AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Hvordan lever du? Hva slags jobb har du? Hvor mye tjener du? Jeg ønsker å bli rik og jobber hardt for å klatre meg opp i stigen. Men i mellomtiden så lever jeg med en gjennomsnitt lønn på 500.000kr i året. jeg drømmer meg ofte at den dagen jeg tjener inn over 1 Mill så vil jeg leve litt i luksus. Kjøpe nybygg hus,ha ny bil,reise på fine ferier og kjøpe ting uten å se på prislappen. kan ikke de av dere som tjener veldig godt svare på hva dere unner dere når dere har så god råd? Har dere hushjelp/kokk osv? er veldig nyssgjerrig.. jeg vet penger er ikke alt men det er noe ! Har sett på Exit også og ser hva penger kan gjøre. Men jeg er bare nyssgjerrig.. Anonymkode: eb501...d98 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Nå er ikke akkurat en lønn på 1 mill nok til å leve luksuslivet på den måten du skisserer. 😊 Anonymkode: 525e5...6e2 34
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er ikke akkurat en lønn på 1 mill nok til å leve luksuslivet på den måten du skisserer. 😊 Anonymkode: 525e5...6e2 Nei det er derfor kanskje med de som har inntekt på over 1 mill kan fortelle Anonymkode: eb501...d98
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Både mannen og jeg tjener godt over 1 mill hver. Vi har et ganske dyrt hus og mye lån så det blir kanskje ikke så mye luksus som du tror😅 Anonymkode: ec88b...fc9 14
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Jeg har inntekt på flere millioner, lever som folk flest bortsett fra økonomiske bkymringer som mange har. Vi har gjeldfritt hus her hjemme, og hus i Spania. Kan hjelpe barn med leilighet, førerkort og bil. Det er ikke så glamorøst liv sånn ellers, kjøper mat og kan velge det vi ønkser uten å se på prisen, men vi bestiller sjeldent mat hjem eller spiser ute. Men som en over her sier, du kommer ikke langt med 1 million. Har hverken hushjelp eller kokk, har robotstøvsuger og robotklipper, ellers tar vi både hagearbeid og husarbeid selv. Og du må nok ha x antall millioner i året for å matche ønskene dine Anonymkode: d1675...ef5 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 Jeg eier egen bedrift og tjener 1,9 millioner i året, mannen tjener 1,3. Vi lever helt vanlige liv. Før korona reiste vi nok mer enn gjennomsnittet. Men hushjelp og kokk? Hva skal vi med det? 😅 Men klart, vi har friheter mange andre ikke har. For en måned siden kjøpte vi f.eks hytte til 5 millioner uten å trenge å ta opp lån. Har et helt vanlig hus på 220 kvadrat, men to ganske nye biler. Anonymkode: 89213...a2e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har inntekt på flere millioner, lever som folk flest bortsett fra økonomiske bkymringer som mange har. Vi har gjeldfritt hus her hjemme, og hus i Spania. Kan hjelpe barn med leilighet, førerkort og bil. Det er ikke så glamorøst liv sånn ellers, kjøper mat og kan velge det vi ønkser uten å se på prisen, men vi bestiller sjeldent mat hjem eller spiser ute. Men som en over her sier, du kommer ikke langt med 1 million. Har hverken hushjelp eller kokk, har robotstøvsuger og robotklipper, ellers tar vi både hagearbeid og husarbeid selv. Og du må nok ha x antall millioner i året for å matche ønskene dine Anonymkode: d1675...ef5 Allikevel forventes det at uføre skal kunne leve verdige liv på under 20.000 kr i måneden... Anonymkode: f5870...787 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 Tjener ikke så mye i lønn, men får inn mer gjennom overskudd og «spekulering». Jobber fullt begge to, tre barn i skolealder. Har brukt pengene til å betale ned hus-, hytte- og billån. Har romslig økonomi, men på langt nær noe luksusliv. De rundt der vi bor som har «luksusliv» har arvet mye penger. Anonymkode: 6812d...807 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Jeg er veldig interessert i og har alltid brukt mye tid på faget mitt. Det har den bieffekten at jeg har blitt meget dyktig og er svært godt betalt. Ulempen er at jeg har fått med meg relativt lite av livet utenfor. Jeg har ikke mye større forbruk enn det jeg hadde som student. Riktignok eier jeg eget hus og har en grei bil. Jeg har ingen stor glede av å bruke penger. Mine største gleder er faget mitt og å beveg meg ute i skogen og på fjellet. Det er ikke dyre fornøyelser. Siden jeg har lite bruk for penger selv har jeg overlatt de til et firma som driver med investeringer. Anonymkode: ddd11...569 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 Mannen tjener flere millioner. Vi lever helt vanlig, umulig å se på oss at vi har veldig mye. Ingen fin bil, ikke stort hus. Han liker ikke å sløse, men kan jo bare kjøpe det man trenger uten å være bekymret. DET er den eneste grunnen til at man bør strebe etter å tjene godt, slippe bekymringene. Anonymkode: 39a5c...ad1 6
