Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp meg litt med min tro her. Jeg sliter med å få hodet rundt dette. Om gud er allmektig og god. Hvorfor er verden et slikt fælt sted? Hvorfor dør uskyldig hver dag i smerte?! 

Gjerne ikke svar "han er mysteriøs". Det har jeg hørt før

Anonymkode: 1164a...df7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke gi deg et svar på urettferdigheter, men jeg tror alle kommer til himmelen.

Anonymkode: 43aa7...55a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke gi deg et svar på urettferdigheter, men jeg tror alle kommer til himmelen.

Takk skal du ha. 

Men jeg lurer på hvordan du klarer å være så optimistisk? Ikke noe kritikk, Jeg bare lurer

AnonymBruker
Skrevet

Den beste forklaringen er at det ikke finnes en god Gud. 

Anonymkode: a0afd...6cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den beste forklaringen er at det ikke finnes en god Gud. 

Anonymkode: a0afd...6cc

Det er et svar jeg selv har tenkt på, men jeg ønsker å fortsette troen

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke bare prøve å sove litt istedenfor da? Kan bli litt mye tenking av og til.:tellesauer:

Anonymkode: 202d5...048

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke bare prøve å sove litt istedenfor da? Kan bli litt mye tenking av og til.:tellesauer:

Anonymkode: 202d5...048

Jeg våkner da ikke opp i morgen med et svar. Dette er ikke noe jeg kom på i kveld

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hjelp meg litt med min tro her. Jeg sliter med å få hodet rundt dette. Om gud er allmektig og god. Hvorfor er verden et slikt fælt sted? Hvorfor dør uskyldig hver dag i smerte?! 

Ehm, Gud er kun konstruert av mennesker og finnes ikke. 

Voila! God natt

Anonymkode: eda51...eff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt finnes Gud. Bevar troen og håpet. Aldri mist det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk skal du ha. 

Men jeg lurer på hvordan du klarer å være så optimistisk? Ikke noe kritikk, Jeg bare lurer

Jeg er optimistisk fordi jeg tror på Gud. Tro, håp og kjærlighet er veldig viktig for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt finnes Gud. Bevar troen og håpet. Aldri mist det.

Ikke veldig nyttig. Jeg prøver på en måte å ikke miste troen nå, men dette er et rimelig grunnleggende problem med kristendommen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fordi vi menneskene har fått fri vilje. Det er vi som bidrar til å å fucke opp verden og vi som gjør våre medmennesker vondt/unngår å hjelpe selv om vi kan. 

Anonymkode: 4ae6d...569

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi gud ga oss mennesker en hjerne og tenke med, det vi mennesker gjør er våres handlinger og våres synder. En kan ikke Skylde på gud fordi vi mennesker kan gjøre grusomme ting. Men I dagens samfunn er det mange mennesker som gjør grusomme handlinger, og stiller seg bak gud og religion skylder på gud og religionen noe som blir helt feil. Gud er god og tilgir de som angrer på sine feil og ber om tilgivelse og gud er god som lot oss mennesker bli skapt. 

hilsen muslimsk kvinne.

• Liker 1
Skrevet

Å forklare det med fri vilje løser ingenting. De fleste vil jo at barna deres skal være fri og ta sine egne valg. Men det betyr ikke at man gir dem bilnøklene eller legger farlige kjemikalier og kniver rundt i stua fordi man liksom må respektere deres frie vilje. Det er ikke kjærlighet og respekt å la et barn løpe ut i trafikken. Det er ikke frihet heller.

Argumentet med fri vilje er selvsagt heller ikke et svar på all lidelsen som åpenbart ikke har noe med menneskers valg å gjøre, som ulykker og sykdom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mørke krefter finnes.

Mennesker har fri vilje. Derfor har vi også muligheten til å velge bort kjærligheten. 

Noen ganger oppstår det dilemmaer som kan være vanskelig å løse. Mange kriger bunner ut i kampen om ressursene, der alle ønsker å sikre seg og sine. Ingen vil se sine barn sulte, men hvor langt er du villig til å gå?

Anonymkode: c3e5a...e71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper at Gud har gitt opp hele menneskeheten, fordi han har sett alt det sprø tullet menneskene holder på med hele tiden..       

:tommelopp:

Anonymkode: a3f52...178

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...