Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ss

Endret av Billie.In.Disguise
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alt du skriver høres veldig rart ut. 

Ikke bare svigermoren din, men også samboeren din og forholdet deres. 

Anonymkode: ecf87...8d5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes alt du skriver høres veldig rart ut. 

Ikke bare svigermoren din, men også samboeren din og forholdet deres. 

Anonymkode: ecf87...8d5

Kan du utype? Jeg forklarte meg kanskje litt dårlig i et forsøk på å være kortfattet

AnonymBruker
Skrevet

Skriv gjerne et mer detaljert innlegg, så kan vi som vil lese det. Tror dette trenger litt mer info.

Anonymkode: 2a2b1...d1a

Skrevet

Tror du må si til mannen din at du ikke vil gi opp på dere to. At du vil ha han. 

Og så trygge han, mtp hans angst. Si til svigermor det samme. 

Mulig hun har noe hun sliter med og. Dette er ikke vanlig oppførsel. Noe psykisk som går i hans familie?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han faktisk slo opp er det nok det han egentlig vil. Ingen kan snakkes til slik om de virkelig ikke vil det. 

Anonymkode: 71c5f...8bc

• Liker 1
Skrevet
Billie.In.Disguise skrev (6 timer siden):

Forhistorie: Tidligere har svigermor bedt med slå opp med min nå samboer da han hadde litt "panikkangst:" Dette har han fra tid til annen. Når det blir for mye kan han bli svært fortvilet og vil gi opp alt og alle.

Nå bor vi sammen og et tilfelle inntraff. Vi hadde ikke vært så mye sammen ukene før, og mer gått oppi hverandre når vi begge var hjemme. I tillegg har han opplevd mye sykdom i familien. Han bestemte seg derfor for å sove på sofa hos svigers for å få litt luft.

Vi ble enige om at dette skulle vare en uke. Høres det normalt ut?

Det gikk helt greit og når han kom hjem var ting litt bedre. Men etter et par dager kom jeg hjem en kveld. Da satte han seg ned ved spisebordet og slo opp med meg. Dette var et sjokk for meg og ordene var veldig "fabrikkerte." Tydelig at han har blitt fortalt hva han skal gjøre og hvordan. Det endte opp med at det ikke var over og dagen etter var alt som før. Det var jo ikke det han ville egentlig...

Siden har alt vært bra og vi er enda sammen. Dette er flere uker siden. MEN svigermor som vanligvis henger over meg har ikke gitt lyd fra seg. Jeg blir ikke invitert med i middag eller selskaper. Har ikke fått bursdagssgave og ting hun hadde bestilt for meg er avbestilt uten at jeg har fått beskjed.... det er som om hun venter på at vi skal slå opp og ikke orker bygge på en relasjon hun "vet" vil ta slutt.

Nå føler jeg meg ikke velkommer og vet ikke hvordan jeg skal reagere neste gang jeg ser noen i min svigerfamilie..... det har skapt et stort hull i vår relasjon. Jeg har overhode ingen planer om å avslutte noe som helst med min samboer.....

Det kan også hende jeg overtenker dette... at hun bare er travel.... men jeg tørr ikke plukke opp telefonen

Hva tenker dere når jeg forteller om denne situasjonen?

Jeg ville slått på tråden og spurt om hvorfor planer ble avlyst og hvorfor du ikke er invitert til familiesammenkomster etc. Vis henne at du syntes det er merkelig. Spør henne om det er noe som har skjedd. Hvis hun virker normal, inviter hun til middag. Eller egentlig, du kan ringe å si «Hei! Du nå er det lenge siden vi har sett hverandre. Har du lyst til å komme på middag?» 

Når dere ser hverandre vil du nok merke om du overtenker eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Billie.In.Disguise skrev (7 timer siden):

Forhistorie: Tidligere har svigermor bedt med slå opp med min nå samboer da han hadde litt "panikkangst:" Dette har han fra tid til annen. Når det blir for mye kan han bli svært fortvilet og vil gi opp alt og alle.

Nå bor vi sammen og et tilfelle inntraff. Vi hadde ikke vært så mye sammen ukene før, og mer gått oppi hverandre når vi begge var hjemme. I tillegg har han opplevd mye sykdom i familien. Han bestemte seg derfor for å sove på sofa hos svigers for å få litt luft.

Vi ble enige om at dette skulle vare en uke. Høres det normalt ut?

Det gikk helt greit og når han kom hjem var ting litt bedre. Men etter et par dager kom jeg hjem en kveld. Da satte han seg ned ved spisebordet og slo opp med meg. Dette var et sjokk for meg og ordene var veldig "fabrikkerte." Tydelig at han har blitt fortalt hva han skal gjøre og hvordan. Det endte opp med at det ikke var over og dagen etter var alt som før. Det var jo ikke det han ville egentlig...

Siden har alt vært bra og vi er enda sammen. Dette er flere uker siden. MEN svigermor som vanligvis henger over meg har ikke gitt lyd fra seg. Jeg blir ikke invitert med i middag eller selskaper. Har ikke fått bursdagssgave og ting hun hadde bestilt for meg er avbestilt uten at jeg har fått beskjed.... det er som om hun venter på at vi skal slå opp og ikke orker bygge på en relasjon hun "vet" vil ta slutt.

Nå føler jeg meg ikke velkommer og vet ikke hvordan jeg skal reagere neste gang jeg ser noen i min svigerfamilie..... det har skapt et stort hull i vår relasjon. Jeg har overhode ingen planer om å avslutte noe som helst med min samboer.....

Det kan også hende jeg overtenker dette... at hun bare er travel.... men jeg tørr ikke plukke opp telefonen

Hva tenker dere når jeg forteller om denne situasjonen?

Vær glad du slipper synet av svigermor. Det er ihvertfall jeg. 

Anonymkode: 22bd0...d45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver jo, ts, en klassisk dysfunksjonell familie. Din samboer har psykiske problemer, det samme har hans mor. Det viktigste du kan gjøre er å sørge for å ikke få barn med han sånn at du forårsaker 3. generasjon dysfunksjonell. 

og til neste gang du finner en mann du tenker er ok, husk dette: Man dikterer ikke sine barn etter at de er myndige om man fungerer psykisk. Og man lar seg ikke diktere av sine foreldre om man fungerer psykisk. Så dikterer foreldre sine voksne barn er begge parter  så lite fungerende i hverdagen at de ikke egner seg som partnere.

Anonymkode: f35f9...32d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg kutte ut alle disse menneskene, så gå videre i livet.

Livet er så kort, ikke kast bort tiden din på feil mennesker.

Anonymkode: 27eb0...6d1

• Liker 1
Skrevet

Det er din samboers ansvar å rydde opp i dette!!!! Han har bidratt til kaoset ved å gå bak din rygg. Hvis han ikke rydder opp i dette, hvordan kan du stole på han i fremtiden? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...