AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Har fått opp maaaange bilder herifra på diverse fb sider siste ukene, ser fantastisk ut! Forstår det slik at man ikke kan kjøre helt frem men må gå noen kilometer, noen som vet om det er rullestolvennlig? Grus/asfalt, oppoverbakker? Andre steder i nærheten man kan besøke med rullestol? Feks Vøringfossen eller baroniet i rosendal? Anonymkode: 042c6...1a2
Honey Dew Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har fått opp maaaange bilder herifra på diverse fb sider siste ukene, ser fantastisk ut! Forstår det slik at man ikke kan kjøre helt frem men må gå noen kilometer, noen som vet om det er rullestolvennlig? Grus/asfalt, oppoverbakker? Andre steder i nærheten man kan besøke med rullestol? Feks Vøringfossen eller baroniet i rosendal? Anonymkode: 042c6...1a2 Baroniet går helt fint å besøke. Fine gruslagte veier. Perfekt for rullestol. Steinparken i Rosendal er også verdt et besøk. Ta en tlf til Turistinformasjonen, så får du vite mer. https://www.visitsunnhordland.no/praktisk-informasjon/kvinnherad-turistinformasjon-rosendal-p942353 Endret 11. juni 2021 av Honey Dew
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 Det går helt fint å trille barnevogn til bondhusvannet. Jeg kjenner ikke til rullestoler noe særlig, men har man en som takler grus bør det gå fint. Anonymkode: 8a467...c65
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Til bondhusvannet er det nok mulig med rullestol. Noen få steder er det litt mer steinete. Men er jo litt slakt oppover, så elektrisk rullestol med terrenghjul er nok best. Er nok ikke mulig å komme seg helt rundt. Masse steiner som ikke er av singelstørrelse for å si det slik. Anonymkode: 9a33f...fad
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Vøringsfossens utsiktspunkt er tilgjengelig for rullestolbrukere. Anonymkode: 1febf...121
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vøringsfossens utsiktspunkt er tilgjengelig for rullestolbrukere. Anonymkode: 1febf...121 Hvor er utkikkspunktet? Også over den nye broa, eller er det trapper? Anonymkode: 042c6...1a2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor er utkikkspunktet? Også over den nye broa, eller er det trapper? Anonymkode: 042c6...1a2 Rett foran Fossli hotell. Den nye brua har jeg ikke vært på, men dersom sen består av trapper er den nok ikke tilgjengelig for rullestolbrukere. Anonymkode: 1febf...121
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 Den nye brua over Vøringsfossen består bare av trappetrinn, så den er nok ikke mulig for rullestolbrukere (den ene delen er også delt inn i to smalere deler, så ville nok heller ikke fått plass til en rullestol). Men selve utkikkspunktet med Fossli hotell fungerer veldig fint for rullestolbrukere vil jeg tro. Synes å huske at det var ramper der man kunne kjøre på osv. Jeg så folk kjøre med rullestol opp til Bondhusvatnet men det er ganske grusete/sandete vei med litt helning, så bør nok være en rullestol som er egnet for slikt. Baroniet bør gå helt fint med rullestol. Det er en egen parkering for rullestolbrukere helt oppe med inngangen til parken. Andre må parkere et stykke lenger nede. Anonymkode: 4a3ba...d7b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den nye brua over Vøringsfossen består bare av trappetrinn, så den er nok ikke mulig for rullestolbrukere (den ene delen er også delt inn i to smalere deler, så ville nok heller ikke fått plass til en rullestol). Men selve utkikkspunktet med Fossli hotell fungerer veldig fint for rullestolbrukere vil jeg tro. Synes å huske at det var ramper der man kunne kjøre på osv. Jeg så folk kjøre med rullestol opp til Bondhusvatnet men det er ganske grusete/sandete vei med litt helning, så bør nok være en rullestol som er egnet for slikt. Baroniet bør gå helt fint med rullestol. Det er en egen parkering for rullestolbrukere helt oppe med inngangen til parken. Andre må parkere et stykke lenger nede. Anonymkode: 4a3ba...d7b Tusen takk for utfyllende svar! Da tror jeg at jeg skal prøve meg på alle 3, er jo relativt nært hverandre! Kom gjerne med flere forslag i samme området, kommer fra Haugalandet 😀 Anonymkode: 042c6...1a2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for utfyllende svar! Da tror jeg at jeg skal prøve meg på alle 3, er jo relativt nært hverandre! Kom gjerne med flere forslag i samme området, kommer fra Haugalandet 😀 Anonymkode: 042c6...1a2 Langfoss ved Åkrafjorden, og Låtefoss rett før Odda. Anbefaler en liten pit-stop ved Åkrafjordtunet, mye god lokalmat blant annet. Anonymkode: 1febf...121 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå