise:

Kjempefint hvis du gidder å oppdatere litt om virkningen du har her så kan jo jeg gjøre det samme når jeg er i gang. Jeg skal bare ha en om morgenen siden jeg i utgangspunktet skulle ha den for håret. Men legen sa jo at den kan jo hjelpe på mye annet og da regner jeg med hun tok den lave dosen med i betraktningen.:phaedra:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det ts?

Jeg begynte i går og tok min første og merket ikke så mye til den sånn bortsett fra at jeg måtte på do to ganger i natt, noe som er uvanlig, jeg pleier å spare meg til morgenen. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der var du i gang, ja! Spennende.

Det tar vel noen uker eller kanskje måneder til og med før hormonvirkningen setter inn, men fy søren, magen min har mistet den lille vannringen sin og det er jeg helt utrolig glad for. Det er som et lite mirakel.

Jeg tisser ikke noe mer enn vanlig lenger nå, tror jeg, så det var nok bare helt i starten for min del. På lørdag var jeg på restaurant i fem timer og drakk masse vin, men var bare på do en eneste gang, så da var det nesten mystisk rolig, hehe.

De første par dagene kjente jeg litt for mye på kroppen min og mistenkte pillene da det var litt tyngre å trene og slik, men det tror jeg bare kom av overdrevent fokus på hver minste lille detalj. Slikt varierer ellers også, uten at jeg har noe å skylde på. 

Jeg passer ellers på å drikke litt mer enn jeg pleier og salter maten min bitte litt mer for å sørge for at jeg ikke bli dehydrert. 

Hold meg oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Ts her. Vannet i leggene mine er tilbake og jeg merker egentlig ingenting av den vanndrivende effekten lenger, så akkurat nå er jeg bare trist og lei og lurer på om dette kommer til å fungere. Jeg er ikke spesielt fristet til å øke dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Anonym200427
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 0.30):

Hei! Gammel tråd, men hjalp spiro på aknen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym200427
AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 14.13):

Ts her. Vannet i leggene mine er tilbake og jeg merker egentlig ingenting av den vanndrivende effekten lenger, så akkurat nå er jeg bare trist og lei og lurer på om dette kommer til å fungere. Jeg er ikke spesielt fristet til å øke dosen.

Hei, funekr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym200427 skrev (57 minutter siden):

Hei, funekr det?

De siste par årene har jeg gått på lavdose isotretinoin for huden (40 til 60 mg i uken) og Furix mot væske (40 mg om dagen). Dette er en kjempefin kombinasjon for meg – huden er nydelig, og legger og mage er som de skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonym200427
AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 23.52):

Aha! 

Hva med deg? 

Hvordan funket det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...