Trøndere1 Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 Har man som samboende/ gifte til sammen et par mill så er det nok til å leve et gjeldfritt liv med hus hytte og biler, om man forvalter penger riktig noen år. Og man bør ikke ha noen økonomiske bekymringer. Men for å virkelig ha et liv langt unna vanlige lønnsmottagere så trenger man 4-5 mill i lønn. Å da trenger man denne lønnen noen sammenhengende år. Jeg kjenner noen slike. De er helt som oss andre. Jobber mere og En ting har jeg merket meg. De har alltid feriert her hjemme i Norge. Toppturer og opplevelser i hjemlandet står høyt i kurs hos disse. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Skrevet 11. juni 2021 Jeg tjener rett i underkant av 1 mill i grunnlønn, men får som regel 200.000-400.000 ekstra i bonus per år. I tillegg får jeg om ikke så lenge en liten eierandel, som gjør at jeg kan ta utbytte dersom selskapet har et bestemt overskudd. Da kommer nok inntekten min til å bli langt høyere. Arbeider som en av øverste lederne i et stort konsern med nærmere 4 milliard i omsetning. Har en master innen fagfeltet, i tillegg til noe utdanning innen ledelse. Det som er viktig å vite om slike type jobber er at det er mer som en livsstil. Jobben din følger deg uansett. Men har aldri fri, det er aldri en dag uten jobb. Enkelte uker kan det bli opp mot 50-60 arbeidstimer. Jeg har ofte hatt diskusjonen med meg selv om det virkelig er verdt det. Exit-typene er nok ikke helt der jeg er, de er langt rikere. Da snakker vi heller om bedriftseiere av selskap med høyt overskudd. Jeg har en helt ny arkitekttegnet villa med egen strandlinje og badebasseng, en helt ny volvo XC90, to hytter og vaskehjelp. Svært romslig økonomi, så kan stort sett kjøpe akkurat det jeg vil. Men så kan man jo legge inn refleksjoner rundt de materielle verdiene. Gir de noe form for lykke? Ikke noe særlig, jeg hadde nok vært like lykkelig med langt rimeligere bil, hus, ferier osv. Da jeg var yngre var jeg svært opptatt av status og det å bli rik. Nå har jeg oppnådd det og føler meg verken lykkeligere eller mer vellykket enn da jeg hadde langt mindre å rutte med. Det eneste som er bra er vel fraværet av økonomisk bekymring. Og joda, det er komfortabelt, men det er ikke selve meningen med livet. Det som gir lykke for min del er et godt ekteskap, god helse, friske og raske barn. Menneskene rundt meg, og ikke minst nok tid sammen med dem. Min knappeste ressurs er nettopp tid, så slike jobber har sin pris: tiden din. Anonymkode: 956d7...19b 11
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #13 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tjener rett i underkant av 1 mill i grunnlønn, men får som regel 200.000-400.000 ekstra i bonus per år. I tillegg får jeg om ikke så lenge en liten eierandel, som gjør at jeg kan ta utbytte dersom selskapet har et bestemt overskudd. Da kommer nok inntekten min til å bli langt høyere. Arbeider som en av øverste lederne i et stort konsern med nærmere 4 milliard i omsetning. Har en master innen fagfeltet, i tillegg til noe utdanning innen ledelse. Det som er viktig å vite om slike type jobber er at det er mer som en livsstil. Jobben din følger deg uansett. Men har aldri fri, det er aldri en dag uten jobb. Enkelte uker kan det bli opp mot 50-60 arbeidstimer. Jeg har ofte hatt diskusjonen med meg selv om det virkelig er verdt det. Exit-typene er nok ikke helt der jeg er, de er langt rikere. Da snakker vi heller om bedriftseiere av selskap med høyt overskudd. Jeg har en helt ny arkitekttegnet villa med egen strandlinje og badebasseng, en helt ny volvo XC90, to hytter og vaskehjelp. Svært romslig økonomi, så kan stort sett kjøpe akkurat det jeg vil. Men så kan man jo legge inn refleksjoner rundt de materielle verdiene. Gir de noe form for lykke? Ikke noe særlig, jeg hadde nok vært like lykkelig med langt rimeligere bil, hus, ferier osv. Da jeg var yngre var jeg svært opptatt av status og det å bli rik. Nå har jeg oppnådd det og føler meg verken lykkeligere eller mer vellykket enn da jeg hadde langt mindre å rutte med. Det eneste som er bra er vel fraværet av økonomisk bekymring. Og joda, det er komfortabelt, men det er ikke selve meningen med livet. Det som gir lykke for min del er et godt ekteskap, god helse, friske og raske barn. Menneskene rundt meg, og ikke minst nok tid sammen med dem. Min knappeste ressurs er nettopp tid, så slike jobber har sin pris: tiden din. Anonymkode: 956d7...19b Virker som du har begge bena plantet i jorda selv om du tjener bra! Det skal du ha for! Anonymkode: eb501...d98 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #14 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan lever du? Hva slags jobb har du? Hvor mye tjener du? Jeg ønsker å bli rik og jobber hardt for å klatre meg opp i stigen. Men i mellomtiden så lever jeg med en gjennomsnitt