AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Min datter på 13 år hadde overgangsprøve i lesing og matte forrige uke. Idag fikk vi mail fra lærer om at hun havnet på nivå 1 i både lesing og matte. Ikke noe mer enn det. Har prøvd å google meg fram til hvor bekymret vi burde være med disse resultatene og hva dette betyr men finner ingen ting. Noen som kan forklare? Anonymkode: 8311b...c31
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Send en e-post til læreren og spør… Anonymkode: cc58e...e30 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 Så lenge det ikke står at nivå 1 er dårlig så skjønner jeg ikke hvorfor du mener at det er dårlig?! Anonymkode: 1aba0...1c4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Mitt barn sa hun fikk 7 av 9 og at det var veldig bra. Det dårligste hun hørte om var 3... Jeg vet ikke hvilke fag dette var men det var 7 trinn. Jeg ville høre med lærer hva dette betyr og om du kan se prøven. Er det et dårlig resultat i lesing/norsk kan man forbedre mye i løpet av en sommer. Anonymkode: c06de...749
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Vi har sendt mail til skolen og bedt dem utdype men får sikkert ikke svar før mandag. Tror det er 3 nivåer hvor 1 er det dårligste. Det jeg lurer på er om vi burde være bekymret med tanke på ungdomsskolen. Anonymkode: 8311b...c31
Gjest Laffatus Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Min datter på 13 år hadde overgangsprøve i lesing og matte forrige uke. Idag fikk vi mail fra lærer om at hun havnet på nivå 1 i både lesing og matte. Ikke noe mer enn det. Har prøvd å google meg fram til hvor bekymret vi burde være med disse resultatene og hva dette betyr men finner ingen ting. Noen som kan forklare? Anonymkode: 8311b...c31 Har du søkt på nette kan ligge svar der.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 Overgangsprøver er noe Oslo-skolen driver med, ikke resten av landet. Om det kun er snakk om denne ene prøven ungen din har scoret dårlig på, hadde jeg ikke tenkt mer på det egentlig. Eventuelle læringsvansker burde jo ha kommet fram på nasjonale prøver, halvårsprøver, årsprøver, generelt på arbeid gjort i skolen. Hva har lærerne fortalt på tidligere utviklingssamtaler? Hilsen lærer på 7.trinn. Anonymkode: bcc39...d0f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 Laffatus skrev (2 timer siden): Har du søkt på nette kan ligge svar der. Jaha, var det ikke akkurat det hun skrev at hun hadde gjort - uten resultat? 🤦♀️ Det heter forøvrig netteT.. Anonymkode: 23d8f...b1b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Når barnet ditt går i syvende klasse burde du vel ha fanget opp det at hun sliter med matte og lesing??? En prøve viser ikke at noen er dårlig. Det er det man har lekser til og elevsamtaler alle årene de går på barneskolen. Hvorfor har ingen fulgt opp datteren din hvis hun sliter så mye. Anonymkode: 0be01...883 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå