Mhmjadda Skrevet 11. juni 2021 #1 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg har et rom med tapet med litt struktur jeg har lyst til å male (vi skal bygge om innen et år eller to, så orker ikke sparkle). Er det noen som har prøvd å male over tapet med vanlig kalkmaling? Det gjør ikke noe at strukturen "blør" gjennom. Og som har malt over kalkmaling i vanlig maling? (Finner ingen farger jeg er helt fornøyd med i kalkmaling) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 11. juni 2021 #2 Del Skrevet 11. juni 2021 Tror ikke det blir fint. Her har du eksempel på en som har prøvd: https://byggebolig.no/farge-tapet-og-maling-(inne)/lady-minerals-pa-malt-glassfiber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakserosa Skrevet 11. juni 2021 #3 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg har gjort det, men riktignok på en delvis overmalt papirtapet fra 50-tallet som satt bom fast etter at jeg først hadde fjernet en glassfibertapet og en eller to andre tapetlag under. Syns resultatet ble bra, men har aldri malt kalkmaling på annet type underlag så kan ikke sammenligne. Dette var heller ikke en tapet med struktur, men det var forsåvidt en del ujevnheter i veggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Del Skrevet 11. juni 2021 MiaHI skrev (36 minutter siden): Tror ikke det blir fint. Her har du eksempel på en som har prøvd: https://byggebolig.no/farge-tapet-og-maling-(inne)/lady-minerals-pa-malt-glassfiber Det nederste bildet var ikke så ille 🙈 har så veldig lite lyst til å sparkle... Anonymkode: 37387...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 11. juni 2021 #5 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det nederste bildet var ikke så ille 🙈 har så veldig lite lyst til å sparkle... Anonymkode: 37387...b8a Virker som det siste bilde er etter 4 strøk. De to første er etter 2. Jo flere strøk, jo mindre synlig er strukturen i tapeten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 12. juni 2021 #6 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det nederste bildet var ikke så ille 🙈 har så veldig lite lyst til å sparkle... Anonymkode: 37387...b8a Jeg malte med kalkmaling. Ett strøk grunning, to strøk kalk. Hos meg var struktur i tapet mye mindre synlig enn på det bildet. Og har nå malt over med vanlig maling igjen. Ser at strukturen er mer synlig nå enn da keg hadde kalkmaling. Maler du over kalkmaling så mister du absolutt all kalk-effekt og ender opp med en helt vanlig malt vegg. Det krevde tre strøk vanlig maling for å dekke over kalkmalingen. Men hva mener du med at du ikke finner farge du liker? Kalkmaling kan jo blandes til utallige farger som all annen maling 🤷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå