AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg har boliglån hos Husbanken, og ønsker ikke å flytte dette boliglånet. Jeg får heller ikke tatt opp mer i lån hos Husbanken. Dermed ønsker jeg å ta opp lån til oppussing i en annen bank, med hus som sikkerhet. (Boliglånet er på ca 200.000 under 85%, og jeg vil låne 100.000). Samboer har god inntekt, og skal stå for inntekten. Jeg skal stå for sikkerheten med boligen. Er dette mulig å få til? Føler jeg står fullstendig fast her, og jeg ønsker ikke å flytte lånet. 😕 Anonymkode: 2006e...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Del Skrevet 11. juni 2021 Ja dette er mulig dersom banken godtar 2. prioritets pant, men du får nok ikke like god rente som normalt boliglån med 1. prioritets pant. Du må bare sjekke med banken(e) hvem som vil gi deg et tilbud. Anonymkode: 32354...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja dette er mulig dersom banken godtar 2. prioritets pant, men du får nok ikke like god rente som normalt boliglån med 1. prioritets pant. Du må bare sjekke med banken(e) hvem som vil gi deg et tilbud. Anonymkode: 32354...f9b Takk for svar! Jeg var i kontakt med banken jeg vanligvis bruker, og svaret var litt utydelig. Først fikk jeg beskjed som at hele lånet måtte flyttes, deretter at jeg måtte søke boliglån på nett. Men ingen av alternativene for å søke lån passet til mitt tilfelle, og jeg syns det da var litt vanskelig å skulle søke på nett. Men har skjønt at det er vanskelig/umulig å få time med rådgiver nå, pga korona. Anonymkode: 2006e...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Del Skrevet 11. juni 2021 Tviler på at de fleste bankene i det hele tatt har søknadskjema for 2. prioritetslån på nett. Du må nok snakke med en rådgiver for å få et slik lån hvis banken tilbyr dette. Anonymkode: 32354...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 15.24): Tviler på at de fleste bankene i det hele tatt har søknadskjema for 2. prioritetslån på nett. Du må nok snakke med en rådgiver for å få et slik lån hvis banken tilbyr dette. Anonymkode: 32354...f9b Takk for svar! Ja, det var derfor jeg tok kontakt med banken for å ta en prat, men rådgiveren sa bare at lånet måtte flyttes over, og at jeg måtte søke på nett. Rådgiveren var ikke interessert i hvor mye lånet var på, verdi på hus, hvor mye jeg skulle låne, inntekt, eller noe annet. Derfor syns jeg det hele ble veldig vrient.. Anonymkode: 2006e...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Del Skrevet 13. juni 2021 Lurer nok på om du må undersøke med en god del ulike banker for å finne noen som blir med på dette. Kanskje prøve ulike lokalbanker, og ta kontakt med rådgivere for å få råd i akkurat deres situasjon. Anonymkode: 54173...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå