Gå til innhold

Utestengt fra Tinder pga mobilnummer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har blitt utestengt fra Tinder pga jeg lånte bort telefonnummeret mitt til en annen venninne. Jeg tenkte meg ikke om og lånte det bort siden hun skulle lage seg ny profil fordi hun ble utestengt (noen rapporterte bioen hennes, var ingen stor greie). Dette skjedde i januar og jeg har sendt utallige mailer til Tinder men får ikke noe svar. Noen som vet hva man kan gjøre? Min aldersgruppe bruker kun Tinder og eventuelt happn, men happn er virkelig ikke det samme. 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ble utestengt på sekundet pga dette, mtp at de ikke visste om eventuelt mobilnummeret mitt var blitt misbrukt av noen andre eller at det var en slik forklaring og det er helt umulig å få noe svar på noen Mail så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 
Dette er selvfølgelig ikke et kjempeproblem, men er singel og vil finne meg noen, men det er ikke like enkelt uten Tinder i en pandemi..

Håper noen har noen gode råd og tips å komme med!

Hilsen jente 23 år

Anonymkode: 34e92...0bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må skaffe deg et nytt nummer siden det sikkert er blokkert fra tjenesten, brukervilkårene ble brutt når du lånte bort ditt nummer.

Les brukervilkårene.

"Opprette en annen konto hvis vi allerede har avsluttet kontoen din, med mindre du har vår tillatelse til dette."

https://policies.tinder.com/terms/intl/no/

Anonymkode: 0b9da...40f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du overtar venninnas profil og innlogging,  så får hun ta problemet med nytt nummer etc. 

Anonymkode: c4c1e...28b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Last ned Hushed på play store og betal for ett engelsk nummer. Registrer deg med det. Fungerer fint.

Anonymkode: ec2da...68e

• Liker 1
Skrevet

Det er ingenting å gjøre med det. Opplevde det selv, selv om jeg ikke gjorde noe som gikk mot retningslinjene, men det var null hjelp å få. Kontaktet ICE, og ble fortalt at dette var et svært vanlig problem, og at Tinder ikke svarte dem heller. Det er ingenting annet du kan gjøre enn å skaffe et nytt telefonnummer.

Jeg bestilte et kontantkort fra OneCall. Kostet omtrent ingenting, og har aldri ringt eller sendt en SMS fra det. Bruker det bare til å motta meldinger fra Tinder og et par andre tilsvarende problematiske amerikanske bedrifter.

• Liker 1
Skrevet

Tror muligens Tinder (og andre) er lovpålagt å slette alle dataene om deg ved forespørsel. Du kan jo prøve det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Skal prøve å skaffe kontantkort så får jeg bare håpe det funker!

Gjest someone_here
Skrevet
jabx skrev (På 11.6.2021 den 12.34):

Tror muligens Tinder (og andre) er lovpålagt å slette alle dataene om deg ved forespørsel. Du kan jo prøve det?

De fjerner all data etter 3 måneder. Men nummeret forblir bannlyst etter denne perioden.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, someone_here said:

De fjerner all data etter 3 måneder. Men nummeret forblir bannlyst etter denne perioden.

Det spørs hva årsaken er. Noen numre fungerer bare ikke, tilsynelatende tilfeldig. Mitt bare sluttet å virke hos Tinder, selv om jeg fremdeles kunne bruke appen. Kontoen ble ikke slettet eller noe, og jeg hadde ikke fått noen advarsler om regelbrudd. Jeg kunne bare ikke logge inn. Til slutt, etter en del refreshes, var jeg ikke innlogget på noen av enhetene mine. Fikk aldri noe svar fra Tinder på hvorfor dette skjedde, men da jeg kontaktet ICE fikk jeg beskjed om at det var et relativt vanlig problem. Noe med at tjenestene som leverte lister med numre til Tinder i USA av og til hoppet over noen numre.

Nå, etter et drøyt år, kan jeg fortsatt ikke opprette en Tinder-konto med det nummeret.

