Gå til innhold

Hvordan få system i medisiner o.l

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som småbarnsmor blir det mye medisiner, plaster o.l. her i huset.

Jeg har til nå putta alt oppi isbokser inni et skap, men det blir fryktelig rotete når man skal lete etter febermåler osv.

De ferdige medisinskapene en får kjøpt er jo alt for små, så det er uaktuelt.

Hvordan oppbevarer du medisiner o.l. samtidig som du har god oversikt og finner det du trenger raskt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plaster, (når vi har) termometer og Paracet i en skuff på badet. Ibux'n har jeg i sekken.

Regner med du har mer medisiner å holde styr på enn meg, så kjøp deg et passende veggskap og monter en lås på det.

Skrevet
Som småbarnsmor blir det mye medisiner, plaster o.l. her i huset.

Jeg har til nå putta alt oppi isbokser inni et skap, men det blir fryktelig rotete når man skal lete etter febermåler osv.

De ferdige medisinskapene en får kjøpt er jo alt for små, så det er uaktuelt.

Hvordan oppbevarer du medisiner o.l. samtidig som du har god oversikt og finner det du trenger raskt?

Sørg for å kaste medisin når kuren er over. øyedråper,nesedråper står i kjøleskapet. termometer i nattbordskuffen. Om det skulle være noe tabl de må ta, så står den boksen oppe på kjøleskapet.da husker man pillene hver dag. blir det noe igjen...hiv et med engang. plaster har jeg i nattbordskuffen og.

Skrevet

Nå har ikke vi så mye medisiner, men synes den gjennomsiktige boksen som jeg kjøpte på Ikea er veldig praktisk. Man kan sette inne skillevegger der man ønsker og dermed lage passende rom til alt fra plaster til salver. Du trenger sikkert flere enn bare en som meg, men den gjør i hvert fall at ting er litt mer oversiktlig og ikke minst tilgjengelig.

Skrevet

Ville bare minne om at det ikke er alle medisiner man skal kaste, noen, som f.eks. antibiotika skal leveres til apoteket for destruksjon.

Skrevet

Vi har ett medisinskap fra Ikea til medisiner, oppå den har vi en kurv med forbindingssaker.

Febermåler ligger ved stellebordet med Tempasept.

Flytende febernedsettende, hostesaft o.l. står i kjøleskapet.

Her i huset er det en astmatiker med x-antall sprayer, to barn og en relativt frisk mor. :ler:

Skrevet

Kanskje kjøpe et sånt stort skap med nøkkelhull i. Sånn at man kan låse skapet. Tror de finnes på ikea.

Skrevet

Vi var så heldige at vi arvet et gammelt medisinskap. Men tror de fortsatt er i salg? :klø:

Det har vi skrudd på innsiden av ei skapdør. I voksenhøyde (selv om vi ikke har noen barn).

Skapet har et hovedrom med tre hyller (der har vi medisinpakker), hyller på innsiden av selve døra og en liten hylle under (der har vi febermåler og plaster).

Ala denne har vi:

http://www.utstyrsbutikken.no/shop.asp?p=15129

Skrevet

Vi har det i en gammel verktøyskoffert med løs som står på badet :) I kofferten er det delt opp i små rom, praktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...