AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Når man tidligere har tatt ut separasjon og bla blitt kjøpt ut av boligen, men senere flytter sammen igjen og velger å ikke kjøpe seg inn igjen. Noen år senere tar man ut seperasjon på nytt, og velger å skille seg. Pengene og verdiene som parten fikk i oppgjøret, ble beholdt og brukt på ting av egen interesse (med unntak av en liten brøkdel som ble brukt til en felles bil, som parten hovedsaklig disponerte), har man da virkelig krav på halvparten av boligen (som ble kjøpt ut og tinglyst, samt krysset av for at det var utskifte), husleie for at den andre parten bor der, halvparten av verdien på en bil og et firma som parten ikke har hatt en del av? Det skal sies at de ble i utgangspunktet enige om et beløp - som ble utbetalt, men så bestemte den ene parten seg for at hen ville ha mer og engasjerte en advokat. Anonymkode: ba5ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Alt ble nullstilt da det første skiftet ble gjort Anbefaler advokat! Anonymkode: d831d...451
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Alt ble nullstilt da det første skiftet ble gjort Anbefaler advokat! Anonymkode: d831d...451 Det er ikke meg det gjelder, men nær familie. Det er advokat på begge sider😊 jeg blir bare bekymret for de begge to, da tap i en rettssak får store konsekvenser for de begge. Det er tap uansett hvem som vinner hvis det går så langt at det blir en rettssak fra mitt ståsted. At det blir nullstilt, vil det da si at man ikke har krav på et nytt skifte? Anonymkode: ba5ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Ingen som har noen innspill? Anonymkode: ba5ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Nei vi skjønte ikke greia med å flytte sammen igjen. Anonymkode: 68737...1ec
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Jeg skal prøve å forklare det litt enklere. Per og Anne var gift. De valgte å separere seg i 2011, og Anne ble kjøpt ut av boligen (utskifte) og fikk et beløp i tillegg som hun kjøpte et eget hus med. Etter et år bestemmer de seg for å prøve på nytt, og Anne flytter inn hos Per igjen. Hun selger etterhvert huset sitt, men velger å ikke kjøpe seg inn i huset til Per som var utskiftet. Hun spyttet inn 200k på en felles bil, og Per betalte 600k. Resten av pengene har hun brukt på det hun selv ønsker. Per driver et firma som gjør det ganske bra. Han jobber mye, og Anne jobber 80% slik at familielivet skal gå rundt. Per tjener mest og betaler da for nesten alt, mens Anne kan bruke pengene sine på det hun selv har lyst til. Hun har brukt 2-3000kr i måneden på husholdningen. De velger tilslutt å skille seg i 2020. De setter seg ned, og blir enige om at Anne skal få et beløp + en bil. De var på dette tidspunktet gode venner. Noen måneder senere nekter Anne for at de hadde blitt enige, og setter en advokat på saken uten Pers viten. Via advokaten krever hun halvparten av alt han eier, deriblant firmaet. Det skal sies at hun aldri har hatt noe med firmaet å gjøre på noen som helst måte. Hun krever også husleie av Per for å bo i huset «uten å kjøpe henne ut». Anonymkode: ba5ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Huset finnes det bevis for at hun er blitt utkjøpt av, så det har hun selvsagt ingen rett på. Her burde hun betalt han husleie..... Når ble firma startet? Før første separasjon? Etter at de ble sammen igjen? De siste årene? Anonymkode: 75046...00a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 Hvis begge partene allerede har advokat og du ikke har noe med saken å gjøre, så vil jeg egentlig foreslå at du lar være å greie ut om det på et forum på nett. La fagpersonene ordne dette. Anonymkode: d831d...451 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 Hvis Anne og Per delte boet i 2011 kommer Anne ikke noen vei med å forlange halvparten av noe som helst. I beste fall får hun verdistigningen på huset hun har delt med Per. Jeg tror hun burde være fornøyd med tilbudet hun har fått av Per. Men grådigheten lenge leve. Anonymkode: e290d...09a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huset finnes det bevis for at hun er blitt utkjøpt av, så det har hun selvsagt ingen rett på. Her burde hun betalt han husleie..... Når ble firma startet? Før første separasjon? Etter at de ble sammen igjen? De siste årene? Anonymkode: 75046...00a Firmaet ble startet opp flere år før første separasjon. Anonymkode: ba5ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis begge partene allerede har advokat og du ikke har noe med saken å gjøre, så vil jeg egentlig foreslå at du lar være å greie ut om det på et forum på nett. La fagpersonene ordne dette. Anonymkode: d831d...451 Det her er som nevnt nær familie av meg, og fra mitt ståsted er det tap uansett utfall. Jeg bekymrer meg mye over begge to, da et tap vil få store økonomiske konsekvenser for den det gjelder. Jeg vil rett og slett være litt forberedt på et sannsynlig utfall av saken før stormen kommer, for det vil også påvirke meg og mitt forhold til de. Anonymkode: ba5ac...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå