Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble henvist av fastlegen i februar, og kom endelig til, på offentlig gynekologisk poliklinikk igår.

Fikk egentlig komme til i april, men da avlyste de timen. Jeg ville unngå privat, men ser ut til at jeg må privat likevel.

Jeg er 39, og har prøvd i 11 mnd.

Først må jeg si, det er bare en utblåsning egentlig, for jeg ble både skuffet, forbanna og irritert. Føler det offentlige systemet har stjelt 5 mnd unødvendig ventetid.

Jeg kom meg egentlig dit igår, etter å ha ventet i flere mnd, og når jeg først er der, har jeg mange spm, feks ang alder, fertilitet, videre oppfølging osv.

Mennesket jeg kom til var svært respektløst og snakket i munnen på meg da jeg skulle si noe, sur og tverr, og så ut som hun ville ha meg ut derfra ca 10 sekund etter jeg kom. Ikke hei, ingenting. Og ikke nok med det, denne kvinnen snakket 1/3 norsk, og kom med enstavelses-setninger, og jeg forsto ikke halvparten av hva hun sa. Hun sjekket livmor på ultralyd, uten å si et ord, jeg fikk heller ikke se skjermen. Jeg spurte og hun sa "snakke ettepå" til alt jeg sa.

"Ettepå" sa hun at alt bra, prøve ett år. Jeg prøvde å si at jeg er over 35 og fikk beskjed om å søke hjelp etter 6 mnd, men hun nærmest ropte til meg "ett år. Prøve ett år!" 

Og da gjorde hun tehn til at jeg skulle forlate rommet, og hun begynte å skifte papir på gynekolog-stolen, og var ikke interessert i å si et ord til.

? Hva faen. 

Fastlegen mener offentlige helsetjenester er mye bedre enn private, og at hun hadde valgt offentlig hver gang om hun kunne velge.

Vel, jeg er dypt skuffet og veldig klar for privat.

Dette var i Haugesund, bare for og advare resten..

Anonymkode: 03de4...bf1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler hausken! Kort ventetid, og skikkelig hjelp. Hilsen Haugesunder😉

Anonymkode: 5b537...6a8

AnonymBruker
Skrevet

😨 Så trist at du hadde en sånn opplevelse! Jeg ville ha klaget, kanskje... Eller ville jeg bare gått privat så snart som mulig, for å spare tid og krefter. 

Ikke så mye å si her, men vil bare gi deg en klem ❤️ Håper at du får hjelp fra en forståelsesfull lege snart!

Anonymkode: 4980c...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid privat gynekolog når jeg skal mer enn å bare ta celleprøve eller det er noe som klør/er sårt. 

Har opplevd samme som ts, at de tydeligvis ikke har tid til å snakke ordentlig med pasient om det mest private og intime vi har. 

Hos privat har jeg fått 45 min som brukes til undersøkelse, snakke om det jeg trenger og spørsmål om jeg ønsker flere barn og en samtale om eventuelle utfordringer rundt dette. De tar seg tid til å skape en trygg ramme for en litt ubehagelig samtale. Er verdt å betale 2000 kr. 

Anonymkode: 54e55...24b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anbefaler hausken! Kort ventetid, og skikkelig hjelp. Hilsen Haugesunder😉

Anonymkode: 5b537...6a8

Notert. Jeg skal til time privat allerede neste uke når jeg har sjekket opp hvem som jobber hvor. Mulig jeg velger volvat i Bergen.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😨 Så trist at du hadde en sånn opplevelse! Jeg ville ha klaget, kanskje... Eller ville jeg bare gått privat så snart som mulig, for å spare tid og krefter. 

Ikke så mye å si her, men vil bare gi deg en klem ❤️ Håper at du får hjelp fra en forståelsesfull lege snart!

Anonymkode: 4980c...e81

Tusen takk for klem ❤ er svært frustrerende å havne hos en sånn når man har grugledet seg til timen, for endelig å tørre å tenke at det forhåpentligvis blir baby snart.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker alltid privat gynekolog når jeg skal mer enn å bare ta celleprøve eller det er noe som klør/er sårt. 

Har opplevd samme som ts, at de tydeligvis ikke har tid til å snakke ordentlig med pasient om det mest private og intime vi har. 

Hos privat har jeg fått 45 min som brukes til undersøkelse, snakke om det jeg trenger og spørsmål om jeg ønsker flere barn og en samtale om eventuelle utfordringer rundt dette. De tar seg tid til å skape en trygg ramme for en litt ubehagelig samtale. Er verdt å betale 2000 kr. 

Anonymkode: 54e55...24b

Verken tid eller ork virket det som. Skjønner heller ikke hvorfor det ansettes folk som ikke klarer å kommunisere. Hadde hun vært min ansatt hadde hun blitt sparket på dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Notert. Jeg skal til time privat allerede neste uke når jeg har sjekket opp hvem som jobber hvor. Mulig jeg velger volvat i Bergen.

Tusen takk for klem ❤ er svært frustrerende å havne hos en sånn når man har grugledet seg til timen, for endelig å tørre å tenke at det forhåpentligvis blir baby snart.

Verken tid eller ork virket det som. Skjønner heller ikke hvorfor det ansettes folk som ikke klarer å kommunisere. Hadde hun vært min ansatt hadde hun blitt sparket på dagen.

...sier vel kanskje mest om hvor vanskelig det er å rekruttere spesialister mange steder... 

Anonymkode: 760ad...9df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...