AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Etter nok en krangel med kjæresten blir jeg overraska over hvor dårlig helhetsforståelse han har. Det er som han ser alt som separate hendelser. han syns jeg trekker inn masse uvesentlig, mens jeg syns man må ha med alt som kan være relevant for å forstå en situasjon. Er dette noe gjenkjennbart for andre som date'r menn? Anonymkode: 50811...12e 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Etter nok en krangel med kjæresten blir jeg overraska over hvor dårlig helhetsforståelse han har. Det er som han ser alt som separate hendelser. han syns jeg trekker inn masse uvesentlig, mens jeg syns man må ha med alt som kan være relevant for å forstå en situasjon. Er dette noe gjenkjennbart for andre som date'r menn? Anonymkode: 50811...12e Oi, her kunne jeg sagt det samme om damer. Anonymkode: 2da85...f90 18
Gjest Alterego666 Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Hvorfor generaliserer du dette til menn? Hvorfor generaliserer du ikke til: -Kaffedrikkere, -Syklister, -Toyota-eiere, -Småbarnforeldre, -Golfere, eller -Filatelister? Endret 11. juni 2021 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Kjenner du ingen menn utover han du dater? Aldri hatt en bror eller en far eller en kompis? Anonymkode: 3e7c6...aa3 2
got2go Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Her må du mesten komme med et eksempel. Er du en sånn som alltid lager en kort historie lang, f.eks? Som tror mye unødvendig svada er relevant informasjon iht poenget? 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 got2go skrev (2 minutter siden): Her må du mesten komme med et eksempel. Er du en sånn som alltid lager en kort historie lang, f.eks? Som tror mye unødvendig svada er relevant informasjon iht poenget? Nei, det må hun ikke. Her er det du som etterlyser unødvendig svada, stilt overfor et enkelt spørsmål om menn er like. Anonymkode: 3e7c6...aa3 2
got2go Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det må hun ikke. Her er det du som etterlyser unødvendig svada, stilt overfor et enkelt spørsmål om menn er like. Anonymkode: 3e7c6...aa3 Nei, for det blir dumt å tillegge menn egenskaper som vi kvinner har sørget for. Vi tror de er helhetsløse mens vi bruker et kvarter på å komme til poenget. Da er det ikke nødvendigvis mannen som har mangler. Et eksempel fra ts hadde gjort det enklere å forstå hilken situasjon hun tenker til. 3
PM75 Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Etter nok en krangel med kjæresten blir jeg overraska over hvor dårlig helhetsforståelse han har. Det er som han ser alt som separate hendelser. han syns jeg trekker inn masse uvesentlig, mens jeg syns man må ha med alt som kan være relevant for å forstå en situasjon. Er dette noe gjenkjennbart for andre som date'r menn? Anonymkode: 50811...12e Ja, det er gjenkjennbart. Men det er både fordeler og ulemper. Fordelen er at ting er glemt og ferdig med. Ulempen er såklart at helhetsblikket og logiske sammenhenger er mer krevende å prate om. 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Alterego666 skrev (37 minutter siden): Hvorfor generaliserer du dette til menn? Hvorfor generaliserer du ikke til: -Kaffedrikkere, -Syklister, -Toyota-eiere, -Småbarnforeldre, -Golfere, eller -Filatelister? Fordi menn oftere er sånn? Jeg er bifil, og dater begge kjønn, og ser en klar tendens til at det er flest menn som sliter med dette, selv om det finnes en og annen dame også. Har en bifil kompis som ser akkurat de samme kjønnsforskjellene som jeg gjør, dette har vi snakket mye om. Damer har andre irriterende egenskaper, for all del, men dette er en manneting, 9 av 10, anslagsvis. Anonymkode: 6163a...886 11
Gjest Alterego666 Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi menn oftere er sånn? Jeg er bifil, og dater begge kjønn, og ser en klar tendens til at det er flest menn som sliter med dette, selv om det finnes en og annen dame også. Har en bifil kompis som ser akkurat de samme kjønnsforskjellene som jeg gjør, dette har vi snakket mye om. Damer har andre irriterende egenskaper, for all del, men dette er en manneting, 9 av 10, anslagsvis. Anonymkode: 6163a...886 Ok, takk. Dette er anekdotiske bevis, men et valid utgangspunkt for en diskusjon. 👍🏻