lønn på 500.000kr i året. jeg drømmer meg ofte at den dagen jeg tjener inn over 1 Mill så vil jeg leve litt i luksus. Kjøpe nybygg hus,ha ny bil,reise på fine ferier og kjøpe ting uten å se på prislappen. kan ikke de av dere som tjener veldig godt svare på hva dere unner dere når dere har så god råd? Har dere hushjelp/kokk osv? er veldig nyssgjerrig.. jeg vet penger er ikke alt men det er noe ! Har sett på Exit også og ser hva penger kan gjøre. Men jeg er bare nyssgjerrig.. Anonymkode: eb501...d98 Både jeg og mannen tjener rett over 1 million. Har helt vanlige ingeniør jobber og lever helt vanlige liv i en middels stor leilighet i Oslo. I dag har vi leid bil hos bilkollektivet for å kjøpe en brukt vaskemaskin på Finn.no Er generelt veldig fornøyd med livet :) Anonymkode: bbc90...acb 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #15 Skrevet 11. juni 2021 Tjener godt over millionen, samme gjør min mann. Har ikke noen annen livsstil enn andre, men liker ikke å sløse heller. Eneste som er greit er at vi ikke har noen økonomiske bekymringer, kan bruke mye på ferie om vi ønsker og etterhvert hjelpe barna inn på boligmarkedet. Anonymkode: f665c...c2d 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #16 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan lever du? Hva slags jobb har du? Hvor mye tjener du? Jeg ønsker å bli rik og jobber hardt for å klatre meg opp i stigen. Men i mellomtiden så lever jeg med en gjennomsnitt lønn på 500.000kr i året. jeg drømmer meg ofte at den dagen jeg tjener inn over 1 Mill så vil jeg leve litt i luksus. Kjøpe nybygg hus,ha ny bil,reise på fine ferier og kjøpe ting uten å se på prislappen. kan ikke de av dere som tjener veldig godt svare på hva dere unner dere når dere har så god råd? Har dere hushjelp/kokk osv? er veldig nyssgjerrig.. jeg vet penger er ikke alt men det er noe ! Har sett på Exit også og ser hva penger kan gjøre. Men jeg er bare nyssgjerrig.. Anonymkode: eb501...d98 Jeg har inntekt på 1,2,men lever på ingen måte noe luksusliv...det mest behagelige er jo at en alltid har penger til regningene, og fortsatt har råd til å gå ut å spise og drikke. Om du skal leve et luksusliv med slik inntekt henger ikke alltid helt sammen, det kreves at en jobber mye for en høy inntekt.Husk at de fleste husholdninger har jo over en mill i inntekt tilsammen,men ingen har noe luksus av den grunn. Sammen med min kones inntekt er vi på ca.1,7....men lever nok ingen luksusliv,vi bare jobber mye. Anonymkode: 02d47...11c 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #17 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Allikevel forventes det at uføre skal kunne leve verdige liv på under 20.000 kr i måneden... Anonymkode: f5870...787 Ja,og slik skal det være......de som jobber mye,skal ha betalt for det,de som ikke yter kan faktisk ikke regne med å ha råd til sydenferie og ny bil når det passer dem. Anonymkode: 02d47...11c 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #18 Skrevet 11. juni 2021 Vi er samboere som begge har rundt 1 million hver i inntekt. Jeg føler ikke vi er rike i hverdagen, vi har enebolig i Oslo til rundt 14 mill, men ditto høyt lån og høye månedlige utgifter. Nå er ikke dette så spesielt i vår alder i vår omgangskrets (slutten av trettiåra), hvor de fleste har høyere akademisk utdannelse og gode jobber. Det som er behagelig er at vi (før corona) hadde mulighet til å reise uten at det gikk på bekostning av andre ting, og vi kan gå ut og spise når vi vil. Generelt sett har vi ikke noen økonomiske bekymringer akkurat nå, men det ligger jo litt i bakhodet at vi har lagt opp til en livsstil som krever at vi har såpass høy lønn begge to. Det begrenser muligheten for å bytte jobb for eksempel. Men vi vet vi er utrolig privilegerte og tar ingenting for gitt. Anonymkode: bfe56...426
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #19 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja,og slik skal det være......de som jobber mye,skal ha betalt for det,de som ikke yter kan faktisk ikke regne med å ha råd til sydenferie og ny bil når det passer dem. Anonymkode: 02d47...11c Sydenferie og ny bil.... handler om å ha penger nok til å betale husleie og strøm og mat og medisiner... Anonymkode: f5870...787 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #20 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sydenferie og ny bil.... handler om å ha penger nok til å betale husleie og strøm og mat og medisiner... Anonymkode: f5870...787 Det er derfor det er anbefalt med uføreforsikring. Man ma ta litt ansvar selv også. Alle burde tegne uføreforsikring. Da er man sikret bedre økonomi ved uførhet. Og det er ikke en ny anbefaling akkurat. Til og med besteforeldrene mine hadde det. Anonymkode: ed94f...bcd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå