AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Har du gjort deg opp noen tanker om Resett? Synes du de er et godt tilskudd til de tradisjonelle mediene? Hva med kommentarfeltet? Anonymkode: 62ec6...72d 2
Tanuki Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 virker som de prøver å være Norges versjon av Fox-News eller noe. Ikke min greie, men greit med variasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 Helt ok, jeg er en forkjemper for ytringsfriheten. Anonymkode: c6770...e5f 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Tenker mange av de som leser dette er høyrevridde, konspiratorikere, incels typer med lav utdanning. Anonymkode: c6223...7c0 11
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Altså, jeg er mer venstrelent og har en noe mer åpen holdning til innvandring enn Resett. Jeg følger med på Resett, Fox news, Document og andre mer høyrelente media siden mange i familien min enten har blitt Qanon-tilhengere eller blitt fanatisk opptatt av innvandring og at covid-19 er fake news og hyller Trump som om han var messias selv. Jeg ønsker jo å følge med på hvor de får sin info fra siden vi åpenbart har svært ulike virkelighetsoppfattelser. Selv om Resett som regel kan være ganske ensporet nyhetsmessig, med mye grums i kommentarfeltet, har de i enkelte tilfeller overrasket positivt, som da de uttrykte tvil rundt Trumps påstander om valgfusk etter Raffensberger-samtalen (tror jeg, om jeg husker rett). En annen kronikk uttrykte et ønske om å debattere innvandring på en mer produktiv måte og unngå svært ladet ordbruk og Listhaug-retorikk. Men dette er jo et fåtall av artikler, men det virker som redaktøren i Resett (er det Lurås?) sliter med å balansere nyhetene siden avisen blir anklaget for å være kjøpt av Kina og Globalistene dersom de ikke utelukkende skriver det sine høyrevridde lesere ønsker at de skriver. Selv om jeg ikke støtter Resett rent politisk, så syns jeg fortsatt de er mye bedre enn document.no, som jeg ærlig talt syns er et skummelt nettsted mtp retorikken som blir brukt, pluss at jeg føler document.no fremstiller seg som en avisa når det egentlig er en blogg der sinte, gamle høyreekstreme menn klager og lager dustete konspirasjonsteorier fordi de ikke tåler at folk er uenige med dem og at verden utvikler seg. Anonymkode: e5b65...f73 2
fotosyntesen Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 Helt greit med mediemangfold og med en aktør som så tydelig viser hvor de står. Er ikke kommentarfeltet anonymt? Hvordan vet man egentlig om personen bak de verste kommentarene egentlig står for innholdet? Det foregår jo en konstant kulturkrig der alle midler taes i bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Jeg titter innom. Særlig når det er aktuelle saker som blir tynt i tradisjonelle aviser. Jeg er klar over at man må ta litt med en klype salt, men ofte stemmer det som står der. Jeg synes det er bra at vi har flere kilder til informasjon og jeg bruker hele spekteret selv. Anonymkode: b2ef8...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 En viktig stemme i det norske nyhetsbildet. Anonymkode: 4b91f...c40 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Anonym102 skrev (4 timer siden): Er du noe mindre anonym da?😂 Er enig jeg, Resett leses nok for det meste av mennesker med lavere utdanning,som er aktive i diverse kommentarfelt- gjerne med rasistiske holdninger og stemmer på FRP.De fleste har vel også gått på «livets harde skole». Anonymkode: a62ae...392 Endret 12. juni 2021 av Matas Ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Har du gjort deg opp noen tanker om Resett? Synes du de er et godt tilskudd til de tradisjonelle mediene? Hva med kommentarfeltet? Anonymkode: 62ec6...72d jeg synes det er helt greit at de fins, men de blir litt for tabloide etter min smak og kommentarfeltet er gjerne traurige greier med kveruleringer av typen "Nei." "Jo." "Nehei!" "Joho!" osv. Lite givende å lese sånt. Det fins andre alternative medier som f.eks. Document, som har jevnt over høyere kvalitet på artiklene og kommentarfelt. Selv om jeg kan finne en hel del meninger jeg ikke er enig i, så finner jeg også mye interessant nyhetsstoff som ikke belyses i de ordinære mediene. Anonymkode: 00bb1...f61
