siebaeo Skrevet 9. september 2005 #1 Del Skrevet 9. september 2005 Stemmen min har vært nesten helt borte i 5 dager nå. Merker en liten bedring men det går treeeeigt. Blir bare vondere i halsen så i dag går jeg og ordner meg penicilin.. Men er det noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre selv? Spesiell te eller hva som helst.. (hater Repsils...) Alle råd mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2005 #2 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg var veldig plaget med at jeg mistet stemmen tidligere, og det toppet seg da jeg fikk betennelse på stemmebåndene. Det beste rådet er nok å ta tiden til hjelp, og la være å snakke så mye du klarer. Og IKKE HVISK! det er enda verre for stemmebåndene enn å forsøke å snakke med kråkestemme. Jeg har hittil ikke funnet noen vidundermiddel, dessverre. Kortisonsprøyter direkte i stemmebåndet skal hjelpe, men det er absolutt siste utvei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #3 Del Skrevet 9. september 2005 For meg hjalp det faktisk litt når jeg fikk cosylan hostesaft. Men, det er viktig å ikke snakke noe særlig, jeg merket at om jeg feks. som 3 timer hadde jeg en mye bedre stemme og den forsvant igjen med en gang jeg snakket mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #4 Del Skrevet 9. september 2005 For meg hjalp det faktisk litt når jeg fikk cosylan hostesaft. Men, det er viktig å ikke snakke noe særlig, jeg merket at om jeg feks. som 3 timer hadde jeg en mye bedre stemme og den forsvant igjen med en gang jeg snakket mye. ← Sov skal det være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. september 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har faktisk Cosylan, men har sluttet å ta den siden jeg ikke hoster noe særlig lenger. Men jeg skal ta litt nå og se om det hjelper. Takk for tipset Har fått beskjed av legen å holde kjeft... Yeah right!! Det er jo lett. men jeg får vel bare prøve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. september 2005 #6 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg har faktisk Cosylan, men har sluttet å ta den siden jeg ikke hoster noe særlig lenger. Men jeg skal ta litt nå og se om det hjelper. Takk for tipset Har fått beskjed av legen å holde kjeft... Yeah right!! Det er jo lett. men jeg får vel bare prøve... ← Prøv å være uten stemme i 4 mnd Noe som kan hjelpe er å la ingefær trekke i varmt vann og ha i honning og selvsagt snakk minst mulig. Pass også på at du puster med magen slik at du bruker stemmen mest mulig riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå