AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Del Skrevet 11. juni 2021 Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 Startlån og tilskudd fra kommunen - Husbanken Anonymkode: b49b1...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 11. juni 2021 #3 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 Rusmisbrukere bor ofte på hospits eller i leid kommunal leilighet. Tror ingen av delen er noe å strebe etter. Nei , men alle med varig lav inntekt kan søke startlån i sin kommune. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Del Skrevet 11. juni 2021 Sykt Anonymkode: 8dc60...e92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Del Skrevet 11. juni 2021 (endret) Nå kan jo alle søke om lån i husbanken. Man må ikke være ufør. Jeg er ufør, og har boliglån i vanlig bank, for jeg jobbet jo i 25 år før jeg ble syk, og kjøpte bolig da jeg var frisk. Og i husbanken så er det lån, de må betale tilbake. Anonymkode: 241dd...73b Endret 11. juni 2021 av Vintermorgen Slettet sitat er fjernet. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nå kan jo alle søke om lån i husbanken. Man må ikke være ufør. Jeg er ufør, og har boliglån i vanlig bank, for jeg jobbet jo i 25 år før jeg ble syk, og kjøpte bolig da jeg var frisk. Og i husbanken så er det lån, de må betale tilbake. Anonymkode: 241dd...73b Husbanken opererer også med boligtilskudd, som ikke skal betales tilbake. Disse er ofte på flere hundre tusen. Anonymkode: 52bd4...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Del Skrevet 11. juni 2021 Man kan få lån og/eller tilskudd, men man får det ikke automatisk fordi man er ufør, og man kan også få det hvis man har lav inntekt selv om man ikke er ufør. Jeg og mannen er begge uføre, og vi fikk startlån (ikke noe tilskudd), men måtte først søke i vanlige banker og dokumentere avslagene. Anonymkode: dbd4b...2ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Del Skrevet 11. juni 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 Er du ufør? Hvor gammel er du, har du jobbet noe tidligere? Har du noe oppspart? Har du andre lån? Disse vil hjelpe oss svare mer spesifikt på din situasjon Anonymkode: 63979...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #9 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man kan få lån og/eller tilskudd, men man får det ikke automatisk fordi man er ufør, og man kan også få det hvis man har lav inntekt selv om man ikke er ufør. Jeg og mannen er begge uføre, og vi fikk startlån (ikke noe tilskudd), men måtte først søke i vanlige banker og dokumentere avslagene. Anonymkode: dbd4b...2ab Tilskudd er vanligere når man er enslig. Jeg fikk 650000 i tilskudd og 1700000 i lån. Løpetid 30 år, fastrente i 20. Anonymkode: 52bd4...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #10 Del Skrevet 11. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tilskudd er vanligere når man er enslig. Jeg fikk 650000 i tilskudd og 1700000 i lån. Løpetid 30 år, fastrente i 20. Anonymkode: 52bd4...90c Jøss. Hvilken by? Anonymkode: 296a4...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jøss. Hvilken by? Anonymkode: 296a4...879 Ingen by. Bygd. Anonymkode: 52bd4...90c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 Kan du vise til hvilken statlig ordning det er?! Man har nok ikke bare «fått» -det er i såfall noen vilkår der. Anonymkode: 8fc76...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #13 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tilskudd er vanligere når man er enslig. Jeg fikk 650000 i tilskudd og 1700000 i lån. Løpetid 30 år, fastrente i 20. Anonymkode: 52bd4...90c Få 650’, det er jo sinnsykt! Håper slike tilskudd må tilbakebetales dersom man selger boligen, hvis ikke er det urimelig. Man skal jobbe jækla lenge på en normal inntekt for å spare opp 650’ i egenkapital etter skatt. Anonymkode: ef417...0bf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #14 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Få 650’, det er jo sinnsykt! Håper slike tilskudd må tilbakebetales dersom man selger boligen, hvis ikke er det urimelig. Man skal jobbe jækla lenge på en normal inntekt for å spare opp 650’ i egenkapital etter skatt. Anonymkode: ef417...0bf Det må tilbakebetales om en selger boligen, da det er tatt pant i huset på hele sumnen, både tilskuddet og lånet. Men det fine er at om en øker i inntekt etter at en er innvilget lånet, skjer det ingenting:-). Anonymkode: 52bd4...90c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #15 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det må tilbakebetales om en selger boligen, da det er tatt pant i huset på hele sumnen, både tilskuddet og lånet. Men det fine er at om en øker i inntekt etter at en er innvilget lånet, skjer det ingenting:-). Anonymkode: 52bd4...90c Ja det gir mer mening. Anonymkode: ef417...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hestehova Skrevet 11. juni 2021 #16 Del Skrevet 11. juni 2021 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Får uføretrygdede hjelp til å kjøpe bolig? Har hørt om rusmisbrukere som har fått bolig av staten. Anonymkode: 778a7...aa9 Kan du slutte og hetse folk som er uføretygdet? Kjeder du deg siden du alltid må opprette slike tråder? Hvorfor skal ikke uføre få støtte til og ordne sin egen bolig på lik linje som alle andre? Endret 11. juni 2021 av Hestehova 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 11. juni 2021 #17 Del Skrevet 11. juni 2021 Ryddet for spekulasjoner og svar. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #18 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg er ung og på vei mot ufør nå. Bor i Oslo. Sparte målbevisst til bolig i flere år (ingen sydenturer, lite festing, take-away og andre utskeielser). Har aldri hatt noen garantist eller arvet / fått penger til egenandel. Fikk lån i vanlig bank før jeg ble for syk til å jobbe. Økonomien er selvfølgelig trang, men jeg gleder meg over å ha en fast base og ha kommet meg inn på boligmarkedet. Det gjør økonomien min mye mindre sårbar på sikt, fordi jeg slipper uforutsigbarheten ved å være leietaker. Jeg har altså vært ung boligkjøper i Norges tøffeste boligmarked, uten drahjelp. Og jeg vet at det er tøft. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er problematisk at uføre får boliglån av det offentlige. Det gir en trygghet og stabilitet for dem som er så uheldige at de ikke kan jobbe og få normal lønn. De fleste av oss ville nok heller hatt normal funksjonsevne og arbeidskapasitet enn uføretrygd... Anonymkode: b35a2...989 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 11. juni 2021 #19 Del Skrevet 11. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Få 650’, det er jo sinnsykt! Håper slike tilskudd må tilbakebetales dersom man selger boligen, hvis ikke er det urimelig. Man skal jobbe jækla lenge på en normal inntekt for å spare opp 650’ i egenkapital etter skatt. Anonymkode: ef417...0bf Jeg kjøpte leilighet 2009 jeg fikk 100000 solgte i dessember 2018 jeg betalte ikke det ikke tilbake.Men jeg er ung uføre og har vært det helle livet. Endret 11. juni 2021 av Laffatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 11. juni 2021 #20 Del Skrevet 11. juni 2021 (endret) Det har jeg aldri hørt om, men så det nå. Kommunalt tilskudd fra husbanken. Det gjelder alle, ikke bare uføre. Det er nok en del uføre, fordi de har så mye mindre inntekt og muligheter enn andre folk. det er en god ordning, og ikke noe sykt ved det. https://www.husbanken.no/person/startlaan/tilskudd-fra-kommunen/ Endret 11. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå