Gå til innhold

Uføretrygdede som får hjelp til å kjøpe bolig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Loff77 skrev (17 timer siden):

Hvor har jeg hetset noen?

Reality sucks😂

Hva er virkeligheten som suger? At uføretrygdede ikke fortjener noenting? Hva er egentlig problemet ditt? Har du virkelig så liten evne for empati at du overhodet ikke klarer å sette deg inn i hvordan det er å være syk? Vet du hva det er å ha økonomiske problemer over lang tid? Det er kjent at det er en påkjenning som kan forårsake og forverre psykisk sykdom. Er det ønskelig at folk blir syke? Hvorfor er det i dine øyne så forferdelig at vanskeligstilte skal få litt ekstra hjelp? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katretty skrev (55 minutter siden):

Hva er virkeligheten som suger? At uføretrygdede ikke fortjener noenting? Hva er egentlig problemet ditt? Har du virkelig så liten evne for empati at du overhodet ikke klarer å sette deg inn i hvordan det er å være syk? Vet du hva det er å ha økonomiske problemer over lang tid? Det er kjent at det er en påkjenning som kan forårsake og forverre psykisk sykdom. Er det ønskelig at folk blir syke? Hvorfor er det i dine øyne så forferdelig at vanskeligstilte skal få litt ekstra hjelp? 

Hvor har jeg skrevet noe av det du påstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet nedlatende om uføre mange steder, inkludert i tråder som har blitt slettet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/15/2021 at 12:15 PM, AnonymBruker said:

Ikke nødvendigvis. Det er gratis å starte et ENK. En kan tilvirke noe enkelt på gode dager og selge dette på egnede kanaler eller på egen nettside etter at en har produktet klart. Da slipper en stress med å måtte produsere og prestere på kommando og dårlige dager. 

F.eks. Men uføre vil heller fortsette å bruke energi på å ikke få gehør hos arb.givere.

Anonymkode: 52bd4...90c

Da må du jo ha evne til å produsere noe salgbart.

Anonymkode: f0e22...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Katretty said:

Du har skrevet nedlatende om uføre mange steder, inkludert i tråder som har blitt slettet. 

Jeg tror ikke han kommer til å skjønne det. Han har skrevet dette i så mange tråder nå at jeg tror han rett og slett ikke har evne til å forstå. Enkelte er bare en tapt sak, og bør bare blokkeres.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Da må du jo ha evne til å produsere noe salgbart.

Selvsagt. Dette produserer en før en legger det ut for salg.

Om en ikke har den evnen, er det jo ingenting å diskutere, logisk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Ikke lest tråden. Men er ufør i dag. Kom inn på boligmarkedet i 1995. Priser meg lykkelig. Det har gjitt meg leilighet, rekkehus, og enebolig. Sånn etterhvert. Jeg har opphveld venninner som ikke får lån. Flere ganger, ingen får lån. De er ufør. Min bank sa for 10 år siden, ja dette er sikker inntekt. Jeg har hatt utleie hele vegen. Banken har sett det. Men, er du på leiemarked som min venninne, så sier banken nei. Hun har samme inntekt som meg. Forskjellige banker. Er der billigere å leie, eller eie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
On 6/12/2021 at 2:55 PM, AnonymBruker said:

Jeg fikk ikke noe tilskudd, men Husbanken ga meg et startlån på 900 000. Holdt akkurat til å kjøpe verdens minste hus.

Hvor lite var det?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 15.58):

Nei. Ikke tilskudd til boligkjøp ved startlån. Det blir nedskrevet med 5% per år, som vil si at man må bo i boligen i 20 år for å få hele summen.

Anonymkode: d17dd...b38

Jeg fikk 200 000 i tilskudd til EK (3 år siden), går på minste aap og har søkt om gradert ufør(blir også minsteufør).

Og lurer på hva som skjer med tilskuddet om jeg bytter bolig, eller kjøper sekundærbolig. Har arvet en del penger, og kunne kjøpt meg en bedre leilighet.

Jeg går på krykker og vi har ikke heis, så det er begynt å bli tungt å bo slik.

Er ikke noe på fond og akskjer, så arven står bare på konto.

Anonymkode: 9f8e1...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillehuffsa skrev (På 12.6.2021 den 14.48):

De som mottar ytelser som uføretrygd skatter også. 

De skatter jo av andres skattepenger. Kan ikke sammenlignes med vanlige arbeidstakere. Det er jo ikke akkurat skattepenger de uføre har jobbet og slitt for. 

Anonymkode: 6c09a...b55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2021 at 3:27 PM, ?mynonA said:

Noen som vet hvor stor denne potten er på? Dette er jo skattepenger fra oss bidragsytere.

Uføre skatter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?mynonA skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det. De skatter av skattepengene. 🙄.

Ja. Litt sånn som leger, helsepersonell og slikt.

Anonymkode: 9ca43...015

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
?mynonA skrev (På 11.6.2021 den 15.27):

Noen som vet hvor stor denne potten er på? Dette er jo skattepenger fra oss bidragsytere.

Vet ikke nøyaktige sum, men det har vært lavt og veldig vanskelig og få. Nå gikk jo ap til valg med løfte om milliarder i øking, så får vi se da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Litt sånn som leger, helsepersonell og slikt.

Ja. Korrekt. Ordningen med å skatte av skattepengene er nok fordi at man skattlegges ulikt pga. ulike faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2021 at 9:25 PM, Helene said:

Jeg har Ikke lest tråden. Men er ufør i dag. Kom inn på boligmarkedet i 1995. Priser meg lykkelig. Det har gjitt meg leilighet, rekkehus, og enebolig. Sånn etterhvert. Jeg har opphveld venninner som ikke får lån. Flere ganger, ingen får lån. De er ufør. Min bank sa for 10 år siden, ja dette er sikker inntekt. Jeg har hatt utleie hele vegen. Banken har sett det. Men, er du på leiemarked som min venninne, så sier banken nei. Hun har samme inntekt som meg. Forskjellige banker. Er der billigere å leie, eller eie. 

Får jo ikke lån med jobb heller. Kjenner sykepleiere, butikkansatte, frisører, rammemakere, bartendere og vektere og vektere som regnes som altfor fattige til å få låne nok til å kjøpe seg 30 kvm i byen (der jobbene er). I gamle dager var det et politisk mål at ALLE skulle kunne komme seg inn på boligmarkedet, men nå får vi bare den slitne regla med "...det er ingen menneskerett" fra svina som investerer i utleie.

SP er riktignok ganske konservative, men det går an å håpe at AP, SV og Rødt kan dra dem med på få politikken på rett kurs igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 14.52):

Rusmisbrukere får ofte bolig som forskudd på arv av foreldrene sine fordi de er redd at de skal tulle vekk pengene eller bli hjemløs.

Anonymkode: fffea...caa

Hæ? Så det er bare og begynne og ruse seg som ung, så kjøper foreldrene bolig til de rusa unge voksne? Rart ikke flere unge ruser seg slik boligmarkedet er nå. Stusset litt på logikken, hvordan kan de ikke tulle vekk disse pengene ved og ta lån på boligen eller rett og slett selge? Bra at foreldre til rusmisbrukere oftest er så godt bemidlet da. Nesten rart hospitsene er fulle og det er opptil 5 års ventetid på kommunal bolig når det ofte foregår slik du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Får jo ikke lån med jobb heller. Kjenner sykepleiere, butikkansatte, frisører, rammemakere, bartendere og vektere og vektere som regnes som altfor fattige til å få låne nok til å kjøpe seg 30 kvm i byen (der jobbene er). I gamle dager var det et politisk mål at ALLE skulle kunne komme seg inn på boligmarkedet, men nå får vi bare den slitne regla med "...det er ingen menneskerett" fra svina som investerer i utleie.

SP er riktignok ganske konservative, men det går an å håpe at AP, SV og Rødt kan dra dem med på få politikken på rett kurs igjen.

Enig med deg; de lavtlønnede bør også få hjelp til å komme på boligmarkedet!

Jeg fikk hjelp pga sykdom og lav inntekt. 
Tidligere var jeg i lavtlønnet arbeid og hadde ikke sjans i boligmarkedet. Ironisk at jeg måtte bli syk for å oppnå det.

Selv om jeg er takknemmlig for støtte blør hjertet mitt for andre som står i tunge, dårlig betalt yrker og ikke kan skaffe seg eget hjem.

Mitt tidligere yrke har ødelagt helsen min dessverre.

Anonymkode: 9f8e1...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 20.49):

Forsikring betaler man enten med penger en har jobbet for eller fått i trygd. 

At vi uføre bidrar til noe som helst med skatten vi betaler av penger vi får for å være syk, er rett og slett ikke sant.

I dette eksempelet er skatten du betalte av inntekten før du ble ufør forsikringen din. Altså, du har « betalt» for forsikringen med penger fra jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 22.15):

Det er ikke så mye å fatte. Uansett hvordan vi vrir på det får vi uføre penger for å være syke og vi skatter av disse pengene.

Verdiskapningen er null. Og det er fakta.

Hvordan klarer du og vri det til verdiskapning? Hvis huset ditt brenner og du får tapet dekket av forsikring , hva var det fysiske bidraget ditt? Og tenne på huset? Forsikring er noe en betaler på forhånd, noen ganger er en uheldig og får bruk for det, stort sett går det bra. Verdiskapningen av og ta ut forsikring er null, verdiskapningen  er det du betalte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...