Gå til innhold

Hvor mange eksemplarer av den minste størrelsen kjøpte du til nyfødt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder det med to bodyer+bukser i str 50 og tre stykker i str 56? Siden de vokser så fort? Er jo ikke sikkert jeg får bruk for 50 engang. Baby er estimert til 2,9 i uke 37

Anonymkode: eeb20...018

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min var 3.5 kg og 48 cm ... kan ikke huske vi brukte 50 nesten noe. I så fall bare ha et par bodyer og en bukse, nå er det sommer og han/hun ligger for det meste, og kan ha teppe på seg :)

Lykke til med det lille nurket 

Anonymkode: 872ac...2f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Holder det med to bodyer+bukser i str 50 og tre stykker i str 56? Siden de vokser så fort? Er jo ikke sikkert jeg får bruk for 50 engang. Baby er estimert til 2,9 i uke 37

Jeg hadde sagt 5 skift, fordi du trenger kanskje å bytte en gang til i løpet av dagen og så vasker du kanskje ikke klær hver dag og plutselig er det veldig kjekt å ha de 5 skiftene :)  Jeg fikk ikke brukt for 50 og det er helt ok om de er litt romslige. 

Anonymkode: 19de0...1bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min var 3.5 kg og 48 cm ... kan ikke huske vi brukte 50 nesten noe. I så fall bare ha et par bodyer og en bukse, nå er det sommer og han/hun ligger for det meste, og kan ha teppe på seg :)

Lykke til med det lille nurket 

Anonymkode: 872ac...2f1

Min var 3,6 kg og 52 cm og vi brukte 50 i noen uker, men syns det var vel verdt det da 56 var svææært den første perioden 😅 Men hadde bare 2 eller 3 bodyer. Brukte mest strømpebukse på beina så de kjøpte vi i 56. 

Anonymkode: 9e214...186

• Liker 2
Skrevet

Vi brukte 50 i mange uker, 3,2 ved fødsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine brukte ikke 50 i det hele tatt. 

Ene veide 3970g og var 53,5 cm

Andre veide 4040 g og var 53 lang. 

Anonymkode: 5271b...251

Skrevet

Jeg ville bare ha kjøpt noen få skift, og evt kjøpe mer når ungen er ute om babyen er liten.
Her fikk vi brukt bodyer og sparkebukser i str 50 i ca 1 uke før han måtte opp i 56. Vi kjøpte ingenting i str 50 selv, men fikk av folk rundt oss, mest fordi ungen var estimert til å veie over 4kg.

I tillegg så lå han store deler av dagen i bare bleia med et teppe over seg fordi det var så hiiimla varmt forrige sommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde sagt 5 skift, fordi du trenger kanskje å bytte en gang til i løpet av dagen og så vasker du kanskje ikke klær hver dag og plutselig er det veldig kjekt å ha de 5 skiftene :)  Jeg fikk ikke brukt for 50 og det er helt ok om de er litt romslige. 

Oi, glemte at du får jo en sommer baby! 😄 Da trenger du nok ikke alle de buksene ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plutselig er bodyen full av bæsj eller gulp, så det kan være greit å ha noen skift. Du trenger gjerne noen flere bodyer enn bukser pga gulp er min erfaring. Mellomste min brukte str 50 i en mnd, var 48 cm ved fødselen. Så der måtte vi ut og kjøpe mer etter fødselen. Men bedre det enn å ha en haug med klær som ikke blir brukt 😊

Anonymkode: 8f609...b96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte str 56 frem til 3mnd, hun veide 3,6 da hun kom.

Brukte ikke 50 mer enn et par-tre uker.

Anonymkode: 02956...745

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruke str 50 ca en uke på vår (50cm 3500g), også str 56 1-2 mnd. Vi hadde vel 3-4 bodyer i str 50 og 5-6 i str 56. Også 4-5 bodyene i str 50/56. 

Med nummer to har vi arvet så masse, så har vel sikkert 10 bodyer i str 50 og 20 i str 56 minst 🙈

Anonymkode: 55420...c14

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi bruke str 50 ca en uke på vår (50cm 3500g), også str 56 1-2 mnd. Vi hadde vel 3-4 bodyer i str 50 og 5-6 i str 56. Også 4-5 bodyene i str 50/56. 

Med nummer to har vi arvet så masse, så har vel sikkert 10 bodyer i str 50 og 20 i str 56 minst 🙈

Pysjer!

• Liker 1
Skrevet

Det kommer naturligvis an på størrelsen på barnet,  noe som kan være vanskelig å forutse på forhånd. Jenta mi er 7 uker og bruker fremdeles størrelse 50 i bodyer (56 i bukser). Så jeg er glad vi hadde kjøpt inn mye i strl 50. Hun veide forresten 3,1 kg ved fødselen ☺️

Skrevet

En venninne av meg fikk baby på 3,5kg (tror jeg) og 48 cm. 

4 uker gammel bruker han enda str 50, så ville enten kjøpt inn litt mer, eller forberedt meg på å supplere etter fødsel. 

Tenker det er flere som gjerne sliter meg bæsj oppetter ryggen om natten eller mye gulping, som da gjør at du gjerne ønsker å skifte klær iløpet av dagen. 

Som andre skriver så vasker du vel heller ikke klær hver eneste dag. 

• Liker 2
Gjest 96erjente
Skrevet

Vi hadde veldig lite i str. 50. Hadde heller 56 og brettet litt i armer og ben.

Har tre barn, alle tre veide cirka det samme da de ble født. De to første kunne bruke str. 50 en stund, mens sistemann kunne ikke det. Vekten har i grunnen ikke så mye å si sånn når det kommer til klær, det er vel heller lengden, og den måles jo ikke akkurat. Sistemann var hele 4,5 cm lengre enn de to første. 

Skal ikke ha flere barn nå da, men skulle det vært en neste gang, så hadde jeg heller bare kjøpt et par ting i hver størrelse og hatt en handleliste klar så det bare var å bestille eller få noen til/kjøpe selv etter fødsel😋

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på babyen: 

1) Brukte str. 50 i mange uker. Veide 2,8 kg og var 48 cm. 

2) Brukte str. 50 i 3-4 uker. Veide 3,5 kg og var 50 cm. 

3) Brukte str. 50 i 2 uker. Veide 3,7 og var 51 cm. 

For min del har det gått mange dager før melka har komt, så det har medført en vektreduksjon (med unntak av første baby, hun fikk tillegg siden hun allerede var en lettvekter). 

Anonymkode: 0e8eb...ece

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uke 38+3 strl 44 ca.8 plagg (body, bukse, onepiece )

Anonymkode: c0b37...577

Skrevet

Nå med nummer to kommer jeg til å skaffe mest i 56. 50 ble brukt i et par uker sist gang, vi kunne like gjerne brettet opp 56.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp bodyer på lindex, da vil de i str. 50 holde lengre. Vi brukte 50 en stund, hun veide 3,5kg ved fødsel, men la dårlig på seg. Det var også mye bæsj og gulp, så jeg ville nok hatt 6 bodyer. 

Anonymkode: b99af...096

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke ønsker å vaske klær omtrent hver dag så vil jeg anbefale deg å ha noen flere klær i både 50 og 56. 

Her varte str 50 i ca 6 uker, og baby brukte 56 fram til han var ca 4 mnd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...