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 Jepp, faktisk. Har hendt flere ganger at jeg har tatt opp et problem, for eksempel at han har gjort noe mot meg som han tidligere har reagert på at jeg har gjort. Så da tar jeg opp den tidligere hendelsen, og minner han på at han gjorde ganske det samme for en stund siden. Da går det gjerne opp et lys for han, men han sier at han har tenkt på det som en isolert hendelse, og så ikke at det var relevant før jeg påpekte det. Anonymkode: 87273...846 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Skrevet 11. juni 2021 Menn er programmert for raske beslutninger. Angrip trusselen. Beskytt flokken. Jag rådyret. Kvinner er programmert for å styre og holde orden på samfunn og stammer. Hvordan sørge for at alle har det best mulig. Har vi nok blåbær, eller trenger jeg å bestikke Laila med en ekstraporsjon havre for å motivere henne til å sanke mer? Anonymkode: 468cc...7c8 13
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #13 Skrevet 11. juni 2021 got2go skrev (58 minutter siden): Nei, for det blir dumt å tillegge menn egenskaper som vi kvinner har sørget for. Vi tror de er helhetsløse mens vi bruker et kvarter på å komme til poenget. Da er det ikke nødvendigvis mannen som har mangler. Et eksempel fra ts hadde gjort det enklere å forstå hilken situasjon hun tenker til. Aha. Er ikke en slik kvinne, så skjønte ikke den. Anonymkode: 3e7c6...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #14 Skrevet 11. juni 2021 Alterego666 skrev (1 time siden): Hvorfor generaliserer du dette til menn? Hvorfor generaliserer du ikke til: -Kaffedrikkere, -Syklister, -Toyota-eiere, -Småbarnforeldre, -Golfere, eller -Filatelister? Jeg tror det er særlig golfere som oppfører seg slik! Anonymkode: c38d4...de1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #15 Skrevet 11. juni 2021 Kan du komme med noen eksempler på hva slags diskusjoner dere har, og hva du mener er relevant for diskusjonen? Anonymkode: 5e202...3fe
Gjest supernova_87 Skrevet 11. juni 2021 #16 Skrevet 11. juni 2021 Det blir litt vanskelig å svare på problemstillingen din når du ikke sier noe mer. Vi får umulig et helhetlig bilde av situasjonen, for å si det sånn. Jeg synes ikke menn har vansker for å se hele situasjonen. Men de har kanskje vanskelig for å være tankelesere og se at ditt og datt som skjedde i fjor har påvirket følelsene våre når vi ikke har sagt fra om det. Ellers er det vel en tendens hos kvinner (noen menn også) å krangle på en måte der de drar opp alle mulige usakligheter. Begge dette er stereotypier som passer noen men ikke alle. Dersom mannen gjør samme feil igjen og igjen og igjen, så sier det kanskje noe om din evne til å komme med konsekvenser på grensene dine?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #17 Skrevet 11. juni 2021 Jeg tror mange mangler evnen til å se enhetsbilde, med tanke på hvor mange tråder vi har med generelle påstander om menn og kvinner her. Kjæresten din er ikke 'menn'! Anonymkode: 24b3a...018 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #18 Skrevet 11. juni 2021 Jeg tror vi kan putte eksen min i den kategorien din. Men heldigvis heter ikke den kategorien "menn". Anonymkode: cdb0c...a19 1
Albert LeMaitre Skrevet 11. juni 2021 #19 Skrevet 11. juni 2021 Personlighetstrekk er individuelle og ikke kjønnsavhengige. Et råd til deg er å forsøke å «snakke hans språk». Nå har du forsøkt å forklare ting slik det er naturlig for deg, ved å forbinde hendelser til en større sammenheng. Dette fungerte ikke. Hvordan kan du få forklart eller få gjort dine følelser forstått på en måte som han kan forstå? Ikke ta for gitt at din måte å se situasjonen på er den rette, men forsøk å tenk gjennom hvordan dere kan ha en mest mulig fruktbar kommunikasjon. Lykke til. 1
Gjest Kayo Skrevet 11. juni 2021 #20 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Etter nok en krangel med kjæresten blir jeg overraska over hvor dårlig helhetsforståelse han har. Det er som han ser alt som separate hendelser. han syns jeg trekker inn masse uvesentlig, mens jeg syns man må ha med alt som kan være relevant for å forstå en situasjon. Er dette noe gjenkjennbart for andre som date'r menn? Anonymkode: 50811...12e Sikker på at du ikke kaster stein i glasshus med å stille spørsmål rundt om at menn mangler evne til å se helheten basert på noen krangler med kjæresten ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå