Gjest Acer Skrevet 11. juni 2021 #41 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 Sjølvsagt får uføre i likhet med andre borgere i samfunnet lånetilsagn til kjøp av egen bolig igjennom husbanken. Mange trygdede (inkl. uføre) bor gjerne i kommunalboliger finansiert igjennom husbanken, og de betaler sin husleie som alle andre. Undres på om du kan gjøre greie for hva som er den underliggende årsaken til at du reiser dette spørsmålet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #42 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og Husbanken vil gjerne at du har en kobling til kommunen du søker i fra før av også. (Jeg synes dette er litt dumt, det er mange som ønsker å flytte et helt annet sted enn hvor de har slekt og venner fra før av, minimering av denne praksisen kunne hjulpet mange fraflytterkommuner). Anonymkode: 8daf2...aae Dette er et godt poeng. Bor selv i Oslo, men har jo vurdert muligheten for å flytte til et billigere område, for å ha større økonomisk trygghet. Steder som Notodden, Skien, Norheimssund, Ringebu, etc. har et mer komfortabelt og oppnåelig prisnivå enn det man har i pressområdene. Det kunne ha hjulpet mange med å oppfylle boligdrømmen, samtidig som en del av disse kommunene sliter med fraflytting. Noen nevner en månedlig utbetaling på 18.000 kr. Mange uføre ville nok kunne leve komfortabelt på denne summen dersom de bosatte seg i distriktet. Mener ikke dermed at folk skal tvinges til å flytte til Tana eller Kautokeino dersom de ikke har noen tilhørighet der, men at Husbanken bør være imøtekommende dersom folk søker støtte til å kjøpe bolig i et område de ikke hadde tilknytning til. Anonymkode: b35a2...989 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #43 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er et godt poeng. Bor selv i Oslo, men har jo vurdert muligheten for å flytte til et billigere område, for å ha større økonomisk trygghet. Steder som Notodden, Skien, Norheimssund, Ringebu, etc. har et mer komfortabelt og oppnåelig prisnivå enn det man har i pressområdene. Det kunne ha hjulpet mange med å oppfylle boligdrømmen, samtidig som en del av disse kommunene sliter med fraflytting. Noen nevner en månedlig utbetaling på 18.000 kr. Mange uføre ville nok kunne leve komfortabelt på denne summen dersom de bosatte seg i distriktet. Mener ikke dermed at folk skal tvinges til å flytte til Tana eller Kautokeino dersom de ikke har noen tilhørighet der, men at Husbanken bør være imøtekommende dersom folk søker støtte til å kjøpe bolig i et område de ikke hadde tilknytning til. Anonymkode: b35a2...989 Jeg har 21500 i utbetalt trygd i mnd. Denne stiger hvert år mens det jeg betaler i lån de neste 19 år står stille pga fastrenta. Dette gir meg bedre og bedre råd hvert år fremover. Anonymkode: 52bd4...90c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillehuffsa Skrevet 12. juni 2021 #44 Del Skrevet 12. juni 2021 ?mynonA skrev (23 timer siden): Alle med inntekt, dvs. ikke uføre. De som mottar ytelser som uføretrygd skatter også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #45 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 4.15): Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 Rusmisbrukere får ofte bolig som forskudd på arv av foreldrene sine fordi de er redd at de skal tulle vekk pengene eller bli hjemløs. Anonymkode: fffea...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #46 Del Skrevet 12. juni 2021 Jeg fikk ikke noe tilskudd, men Husbanken ga meg et startlån på 900 000. Holdt akkurat til å kjøpe verdens minste hus. Anonymkode: f0e22...787 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #47 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (På 11.6.2021 den 15.43): Uføre både har betalt og fortsetter å betale skatt, moms, avgifter i lange baner. Så det er derfor du er interessert altså? Liksom fordi du er ute etter de uføre? Zzzz 😴 ? Anonymkode: 8dc60...e92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juni 2021 #48 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 21500 i utbetalt trygd i mnd. Denne stiger hvert år mens det jeg betaler i lån de neste 19 år står stille pga fastrenta. Dette gir meg bedre og bedre råd hvert år fremover. Anonymkode: 52bd4...90c Så bra. Men økningen i trygdene pga justeringen av grunnbeløpet, forsvinner veldig fort ved at avgiftene stiger på alt fra strøm til forsikringer og kommunale avgifter ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #49 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 time siden): Så bra. Men økningen i trygdene pga justeringen av grunnbeløpet, forsvinner veldig fort ved at avgiftene stiger på alt fra strøm til forsikringer og kommunale avgifter ☹️ Sånn er livet for alle dessverre. Mange som er i veldig dårlige betalte jobber med lite lønnsstigning! LIFE! Anonymkode: 8dc60...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juni 2021 #50 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sånn er livet for alle dessverre. Mange som er i veldig dårlige betalte jobber med lite lønnsstigning! LIFE! Anonymkode: 8dc60...e92 Ja, slik har de fleste det. Jeg kommenterte bare en kommentar fra en person som fortalte om bedre økonomi… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #51 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (26 minutter siden): Ja, slik har de fleste det. Jeg kommenterte bare en kommentar fra en person som fortalte om bedre økonomi… Jeg tjener selv under 200.000 i året. Unner folk som tjener godt å gjøre det, de jobber helt sikkert hardt for pengene. Anonymkode: 8dc60...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #52 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 time siden): Så bra. Men økningen i trygdene pga justeringen av grunnbeløpet, forsvinner veldig fort ved at avgiftene stiger på alt fra strøm til forsikringer og kommunale avgifter ☹️ Slett ikke. Jeg opplever at trygden øker jevnt over det som går ut igjen. Anonymkode: 52bd4...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #53 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (29 minutter siden): Det er obligatorisk medlemsskap i folketrygden. Den ble innført for å sikre pensjoner og velferdsordninger. På samme måte som en forsikring. Man betaler i alle år, og er sikret hjelp den dag man trenger det. Ikke som i tidligere tider, da det var opp til familien å holde liv i de gamle og syke. Når man så trenger denne hjelpen, så har man virkelig bidratt til den. Det var om uføre betalte skatt det vsr snakk om. Anonymkode: 52bd4...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juni 2021 #54 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var om uføre betalte skatt det vsr snakk om. Anonymkode: 52bd4...90c Ja, det gjør de. Like mye skatt som av lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 12. juni 2021 #55 Del Skrevet 12. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Slett ikke. Jeg opplever at trygden øker jevnt over det som går ut igjen. Anonymkode: 52bd4...90c Og om Erna får sin vilje kommer strømmen til og bli dyr 2022 så at vi ung uføre får noe penger går de rett ut at. Endret 12. juni 2021 av Laffatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #56 Del Skrevet 12. juni 2021 Laffatus skrev (18 minutter siden): Og om Erna får sin vilje kommer strømmen til og bli dyr 2022 så at vi ung uføre får noe penger går de rett ut at. Det er et poeng. Derfor må en ha vedovn og slektning med nedlagt småbruk. Anonymkode: 52bd4...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #57 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (30 minutter siden): Ja, det gjør de. Like mye skatt som av lønn. Det stemmer. Man skatter i likhet som lønnsmottakere, men bidrar med 0,- Anonymkode: 52bd4...90c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juni 2021 #58 Del Skrevet 12. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det stemmer. Man skatter i likhet som lønnsmottakere, men bidrar med 0,- Anonymkode: 52bd4...90c Hvordan tenker du hvis du får noe dekket på forsikring? F.eks få fikset en bulk i bilen på kaskoforsikringen. Tenker du at du ikke bidrar til det du får? Og da kan folk kritisere deg for å ikke bidra til reparasjonen? At du bare jukser deg til å få det gratis. Er det gratis? Feil. Du har nemlig betalt for forsikringen for å få hjelp når du trenger den. Endret 12. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 12. juni 2021 #59 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 15.48): Enkelte uføre har betalt skatt i mange mange år, så de har bidratt masse. Er bare lusent å kreve at noen som har jobbet hardt i 30 år skal utestenges fra tilbud alle andre i en økonomisk knipe kan benytte seg av. Anonymkode: 9b985...468 Har man jobbet hardt i 30 år vil jeg tro en har skaffet seg hus for lenge siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #60 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (27 minutter siden): Hvordan tenker du hvis du får noe dekket på forsikring? F.eks få fikset en bulk i bilen på kaskoforsikringen. Tenker du at du ikke bidrar til det du får? Og da kan folk kritisere deg for å ikke bidra til reparasjonen? At du bare jukser deg til å få det gratis. Er det gratis? Feil. Du har nemlig betalt for forsikringen for å få hjelp når du trenger den. Forsikring betaler man enten med penger en har jobbet for eller fått i trygd. At vi uføre bidrar til noe som helst med skatten vi betaler av penger vi får for å være syk, er rett og slett ikke sant. Anonymkode: 52bd4...90c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå