Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om det må nedbemannes på arbeidsplassen jeg skal begynne så står det i kontakt at jeg skal nedgraderes til barnehagelærer fra pedagogisk leder. Dette pga ansinitet hos noen andre. 

Hva betyr det i praksis hva gjelder oppgaver og lønn? 

Anonymkode: 13f42...46e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får mindre lønn og ped.leder skal ha det overordne ansvaret på avdelingen. Men i realiteten så deler man fortsatt på de samme oppgavene som foreldresamtaler, planlegging etc. 

Så er bare for at kommunen skal spare penger. 

Anonymkode: 40176...de2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du får mindre lønn og ped.leder skal ha det overordne ansvaret på avdelingen. Men i realiteten så deler man fortsatt på de samme oppgavene som foreldresamtaler, planlegging etc. 

Så er bare for at kommunen skal spare penger. 

Nei, det stemmer ikke. I vår barnehage har ped.leder og barnehagelærere forskjellig ansvarsområder.

Anonymkode: 6479b...eec

Skrevet

Skal ikke en pedleder ha personalansvar, noe en barnehagelærer slipper. 

AnonymBruker
Skrevet

I hovedtariffavtalen har pedledere også en sikringsbestemmelse på at de skal avlønningen høyere enn barnehagelærere. 

Anonymkode: 4884b...b01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke. I vår barnehage har ped.leder og barnehagelærere forskjellig ansvarsområder.

Nei, ped leder skal ha det øverste ansvaret. Som f eks personalansvaret på avdeling. 

Men det forventes uansett at bhglærer tar ansvar

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I hovedtariffavtalen har pedledere også en sikringsbestemmelse på at de skal avlønningen høyere enn barnehagelærere. 

Vet du Hvor mye høyere ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sunshineyellow skrev (6 minutter siden):

Skal ikke en pedleder ha personalansvar, noe en barnehagelærer slipper. 

Jo. Hos oss har ped.leder personalansvar, et større ansvar for samarbeid med foreldrene, gjennomfører foreldresamtaler, drar på møter. Barnehagelærer har kun fokus på barnegruppen og den pedagogiske oppfølgingen som kreves der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du Hvor mye høyere ? 

Varierer fra kommune til kommune. Den kommunen jeg jobbet med så var det 35 000

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke tenkt så mye på titler. Barna trenger oppbevaring i løpet av dagen, samt skal nisten smøres og bleier skiftes

Anonymkode: 18004...7c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo. Hos oss har ped.leder personalansvar, et større ansvar for samarbeid med foreldrene, gjennomfører foreldresamtaler, drar på møter. Barnehagelærer har kun fokus på barnegruppen og den pedagogiske oppfølgingen som kreves der. 

Ped ledere har ikke det formelle personalansvaret, det er det styrer/daglig leder som har. 

Anonymkode: 713ce...f7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ville ikke tenkt så mye på titler. Barna trenger oppbevaring i løpet av dagen, samt skal nisten smøres og bleier skiftes

Anonymkode: 18004...7c0

Ehhh. Les Rammeplanen. 

Anonymkode: 13f42...46e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Samme her. 

Lønnstillegget er dog bare på 10 000 pr år, så jeg ønsker meg naturligvis ned i stilling. 

Anonymkode: 78280...dfb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Samme her. 

Lønnstillegget er dog bare på 10 000 pr år, så jeg ønsker meg naturligvis ned i stilling. 

Nettopp, holde seg unna ekstra ansvar for luselønn er det ikke verdt.

Anonymkode: 1be43...13d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Samme her. 

Jeg har sett mange pedledere bli utbrent så jeg valgte å unngå lederansvar og trives godt i jobb som barnehagelærer. 

Anonymkode: 67388...3ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har sett mange pedledere bli utbrent så jeg valgte å unngå lederansvar og trives godt i jobb som barnehagelærer. 

Enig, jeg skal ALDRI ha meg en stilling med mye ansvar. Lekse lært!

Når jeg går ut av døra på jobb, så skal jeg være ferdig med arbeid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig, jeg skal ALDRI ha meg en stilling med mye ansvar. Lekse lært!

Når jeg går ut av døra på jobb, så skal jeg være ferdig med arbeid.

Alle barnehagelærere har ubunden tid, også de som ikke er ledere. Så får man velge om man vil gjøre ferdig arbeidet på jobb eller ta det med hjem. (Bortsett fra noen kommuner som har bundet den ubundne tida) Jeg foretrekker å gjøre det hjemme når det er mulig, må hvile meg først. Men som barnehagelærer blir du aldri alene med dette arbeidet, da du deler det med en pedleder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...