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 Jeg leser jevnlig resett, rights og document. Selvsagt ikke enig med alt som fremkommer der, men synes det er nyttig å få presentert flere sider av en sak. Tema som går igjen på disse sidene, er innvandring, med et stort fokus på de negative konsekvenser dette har for samfunnet. Som kjent trekkes ikke negative forhold knyttet til innvandring frem av Vg, Dagbladet osv. Og det er dessverre slik at når en alvorlig handling er begått, kan man straks lese på vg "den siktede er en etnisk norsk mann, født og oppvokst på Toten". Og er det mulig, føyes det gjerne til "familien er aktive i den lokale kirken og går til gudstjeneste hver søndag" 😊 Dersom intet eller kun "norsk statsborger" sies om den siktede, har han ikke besteforeldre fra Toten 😂 Anonymkode: 72d14...382
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 Resett og rights er to av de viktigste nettsidene vi har i norge. Vg, db og nrk skriver jo bare politisk korrekt. Samt unngår det man bør skrive om. Anonymkode: 65e88...a60 4
sicario Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har du gjort deg opp noen tanker om Resett? Synes du de er et godt tilskudd til de tradisjonelle mediene? Hva med kommentarfeltet? Anonymkode: 62ec6...72d Tenker at de er en meningsbærende blogg. Hvor kommentarfeltene domineres av livets harde skole. 2
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 Tanuki skrev (15 timer siden): virker som de prøver å være Norges versjon av Fox-News eller noe. Ikke min greie, men greit med variasjon. I det minste sensurerer de ikke folk som venstre Oklokrater gjør
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 Såpass lavt at jeg gremmes og himler med øynene når kjentfolk deler artikler derifra og så får jeg lavere tanker om dem… Anonymkode: f3900...3bc 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 Et ekko-kammer dominert av Dunnig-Kruger effekten. Anonymkode: b1d9a...716 5
A-hunter Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 Resett er nødvendig når (nesten) all annen media har gått full woke og undergraver sitt eget samfunnsmandat. De kaller seg den fjerde statsmakt, men alt de gjør er å sleike makta oppetter ryggen og fremsnakke klimaalarmisme og fri innvandring. Uten et eneste kritisk spørsmål. 6
Grandidosa83 Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har du gjort deg opp noen tanker om Resett? Synes du de er et godt tilskudd til de tradisjonelle mediene? Hva med kommentarfeltet? Anonymkode: 62ec6...72d Jeg synes Resett har litt å jobbe med når det kommer til polering av tekster (rent språklig/struktur i tekstene) og at det kan bli litt mye NTB til tider. Samtidig driver de på svært begrenset budsjett. Forøvrig er jeg overbevist om at vi trenger stemmer som utfordrer hovedstrømningene i samfunnet i en tid hvor «cancel culture» og krav til politisk konformitet brer om seg. Uansett om man er enig eller uenig i noe er det sunt å bli utfordret. Det er åpenbart at det ikke finnes «objektive» nyheter. Ser man til forholdet cnn vs fox news ser man ingen overlapp i nyhetsbildet. At man identifiserer seg på venstresiden og derfor «liker» nyhetene CNN presenterer betyr ikke at man ikke har godt av å få med seg sakene fox news presenterer - og visa versa. Endret 12. juni 2021 av Grandidosa83 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 Kvinneforakt, rasisme og konspirasjonsteorier om feminisme, innvandring om "venstresiden". Anonymkode: b00a5...443 2
Majer Skrevet 12. juni 2021 #20 Skrevet 12. juni 2021 Høyreekstremt og misvisende, men de tør å ta opp saker. Jeg leser ikke artikler der inne med unntak av når jeg føler andre aviser/nettsider skjuler ting. Det hender de går ut med flere opplysninger som etnisitet og det er spennende, men artiklene deres er svada.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå