Tatja Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 (endret) Jeg bor i et område uten bråk fra russ, men leser om folk i sentrumsnære strøk som ikke har sovet i ukesvis pga vanvittig høy musikk fra russebiler. De holder på hele natten. De som tør ymte frempå om at de ønsker søvn, blir hetset og kalt sære enstøinger. 'Russen MÅ jo få lov å ha det gøy'. Jeg undres. Voksne folk, bl.a. småbarnsforeldre, skal altså tåle å ha en dundrende russebil utenfor huset sitt, natt etter natt?! Er det virkelig en menneskerett og høyst nødvendig å spille så vanvittig høyt, for å ha det moro? Er russen fritatt fra å vise hensyn? Sånn var det ikke da jeg var russ! Endret 10. juni 2021 av Tatja 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 Bærum har innført rulleforbud og det har vært så deilig. Bussene skrur opp volumet ekstra når de passerer boligområde og det har vært slitsomt. Rullingen burde vært begrenset for en kort periode. Anonymkode: d254c...c37
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 1 bus parkerte hos meg og bråkte som bare det ,dum dum dum dum dum dum ... så jeg gikk der å kutta 2 dekk på bussen. Få se dere rulle nå 😁 Anonymkode: a7d51...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Vi har soverom inntil en parkeringsplass som er en av de faste plassene til både russen som tilhører her og russ som fra andre kommuner. Enkelte busser spiller såpass høy musikk at folk i andre enden av bygda hører hvilke sanger de spiller. Gleder meg til de er ferdige, for da skal jeg sove. En kollega som er russ nå fortalte at russetida egentlig ble forskjøvet til å vare fra 16./17. mai til 18. juni, men fordi vi ikke hadde kjempestrenge tiltak her og kommunen stiller opp med drop in hurtigtester for russen valgte de fleste å tjuvstarte. Har holdt på siden 10. april. 🙃 Anonymkode: 70748...e03
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 Hvor lenge skal russen holde på? Er det en ny innføring at russ holder på så lenge de må ønske? Det er ikke mange årene siden jeg var russ, og da var mai en hellig måned. Når mai var over (eller, 17. mai som er avslutningen her oppe) var det bittersøtt. Man var sliten, men det hadde vært morsomt og man tok med seg videre minner for livet. Nå virker det som de herjet til de ikke gidder mer. Anonymkode: 6a331...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå