Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt drømmevognen fra Emmaljunga, brukt men er som ny.

Men hvilket tilbehør er kjekt å ha til vogn? 

Har kommet på kopp/flaske holder,  men har du tips om andre ting? 

Anonymkode: c5b06...6a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kroker fra tinkafu, sånn du fester med borrelås. Genialt til handleposer. 

Og solskjerm eller parasoll. 

Anonymkode: 6aa52...d81

• Liker 2
Gjest 96erjente
Skrevet

Kroker til å henge poser/stelleveske på. Har både åpne og med «lås», og liker best de åpne krokene. Lettere å få ting av- og på😄

Underlag til å ha i bag og sittedel synes jeg og er veldig kjekt. Mye lettere å ta ut den og vaske enn å vaske vogna hvis uhellet er ute. Fikk smertelig erfare den i formiddag. Hadde for en gangs skyld ikke underlag i vogna og ungen satte ny personlig rekord i sprutgulping…

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en Britax Smile, ikke Emmaljunga, men det beste vogntilbehøret vi kjøpte var en "organizer" til å henge på styret. Med flaskeholder, flere lommer og et lukkbart rom. Den fungerer som koppholder for oss, men ellers hadde jeg absolutt skaffet det separat. Har aldri kjent behov for å henge handleposer eller stelleveske fra styret, de legger jeg i kurven under, men kjekt med en mindre "veske" på styret for å ha mindre ting lett tilgjengelig. 

Vi brukte lammeskinn som underlag i vogna, og gulpekluter under hodet. Regntrekk er et must, og myggnetting om baby sover ute i vogna om sommeren. Vognpose etterhvert når det blir kaldere, men trengs ikke om sommeren. 

Anonymkode: f9c1d...edb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ett barn 

Anonymkode: 15db3...beb

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger myggnett og regnfrakk om det ikke følger med.

Myggnett skal alltid være over vogna når baby sover ute, for at ikke katter, fugler, veps eller andre dyr skal komme seg inn og potensielt skade baby.

Emmajunga har vel heller ikke innebygde seler, så det trenger du etterhvert. 

Anonymkode: 1d4ad...a47

Gjest 96erjente
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Myggnett skal alltid være over vogna når baby sover ute, for at ikke katter, fugler, veps eller andre dyr skal komme seg inn og potensielt skade baby.

Emmaljunga har da seler??

AnonymBruker
Skrevet

Myggnett, regntrekk, organizer, stellebag eller sekk, kroker til å henge fra deg handleposer eller stellebaggen, ekstra solskjerm (tinkafu sin er super fin) også har jeg skaffet underlag til å legge på gulvet inne som vognen kan stå på. Slipper da å dra inn søle når regnet kommer! 

Anonymkode: 4ddd2...b8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ett barn 

Anonymkode: 15db3...beb

Ikke to? Eller tre?

Anonymkode: 09240...a11

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Emmaljunga har så absolutt seler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Refleksbånd! Mørke vogner er nesten umulige å se når det er skumt og mørkt ute. Vår vogn har refleks på alle kanter av understellet, og sånne billige lys som festes med strikk foran og bak. 

Anonymkode: b2320...888

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte «førstehjelpsskrin» som er til vogn :) greit å ha

Anonymkode: 10687...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Håndleddsreim er greit å ha hvis du bor et sted med mye bratte bakker, spesielt om vinteren.

Anonymkode: 8f38f...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Refleks og håndleddsreim var ting jeg ikke trodde jeg kom til å trenge, som viste seg å være utrolig godt å ha ! 😀

Og emmaljunga har seler🙄 men det har du vel greid å se selv ts 😂 har du en nyere modell vogn har du igså innebygd myggnett og solskjerming i kalesjen :)

Anonymkode: 96d4f...acb

Skrevet

Litt avhengig av hvilken modell du har, men hvis du har en nxt90 og bor på et sted med masse snø vil jeg anbefale quadKit. Da får du store, faste hjul foran som er på linje med de bak, mye lettere å trille om vinteren 😊

Jeg hadde god bruk for en minimizer fra easygrow når ungen skulle sitte, det støtter godt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Mange gode tips allerede, etter å ha gjort meg noen erfaringer så ser min liste slik ut nå til neste: 

- gulpekluter under hodet i bagen 

- solskjerm fra tinkafu (parasoll funker ikke like bra)

- kroker til å ha på håntaket

- buggybag fra tinkafu (har noe mindre nå, men kommer til å kjøpe den)

- regntrekk fra tinkafu (har både det og emmaljunga sitt, foretrekker tinkafu pga skjermen og mer luft inn i vogna)

- håndleddsrem m/refleks

- refleksbånd til bagen og klistrereflekser til understellet

- minimizer til sportsdelen (har ikke testet den i bagen)

- airinlay til sportsdelen om sommeren (anbefaler den til bilstolen også forresten)

Jeg har blitt veldig glad i tinkafu sine produkter, og syns det er fint å kunne støtte opp om et norsk merke samtidig. Easygrow har også en del fine produkter.

Anonymkode: a059c...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...