Anonymkode: e6b5e...967

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det spørs hva årsaken er. Noen numre fungerer bare ikke, tilsynelatende tilfeldig. Mitt bare sluttet å virke hos Tinder, selv om jeg fremdeles kunne bruke appen. Kontoen ble ikke slettet eller noe, og jeg hadde ikke fått noen advarsler om regelbrudd. Jeg kunne bare ikke logge inn. Til slutt, etter en del refreshes, var jeg ikke innlogget på noen av enhetene mine. Fikk aldri noe svar fra Tinder på hvorfor dette skjedde, men da jeg kontaktet ICE fikk jeg beskjed om at det var et relativt vanlig problem. Noe med at tjenestene som leverte lister med numre til Tinder i USA av og til hoppet over noen numre.

Nå, etter et drøyt år, kan jeg fortsatt ikke opprette en Tinder-konto med det nummeret.

Vet ikke, jeg har aldri hatt en slik problemstilling. Da er det bare å kjøpe seg et OneCall-simkort.

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 12.16):

Trenger ikke kontaktkort. Bruk denne appen:

https://hushed.com/

Anonymkode: ec2da...68e

Det gikk ikke

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (På 11.6.2021 den 10.52):

Det er ingenting å gjøre med det. Opplevde det selv, selv om jeg ikke gjorde noe som gikk mot retningslinjene, men det var null hjelp å få. Kontaktet ICE, og ble fortalt at dette var et svært vanlig problem, og at Tinder ikke svarte dem heller. Det er ingenting annet du kan gjøre enn å skaffe et nytt telefonnummer.

Jeg bestilte et kontantkort fra OneCall. Kostet omtrent ingenting, og har aldri ringt eller sendt en SMS fra det. Bruker det bare til å motta meldinger fra Tinder og et par andre tilsvarende problematiske amerikanske bedrifter.

Opplever samme problem nå, registrert du dette kontantkortet på samme mobil du brukte til tinder? Isåfall gikk dette greit

Anonymkode: 125cf...843

AnonymBruker
Skrevet

Og der var visst jeg ute igjen. Hadde kontoen i sikkert et år, samme nummer og operatør, men så plutselig: "Your carrier is not supported." Var midt i en samtale med en lovende match og, blir så oppgitt. Kontaktet kundeservice (vet, veldig hail mary), og fikk bare det vanlige tullesvaret. 

Hello,

Thank you for contacting us.

Sorry for the trouble. It appears that you are using an unsupported phone carrier. Unfortunately, you will not be able to log in to this profile using this phone number.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 9.47):

Hei, jeg har blitt utestengt fra Tinder pga jeg lånte bort telefonnummeret mitt til en annen venninne. Jeg tenkte meg ikke om og lånte det bort siden hun skulle lage seg ny profil fordi hun ble utestengt (noen rapporterte bioen hennes, var ingen stor greie). Dette skjedde i januar og jeg har sendt utallige mailer til Tinder men får ikke noe svar. Noen som vet hva man kan gjøre? Min aldersgruppe bruker kun Tinder og eventuelt happn, men happn er virkelig ikke det samme. 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ble utestengt på sekundet pga dette, mtp at de ikke visste om eventuelt mobilnummeret mitt var blitt misbrukt av noen andre eller at det var en slik forklaring og det er helt umulig å få noe svar på noen Mail så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 
Dette er selvfølgelig ikke et kjempeproblem, men er singel og vil finne meg noen, men det er ikke like enkelt uten Tinder i en pandemi..

Håper noen har noen gode råd og tips å komme med!

Hilsen jente 23 år

Har hørt at Tinder er superstrenge på sine policy regler. Dette betyr i praksis at om du blir utestengt, så er du utestengt på livstid. Med mindre du lager en ny profil hvor du ikke blir gjenkjent. Dette betyr i praksis å bytte tlf nr, bruke nytt bankkort, laste opp bare nye bilder. Litt styr med andre ord. 

Anonymkode: aadd3...235

AnonymBruker
Skrevet

Tinder er ikke et bra sted uansett. 

Anonymkode: d41ff...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...