AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Noen som har vært å undersøkt nese/hals med sånn skopi? Slange som går ned men ikke samme do gastroskopi. Er det veldig ubehagelig eller vondt? Synes bare korona test er veldig angst. Anonymkode: cfdb7...ea3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Ikke vondt vil jeg si, men ja, ganske ubehagelig. Om man brekker seg lett og ikke klarer slappe av så ville jeg spurt om litt beroligende Er fort gjort! Dette vil gå bra Anonymkode: 01e7d...b20
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke vondt vil jeg si, men ja, ganske ubehagelig. Om man brekker seg lett og ikke klarer slappe av så ville jeg spurt om litt beroligende Er fort gjort! Dette vil gå bra Anonymkode: 01e7d...b20 Ånei...Er det som gastroskopi?? Like ubehagelig? Det er heller ikke vondt men ubehagelig og noe av det verste som finnes. Takk for svar Anonymkode: cfdb7...ea3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ånei...Er det som gastroskopi?? Like ubehagelig? Det er heller ikke vondt men ubehagelig og noe av det verste som finnes. Takk for svar Anonymkode: cfdb7...ea3 Spørs om du skal undersøke bare nesa eller innover, da. De skal ikke ned i halsen din. Dette googlet jeg for å få med korrekte detaljer, for jeg husker ikke alt og jeg hadde tatt min dose vival, og jeg veit jo ikke helt hva du trenger å undersøke. Du kan se videoer på youtube av undersøkelsen vil jeg tro ☺️ Rhinoskopi er undersøkelse av nesen ved hjelp av et instrument. Med tradisjonell metodikk undersøker man den fremre delen av nesen ved hjelp av et nesespekulum) og den bakre delen ved hjelp av et lite speil som man fører gjennom munnhulen til svelget. For å få plassert speilet i riktig posisjon bak området ved drøvelen, klemmer man tungen ned med en spatel. I begge tilfeller er lyskilden en pannelampe festet til undersøkeren. En mer moderne metode er å bruke et fiberoptisk instrument, stivt eller fleksibelt, hvor lyskilden er innebygd. De stive instrumentene er vinklet fra 0 til 70 grader slik at man for eksempel kan inspisere utførselsgangene for bihulene. Undersøkelsen blir gjort etter at man har gitt pasienten lokalbedøvelse kombinert med et slimhinneavsvellende medikament, slik at plassforholdene i nesen blir gode. Anonymkode: 01e7d...b20
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørs om du skal undersøke bare nesa eller innover, da. De skal ikke ned i halsen din. Dette googlet jeg for å få med korrekte detaljer, for jeg husker ikke alt og jeg hadde tatt min dose vival, og jeg veit jo ikke helt hva du trenger å undersøke. Du kan se videoer på youtube av undersøkelsen vil jeg tro ☺️ Rhinoskopi er undersøkelse av nesen ved hjelp av et instrument. Med tradisjonell metodikk undersøker man den fremre delen av nesen ved hjelp av et nesespekulum) og den bakre delen ved hjelp av et lite speil som man fører gjennom munnhulen til svelget. For å få plassert speilet i riktig posisjon bak området ved drøvelen, klemmer man tungen ned med en spatel. I begge tilfeller er lyskilden en pannelampe festet til undersøkeren. En mer moderne metode er å bruke et fiberoptisk instrument, stivt eller fleksibelt, hvor lyskilden er innebygd. De stive instrumentene er vinklet fra 0 til 70 grader slik at man for eksempel kan inspisere utførselsgangene for bihulene. Undersøkelsen blir gjort etter at man har gitt pasienten lokalbedøvelse kombinert med et slimhinneavsvellende medikament, slik at plassforholdene i nesen blir gode. Anonymkode: 01e7d...b20 Høres forferdelig ut...Legen min sa halsen eller nesen. Skal undersøke ift tett øre og nese. Forkjølels symptomer uten forkjølelse eller allergi... Anonymkode: cfdb7...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå