Sania Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Jeg har søkt på sykepleie studiet nå til høsten. Lurer på om det er mulig å kombinere å jobbe i barnehage vedsiden studiet. Hvor mye jobbet dere som studerte sykepleie. Hvor mange dager i uka?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Kommer an på hvor god du er på å studere. Har du en god teknikk som gjør at du kan bruke færre timer på å lære deg stoffet så kan du så klart jobbe en del. Ei jeg kjenner har kombinert sykepleierstudiet med jobb OG personlig trener utdannelse, hu har hatt det ganske travelt, men det gikk. Anonymkode: c6fd4...46e 1
Celaeno Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 Kommer nok an på hvor godt du klarer å strukturere skolearbeidet ditt. Opplegget er nok litt forskjellig fra skole til skole, men min er erfaring er at det var "lettest" å finne tid til å jobbe 2 og 3 året og da hovedsakelig i helger og ferier 😊 Først året er MYE teori og krever en god del selvstudier for å komme gjennom alt. Jeg fikk ikke til å prioritere mye jobb dette året. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Er det ikke enklere å ta på seg jobb på et sykehjem eller noe? Da får man både prøvd seg ut i relevant bransje, og man kan jobbe kveld/natt/helg så man slipper å få fravær fra undervisningen (hvordan er det med obligatoriske oppmøter nå, forresten?). Anonymkode: 898d8...469 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Jeg jobbet hver tredje helg, ferier, sommer og innimellom en ekstravakt som i ukedagen primært var seinvakt. Det var mer enn nok, spesielt når du har praksis er det vanskelig å jobbe noe særlig utenom. Å jobbe på dagtid kan du nesten bare glemme, da er det mye undervisning, gruppearbeid, øvingspost o.l. Anonymkode: dbfbb...eed 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 Jeg jobber hver tredje helg og hver ferie, og kan gjerne jobbe en til to ekstravakter ellers i uken - dette er når jeg ikke er i praksis. Når man er i praksis synes jeg personlig at det er mer enn nok med hver tredje helg. Anonymkode: 5410f...02b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 Vil anbefale deg å få deg jobb på sykehjem/sykehus så du kan jobbe kveldsvakter og i helger, og i tillegg få relevant arbeidserfaring. Jeg er akkurat ferdig med andreåret og har ikke hatt kapasitet til å jobbe ved siden av, men de fleste medstudentene mine jobber hver 3.helg og kanskje 1-2 ekstravakter i uka, og ellers i ferier og helligdager. Anonymkode: 06ac5...830 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 Det er nok ganske så vanskelig å kombinere med dagjobb. Jeg jobbet annenhver helg og alle ferier. Noen senvakter da jeg ikke hadde praksis. Under praksisperioder så var det altfor mye med helgen jeg hadde også. Anonymkode: a8ac7...222 1
Mamacita83 Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Jeg jobbet kvelder og helger. Umulig å kombinere med dagjobb. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 Umulig å kombinere fulltidsstudie med dagjobb. Deltid ville gått. Ville også anbefalt deg å heller jobbe med noe relevant iht utdanningen din, ikke i bhg. Jeg jobber hver 3. helg, ferier og ellers ekstra innimellom på ettermiddag/kveld. Anonymkode: 6bc7c...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 Jeg har også søkt sykepleie nå til høsten 😊og har fått en liten stilling på sykehuset her jeg bor, er superspent🤩 lurer også på hvor mye jeg kommer til å klare å jobbe ved siden av. Anonymkode: f09c6...072 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Jeg jobbet hver tredje helg i studentstilling på sykehuset alle tre årene. Jobbet mye ekstra det første halvåret fordi jeg var så usikker på om jeg skulle klare meg økonomisk mtp huslån, billån, regninger etc. Etter hvert forsto jeg at det gikk fint å kun jobbe hver tredje helg og ikke så mye ekstra enn 1-2 i mnd for at det skulle gå rundt i tillegg til studielån og stipend. Man har mye igjen for å jobbe innen den bransjen man utdanner seg til i løpet av studiet. Anonymkode: 1ac9b...e24 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Sania skrev (På 11.6.2021 den 14.03): Jeg har søkt på sykepleie studiet nå til høsten. Lurer på om det er mulig å kombinere å jobbe i barnehage vedsiden studiet. Hvor mye jobbet dere som studerte sykepleie. Hvor mange dager i uka? Jobbet 3dje hver helg. Hadde ikke sjans til mer grunnet arbeidsmengden og obligatorisk undervisning. Dagjobbing kan du bare glemme. Anonymkode: 4d3de...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Jobber hver 3 helg, da går jeg vakter på 12,5 time. Har i tillegg barn, hus og alt som følger med. Det er hardt, og man må lese mye utenom undervisning og obligatorisk. Men er du interessert for faget så går det fint du kan jo ta jobb som ringevikar f.eks. Så har du muligheten til å si nei om du ikke orker. Det er ikke problem å få jobbet nok hvertfall. Anonymkode: b204a...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå